با همکاری کمیته بین المللی المپیک و در کشور سوئیس

سه شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ 11:16
گردهمایی برابری جنسیتی در مدیریت ورزش برگزار شد
حضور نماینده ایرانی فدراسیون جهانی کشتی در جلسه
سومین گردهمایی برابری جنسیتی در مدیریت ورزش با همکاری کمیته بین المللی المپیک و انجمن فدراسیون های ورزشی حاضر در المپیک های تابستانی در کشور سوئیس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، این جلسه زیر نظر کمیته بین المللی المپیک و انجمن فدراسیون های جهانی ورزشی حاضر در المپیک های تابستانی (asoif) روز چهارشنبه 8 فروردین ماه، با حضور توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک، نناد لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی و عضو هیأت اجرایی کمیته بین المللی المپیک و  اندرو ریان مدیر اجرایی asoif ، در شهر لوزان سوئیس برگزار شد.

در این گردهمایی فرناز پناهی زاده عضو کمیسیون زنان و ورزش اتحادیه جهانی کشتی بعنوان نماینده اتحادیه جهانی کشتی حضور داشت.

فرناز پناهی زاده مدیر روابط بین الملل فدارسیون کشتی و نماینده اتحادیه جهانی که بعنوان سخنران در این گردهمایی حضور داشت در مورد این نشست اظهار داشت: در این جلسه نمایندگان بیش از 30 فدراسیون جهانی حضور داشتند تا زمینه ای برای مدیران ارشد فراهم شود تا درباره نتایج و پیشنهادات پروژه برابری جنسیتی برای اشتراک گذاری بهترین شیوه ها جهت انطباق با سازمان های خود و یافتن راه حل های جدید برای بهبود برابری جنسیتی در رهبری ورزشی با یکدیگر بحث و گفتگو کنند.

وی ادامه داد: توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک با حضور در جلسه اعلام کرد؛ ما به یک رویکرد دو طرفه برای پیشرفت نیاز داریم و امیداریم پیشنهادات طرح بررسی برابری جنسیت IOC به تغییرات موثر کمک کند.

عضو کمیسیون زنان و ورزش اتحادیه جهانی اظهار داشت: این گردهمایی در سه بخش 1. فرایند انتخابات و ارائه راهکارهای توسعه استراتژی برای معرفی  و انتخاب مدیران ارشد زن در بدنه مدیریتی فدراسیون ها، 2. ارائه راهکار و پیشنهادات برای ترویج پوشش خبری متوازن و تصویری از ورزشکاران، صرف نظر از جنسیت، 3. ارائه راهکارهای عملی برای اطمینان بخشیدن از حضور زنان در عرصه مدیریتی و تصمیم گیری برگزار شد و نمایندگان فدراسیون های جهانی ورزش های سه گانه، هاکی، دومیدانی، راگبی، ژیمناستیک، قایقرانی و کشتی و همچنین نمایندگان کمیته بین المللی المپیک سخنرانان این نشست بودند.

وی تصریح کرد: بعنوان نماینده اتحادیه جهانی کشتی، در این جلسه در خصوص فعالیت های اتحادیه جهانی در عرصه زنان موضوعاتی همچون تشکیل کمیسیون زنان و ورزش، جایزه کمیسیون زنان، افزایش تعداد مسابقات زنان، اختصاص بودجه به توسعه کشتی زنان و برگزاری اردوهای مشترک، برنامه های آموزشی مختص زنان  و تساوی سهمیه ورزشکاران المپیک زنان و همچنین توضیحاتی در خصوص آغاز کشتی زنان و معرفی رشته کشتی کلاسیک در ایران را برای حاضرین مطرح کردم.


پناهی زاده خاطرنشان کرد: در پایان  جلسه خانم ماریسول کاسادو عضو کمیته بین المللی المپیک و رئیس برابری جنسیتی از حاضرین بخاطر حضور در جلسه و ارائه نظرات و پیشنهادات قدردانی کرد.




گالری تصاویر

برچسب ها :