پس از برگزاری نخستین جلسه کمیسیون ورزشکاران

دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۶ 11:05
قاسم رضایی: کشتی دارای فرهنگ غنی است
باید برای اشاعه فرهنگ پهلوانی در میان مردم تلاش کنیم
رئیس کمیسیون ورزشکاران کشتی کشور گفت: رشته کشتی دارای فرهنگ ریشه دار و غنی است و ورزشکاران این رشته باید در اشاعه این فرهنگ که همانا بسط و گسترش منش جوانمردی و پهلوانی در جامعه است، تلاش کنند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، قاسم رضایی رئیس کمیسیون ورزشکاران فدراسیون کشتی  پس از برگزاری نخستین جلسه این کمیسیون با بیان این مطلب افزود: نخستین جلسه ی کمیسیون ورزشکاران  با حضور جمعی از قهرمانان و مدال آوران کشتی آزاد، فرنگی و سنتی برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسه هرکدام از اعضاء ضمن بیان مشکلات ورزشکاران بر ارائه راهکارهایی جهت حل این معضلات تأکید کردند.
قهرمان المپیک 2012 لندن تصریح کرد: از جمله مشکلاتی که مدنظر قهرمانان حاضر در این جلسه بود می توان به مسائلی همچون مشکلات اردویی و تحصیلی کشتی گیران اشاره کرد و اعضاء بر اینکه قهرمانان پس از دوران ورزشی نیز نباید از بدنه مدیریتی کشتی دور باشند تأکید داشتند.

رضایی اظهار داشت: ورزش کشتی با توجه به پیشینه و جایگایی که در ایران دارد یک ورزش ملی و سنتی ایران محسوب می شود و از جایگاه ویژه ای در میان مردم برخوردار است و بر این اساس اعضای کمیسیون ورزشکاران بر این عقیده بودند که می توان با انجام کارهای فرهنگی و اجتماعی نسبت به بسط و اشاعه منش و فرهنگ پهلوانی در میان مردم عزیز اقدام کرد.

دارنده مدال نقره کشتی فرنگی جهان افزود: برای انجام وظیفه در این کمیسیون نیازمند حمایت همه جانبه مردم بعنوان اصلی ترین حامیان این رشته و همچنین وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و اصحاب رسانه هستیم و امیدارم با جایگاه مردمی که قهرمانان حاضر در این کمیسیون در سراسر ایران دارند بتوانیم قدم های موثری ابتدا برای حل معضلات و مشکلات جامعه کشتی و در ادامه نیز رفع برخی از معضلات فرهنگی و اجتماعی در جامعه داشته باشیم.

رئیس کمیسیون ورزشکاران فدراسیون کشتی در مورد تأثیرگذاری قهرمانان ورزش کشتی در جامعه افزود: قهرمانان بزرگی در این کمیسیون حضور دارند که دارای مدال های المپیک و جهان هستند این قهرمانان علاوه بر پایگاه ویژه مردمی در داخل کشور در عرصه های بین المللی نیز بسیار موثر هستند به طوری که در زلزله کرمانشاه شاهد آن بودیم که فدراسیون ها و قهرمانان کشتی بسیاری از سراسر دنیا همچون جردن باروز آمریکایی، ولاسوف روس، چونایف آذربایجانی و استابلر آلمانی با توجه به شناخت از قهرمانان ما حمایت خود را از مردم آسیب دیده غرب کشور اعلام داشتند.

وی ادامه داد: قطعا کشتی بعنوان یکی از پرمدال ترین رشته های ورزشی کشور در میادین بین المللی می تواند از نظر دیپلماسی خارجی بسیار موثر باشد به طوری که همگان شاهد بودند که تیم آمریکا در شرایط ویژه مناقشات بین المللی در جام جهانی کرمانشاه حاضر شد و این نشان از بزرگی و عظمت این رشته در ایران و جهان دارد.

رضایی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم بتوانیم با کمک و همفکری تمامی اعضای کمیسیون ورزشکاران کشتی کشور، تصمیمات خوب و موثری را در این کمیسیون اتخاذ نماییم.

برچسب ها :