رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا- قرقیزستان

چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ 10:48
صالحی زاده به دیدار فینال راه یافت
بهشتی طلا در رده بندی
سید مصطفی صالحی زاده به دیدار فینال وزن 97 کیلوگرم رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در قرقیزستان راه یافت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، مسابقات پنج وزن دوم کشتی فرنگی قهرمانی آسیا از ساعت 8 صبح امروز (چهارشنبه) در شهر بیشکک قرقیزستان در حال برگزاری است.
در پایان دیدارهای مقدماتی، سید مصطفی صالحی زاده در وزن 97 کیلوگرم به دیدار فینال راه یافت و شیرزاد بهشتی طلا نیز در وزن 60 کیلوگرم راهی دیدار رده بندی شد.

در وزن 60 کیلوگرم شیرزاد بهشتی طلا پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل سلطان گالی از قزاقستان و نفر سوم رقابت های زیر 23 سال جهان را با نتیجه 2 بر 2 شکست داد اما در مرحله نیمه نهایی در یک کشتی زیبا و دیدنی مقابل  شینوبو اوتا از ژاپن دارنده مدال نقره المپیک برزیل با نتیجه 5 بر 4 مغلوب شد و راهی دیدار رده بندی شد. بهشتی طلا در این دیدار به مصاف  ژولچوبیکوف قهرمان آسیا از قزقیزستان می رود.

در وزن 67 کیلوگرم محمد الیاسی در دور اول مقابل روسلان تساریف قهرمان آسیا، از قرقیزستان با نتیجه 6 بر 8 شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل گائوکوان ژانگ دارنده مدال برنز زیر 23 سال جهان از چین وی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 72 کیلوگرم مجید خلیلی در دور نخست مقابل تاکاهیرو اینویه دارنده مدال برنز آسیا و نفر پنجم المپیک 2016 از ژاپن با نتیجه 5 بر 6 مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل حریف قرقیزستانی، خلیلی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 82 کیلوگرم یوسف قادریان در دور اول با نتیجه 2 بر یک مغلوب "نا" از چین شد و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل هارپریت از هند، قادریان حذف شد.

در وزن 97 کیلوگرم سید مصطفی صالحی زاده پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 9 بر صفر الکابی از عراق را از پیش رو برداشت. وی در دور سوم و در مرحله نیمه نهایی مقابل یرولان ایسکاکوف دارنده مدال نقره آسیا و برنز بازی های آسیایی از قزاقستان با نتیجه 5 بر صفر به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. حریف وی در این دیدار رستم آساکولوف دارنده مدال نقره جهان و طلای بازی های آسیایی از ازبکستان است.

مسابقات فینال و رده بندی اوزان فوق عصر امروز برگزار می شود.

در روز نخست این رقابت ها تیم ایران توسط حسین نوری و بهنام مهدی زاده در اوزان 87 و 130 کیلوگرم صاحب مدال طلا و محمدعلی گرایی در وزن 77 کیلوگرم صاحب مدال نقره شد.

برچسب ها :