کسب 3 مدال طلا، یک نقره و 4 برنز تیم ملی کشتی آزاد در بازی های داخل سالن آسیا

دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶ 19:40
صادقی، اکبری و گلیج طلایی شدند
الیاسی به مدال نقره رسید
حاج آقانیا، عموزاد، داداش پور و محبی صاحب مدال برنز شدند
تیم ملی کشتی آزاد ایران با کسب 3 مدال طلا، یک نقره و 4 مدال برنز به کار خود در بازی های داخل سالن آسیا پایان داد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، رقابت های کشتی آزاد پنجمین دوره بازی های داخل سالن آسیا روزهای 2 و 3 مهرماه در شهر عشق آباد پایتخت کشور ترکمنستان برگزار شد.

در پایان مسابقات روز دوم ایمان صادقی و عزت اله اکبری به مدال طلای اوزان 61 و 86 کیلوگرم و سعید داداش پور و یداله محبی نیز به مدال برنز اوزان 70 و 125 کیلوگرم دست یافتند.

همچنین در روز نخست نیز مجتبی گلیج در وزن 97 کیلوگرم صاحب مدال طلا شد، حسین الیاسی در وزن 74 کیلوگرم به مدال نقره رسید و نادر حاج آقانیا و فرزاد عموزاد خلیلی در اوزان 57 و 65 کیلوگرم صاحب مدال برنز شدند.

نتایج کشتی گیران کشورمان در روز دوم  این مسابقات به شرح زیر است:

در وزن 61 کیلوگرم ایمان صادقی در دور اول ساندیپ تومار قهرمان آسیا از هند را با نتیجه 4 بر 2 مغلوب کرد، وی در دور با توجه به حاضر نشدن رستم رمضان اف از تاجیکستان به برتری رسید و راهی دیدار نیمه نهایی شد. صادقی برای حضور در دیدار فینال تیمور آیتاکولوف از قزاقستان را با نتیجه 7 بر 2 مغلوب کرد. صادقی در دیدار پایانی با نتیجه  11 بر صفر سپرمیرات میرادوف از ترکمنستان را مغلوب کرد و صاحب مدال طلا شد.
 
در وزن 70 کیلوگرم سعید داداش پور در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر گولومجان شریپوف از تاجیکستان را شکست داد، اما در دور بعد مقابل آدام باتیروف کشتی گیر روسی الاصل و قهرمان آسیا از بحرین با نتیجه 4 بر 4 شکست خورد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال داداش پور به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه هلتا میسالفوا از ساموآ را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد و راهی دیدار رده بندی شد. داداش پور در این دیدار با نتیجه 10 بر صفر مالیک جان سدید از افغانستان را از پیش رو برداشت و به مدال برنز رسید.

در وزن 86 کیلوگرم عزت اله اکبری پس از استراحت در دور نخست در دور دوم لین زوشن از چین را با نتیجه 13 بر 3 مغلوب کرد وی در دور سوم مقابل محمد اینام از پاکستان با نتیجه 6 بر 2 پیروز و راهی مرحله نیمه نهایی شد. اکبری در دیدار نیمه نهایی با نتیجه 16 بر 8 از سد آدلیت داولومبایف از قزاقستان گذشت و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار نهایی به مصاف امیدجان عثمان اف قهرمان آسیا و دارنده مدال برنز بازی های آسیایی از ازبکستان رفت و با نتیجه 9 بر 2 به پیروزی رسید تا چهارمین مدال طلای تیم ملی کشتی آزاد را بدست آورد.

در وزن 125 کیلوگرم یداله محبی در دور نخست با نتیجه 11 بر صفر احمد الجامی از عراق را شکست داد. وی در دور دوم با نتیجه 2 بر یک مغلوب داوید مودزمانشویلی کشتی گیر گرجستانی الاصل و دارنده مدال نقره المپیک و برنز جهان از ازبکستان شد اما با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال وی به گروه بازنده ها رفت و در این گروه هم با نتیجه 14 بر 4 فرهاد آناکولوف از تاجیکستان را شکست داد و راهی دیدار رده بندی شد. محبی در این دیدار مقابل دولت شابانبای نایب قهرمان آسیا از قزاقستان با نتیجه 10 بر 6 به پیروزی رسید و صاحب مدال برنز شد.

نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 57 کیلوگرم نادر حاج آقا نیا پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 10 بر 2 عبداله حمیداله از افغانستان را شکست داد. وی در دور بعد مقابل اولوبک ژولدوشبیکوف از قرقیزستان با نتیجه 18 بر 14 شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله در مصاف با گابیت تولیپبای از قزاقستان با نتیجه 4 بر صفر (ضربه فنی) شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. حاج آقا نیا در این دیدار با نتیجه 6 بر 2 مرتموهامت آتایف از ترکمنستان را مغلوب کرد و صاحب مدال برنز شد.


در وزن 65 کیلوگرم فرزاد عموزاد خلیلی در دور نخست مقابل کاتای یرلانبک از چین با نتیجه 8 بر 6 به پیروزی رسید وی در دور بعد مقابل باجرانگ از کشور هند با نتیجه 13 بر 8 شکست خورد و با  توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال وی به گروه بازنده ها رفت. عموزاد در این گروه با شکست 10 بر صفر جارویس تارکونگ از پالائو راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار عبدالقاسم فازیف از تاجیکستان را با نتیجه 3 بر صفر مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 74 کیلوگرم حسین الیاسی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 11 بر صفر یلاس رنگول از پالائو را شکست داد. وی در دور بعد مقابل منگ هی جیگان از کشور چین را با نتیجه 9 بر 4 به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. الیاسی در این مرحله با نتیجه 10 بر صفر ژیگر ذاکیروف از قزاقستان را شکست داد  و راهی دیدار فینال شد. الیاسی در دیدار فینال مقابل بکزاد عبدالرحمن اف دارنده مدال برنز جهان و قهرمان آسیا از ازبکستان با نتیجه 12 بر 6 مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

در وزن 97 کیلوگرم مجتبی گلیج در دور نخست با نتیجه 8 بر یک چائوکیانگ یانگ از چین را از پیش رو برداشت، وی در دور دوم با نتیجه 4 بر یک نوراحمد احمدی از افغانستان را از پیش رو برداشت  و راهی مرحله نیمه نهایی شد. گلیج در این مرحله با نتیجه 14 بر 3 از سد یوسوپ ملیجایف از ترکمنستان گذشت و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال با نتیجه 10 بر صفر رستم اسکندری دارنده مدال برنز آسیا، از تاجیکستان را از پیش رو برداشت و صاحب مدال طلا شد.


رده بندی انفرادی این مسابقات به شرح زیر است:

57 کیلوگرم: 1- محمودجان شاوکاتوف (ازبکستان) 2- گابیت تولبایف (قزاقستان) 3- نادر حاج آقا نیا (ایران) و کازویا کویاناگی (ژاپن)
61 کیلوگرم: 1- ایمان صادقی (ایران) 2- سپرمیرات میرادوف (ترکمنستان) 3- مکان اورازوف (ترکمنستان) و ساندیپ تومار (هند)
65 کیلوگرم: 1- باجرانگ (هند) 2- دایچی تاکاتانی (ژاپن) 3- فرزاد عموزاد خلیلی (ایران) و باتیر بورجاکوف (ترکمنستان)
70 کیلوگرم: 1- آدام باتیروف (بحرین) 2- باتیر اورازگیلیوف (ترکمنستان) 3- اختیار نوروزاف (ازبکستان) و سعید داداش پور (ایران)
74 کیلوگرم: 1- بکزاد عبدالرحمن اف (ازبکستان) 2- حسین الیاسی (ایران) 3- زیگر ذاکیروف (قزاقستان) و دولتمیرات اورازقلی اف (ترکمنستان)
86 کیلوگرم: 1- عزت اله اکبری (ایران) 2- امیدجان ایسمانوف (ازبکستان) 3- آدلیت داولومبایف (قزاقستان) و دیپاک (هند)
97 کیلوگرم: 1- مجتبی گلیج (ایران) 2- رستم اسکندری (تاجیکستان) 3- نوراحمد احمدی (افغانستان) و باکدولت آلمنتای (قزاقستان)
125 کیلوگرم: 1- داوید مودزمانشویلی (ازبکستان) 2- وورن بیلیج (چین) 3- یداله محبی (ایران) و راجا الکراد (سوریه)


برچسب ها :