رقابت های کشتی آزاد قهرمانی آسیا- قرقیزستان

شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ 18:47
عزت اله اکبری به مدال طلا دست یافت
مجتبی گلیج صاحب مدال نقره شد
عزت اله اکبری به مدال طلای وزن 79 کیلوگرم و مجتبی گلیج به مدال نقره وزن 97 کیلوگرم رقابت های کشتی آزاد قهرمانی آسیا در قرقیزستان رسیدند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، مسابقات پنج وزن نخست رقابت های کشتی آزاد قهرمانی آسیا امروز (شنبه) در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار شد و  در  پایان تیم ایران توسط عزت اله اکبری در وزن 79 کیلوگرم و مجتبی گلیج در وزن 97 کیلوگرم صاحب یک مدال طلا و یک مدال نقره شد.

نتایج کشتی گیران کشورمان در روز نخست این رقابت ها به شرح زیر است:

در وزن 57 کیلوگرم نادر حاج آقا نیا در دور اول با نتیجه 8  بر 4 از سد راحول آواره از هند گذشت وی در دور بعد نیز با نتیجه 14 بر 13 تسه وین سورن از مغولستان را شکست داد و راهی دیدار نیمه نهایی شد اما در این دیدار مقابل محمودجان شاوکاتوف از ازبکستان با نتیجه 10 بر 9 مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار مقابل ژاندوس اسماعیل اف از قزاقستان با نتیجه 10 بر 3 شکست خورد و  پنجم شد.

در وزن 65 کیلوگرم یونس امامی پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل انخسایخان از مغولستان با نتیجه 8 بر 3 به پیروزی رسید وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 8 بر 4 مقابل دایچی تاکاتانی از ژاپن شکست خورد به به دیدار رده بندی رفت. امامی در این دیدار مقابل باجرانگ از هند با نتیجه 12 بر 2 مغلوب و  پنجم شد.
 
در وزن 70 کیلوگرم سید احمد محمدی در دور نخست در مصاف با کیسوکه اوتوگورو از ژاپن با نتیجه 12 بر 14 شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد، محمدی از دور رقابت ها کنار رفت.
 
در وزن 79 کیلوگرم عزت اله اکبری پس از استراحت در دور اول در دور دوم با توجه به عدم حضور آدام باتیروف از بحرین به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد وی در این مرحله نیز با نتیجه 10 بر صفر از سد توربولد گانبولد از مغولستان گذشت و راهی دیدار فینال شد. اکبری در دیدار فینال مقابل رشید قربان اف از کشور ازبکستان با نتیجه 5 بر صفر به پیروزی رسید و  به مدال طلا دست یافت.

در وزن 97 کیلوگرم مجتبی گلیج پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل مامد ابراگیم اف از قزاقستان با نتیجه 4 بر صفر پیروز شد وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 11 بر صفر بر جائه گانگ کیم از کره جنوبی غلبه کرد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار مقابل ماگومد ابراگیم اف دارنده مدال برنز المپیک با نتیجه 5 بر 3 شکست خورد و به مدال نقره رسید.

رقابت های رقابت های پنج وزن فردا (یکشنبه) برگزار می شود که ایمان صادقی، مصطفی حسین خانی، حسن یزدانی، محمد جواد ابراهیمی و امین طاهری به ترتیب در اوزان 61، 74، 86، 92 و 125 کیلوگرم به مصاف حریفان خود می روند.


برچسب ها :

جدید ترین اخبار فدراسیون