دیروز و در امام زاده محمد(ع) کرج/

جمعه ۵ خرداد ۱۳۹۶ 09:55
مراسم سومین سالگرد درگذشت علی رضا سیلمانی برگزار شد
مراسم سومین سالروز درگذشت پیشکسوت نامدار کشتی کشورمان عصر دیروز(پنج شنبه) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، سومین سالگرد شادروان پهلوان علیرضا سلیمانی دارنده طلای سنگین وزن جهان در سال 1989 مارتینی سوئیس و پهلوان باشی کشور با حضور خانواده آن مرحوم، جمعی از علاقمند به پهلوان باشی کشور و رضا لایق دبیر فدراسیون کشتی در امامزاده محمد(ع) واقع در حصارک کرج برگزار شد.

پهلوان علیرضا سلیمانی متولد 15 بهمن ماه سال 1335 در تهران، در مسابقات جهانی 1989 مارتینی سوئیس موفق شد بروس بوم گارتنر قهرمان نامدار آمریکایی را شکست دهد و تنها مدال طلای تاریخ کشتی ایران در سنگین وزن جهان را تصاحب کند. بومگارتنر دارنده 13 مدال جهان و المپیک (9 مدال جهانی و 4 مدال المپیک) بود که پیروزی سلیمانی در فینال مسابقات جهانی 1989 در آن زمان، وی را به شخصیتی بسیار پرآوازه تبدیل کرد.

پهلوان علیرضا سلیمانی، با 6 عنوان پهلوانی ایران، پرافتخارترین پهلوان این رقابت‏ها به حساب می آید؛ افتخاری که باعث شد سلیمانی به واسطه آن به داشتن لقب پهلوان‌باشی، مفتخر شود.

وی همچنین 5 مدال طلا و یک مدال برنز رقابت های قهرمانی کشتی آزاد آسیا و همچنین مدال طلای بازی های آسیایی 1986 سئول را در کارنامه ورزشی خود به یادگار گذاشت.سلیمانی سرانجام روز 31 اردیبهشت ماه سال 1393 در سن 59 سالگی به دیار باقی شتافت.


برچسب ها :