پنجمین دوره بازی های داخل سالن آسیا- ترکمنستان

شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ 18:30
کسب یک مدال طلا، یک نقره و سه برنز در آلیش کلاسیک بانوان
تیم آلیش کلاسیک بانوان کشورمان به یک مدال طلا، یک نقره و سه برنز در پنجمین دوره بازی های داخل سالن آسیا دست یافت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، رقابت های آلیش بانوان در بخش کلاسیک پنجمین دوره بازی های داخل سالن آسیا، امروز (شنبه) در شهر عشق آباد ترکمنستان برگزار شد که زهرا یزدانی در وزن 55 کیلوگرم صاحب مدال طلا شد، الهه رضایی قلعه در وزن 75 کیلوگرم به مدال نقره رسید و ریحانه شیخیان، سحر غنی زاده و آسیه شجاعی در اوزان 60، 65 و 75+ کیلوگرم صاحب مدال برنز شدند.

از نکات قابل توجه این رقابت ها اینکه هر پنج نماینده کشورمان در این رقابت ها صاحب مدال شدند.

در وزن 55 کیلوگرم زهرا یزدانی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم گرایس لوبرانس از فیلیپین را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله لاچین باداگلیوا از ترکمنستان را شکست داد و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال مانزورای مویدینووا از ازبکستان را از پیش رو برداشت و صاحب مدال طلا شد.

در وزن 60 کیلوگرم ریحانه شیخیان در دور نخست نویمی تمر از فیلیپین را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد اما در این مرحله مقابل زوهرا مادرایمووا از ترکمنستان شکست خورد و به مدال برنز رسید.

در وزن 65 کیلوگرم که با حضور 5 ورزشکار برگزار می شود، سحر غنی زاده در مبارزه نخست خاواسخون جوراکوزیوا از ازبکستان را مغلوب کرد وی در دور بعد مغلوب دلفیروز مامادجونوا از ازبکستان شد. غنی زاده در مسابقه سوم خود نیز مقابل دینارا هالیوا از ترکمنستان شکست خورد. اما با شکست اولکان آلیبایکیزی از قرقیزستان در آخرین دیدار صاحب مدال برنز شد.

در وزن 70 کیلوگرم تیم ایران نماینده ای نداشت.

در وزن 75 کیلوگرم الهه رضایی قلعه پس از استراحت در دور نخست به مرحله نیمه نهایی راه یافت و در این مرحله با شکست پراتیکشا فارهار از هند به دیدار فینال راه یافت. اما در این دیدار مقابل آلتینای مامارسول از قرقیزستان در یک کشتی نزدیک با نتیجه یک بر یک شکست خورد و به مدال نقره رسید.

در وزن 75+ کیلوگرم آسیه شجاعی در دور نخست ساخوبات شرالیوا از ازبکستان را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد اما در این مرحله مقابل لیلی دورنظراووا از ترکمنستان مغلوب شد و به مدال برنز رسید.


برچسب ها :