اشکانی: هر دو مسابقه آسیایی و کشورهای اسلامی اهمیت بالایی دارد

سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ 11:30

علی اشکانی گفت: هم مسابقات قهرمانی آسیا و هم بازی های همبستگی کشورهای اسلامی برای ما اهمیت بالایی دارد.

علی اشکانی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: چون این دو مسابقه از اهمیت بالایی برخوردار بودند کشتی گیران خود را برای حضور در این رقابت ها تقسیم کردیم تا بتوانیم در هر دو رقابت نتایج مطلوبی را بدست آوریم.

وی تصریح کرد: البته شرایط نفرات حاضر در اوزان مختلف در رقابت های آسیایی و همبستگی اسلامی با یکدیگر متفاوت است و در برخی از اوزان رقابت های آسیایی و در برخی از اوزان رقابت های همبستگی اسلامی کشتی گیران مطرحی حضور خواهند داشت.

نایب قهرمانی جهان اظهار داشت: ترکیبی که هم اکنون برای این دو مسابقه اعلام شده است نسبت به سال گذشته 60 درصد تغییر داشته و این مسابقات می تواند عیار کشتی گیران اعزامی را مشخص نماید.

وی ادامه داد: کشتی گیرانی که راهی این رقابت ها خواهند شد باید بدانند که نتایجشان در این مسابقات بسیار با اهمیت است و شاید راه و مسیر آن ها را تا المپیک آینده مشخص نماید.

اشکانی در مورد اینکه چرا نام حاجی پور در ترکیب اعزامی دیده نمی شود، تصریح کرد: حاجی پور، عبدولی و نوربخش سه کشتی گیر ما در این وزن هستند که عملکرد خوبی را از خود به جای گذاشتند ما از حاجی پور و عبدولی در رقابت های جام جهانی استفاده کردیم و در آن زمان نیز اعلام کردیم که نوربخش که قهرمانی کشور را نیز در کارنامه خود دارد، در رقابت های آینده به میدان خواهد رفت. به نظرم حاجی پور کشتی گیر با تجربه ای است و بهتر دیدیم که عبدولی از این فرصت استفاده نماید.

سرمربی تیم ملی در مورد عدم حضور سعید عبدولی نیز گفت: عبدولی یکی از بهترین کشتی گیران وزن 75 کیلوگرم جهان است و با توجه به سنش یک سرمایه بسیار عالی برای تیم ملی محسوب می شود. عبدولی پس از رقابت های جام جهانی در اردوهای تیم ملی شرکت نکرده است و همین نشان می دهد که وی در حال حاضر شرایطش برای حضور در این رقابت ها مناسب نیست. قطعا خود عبدولی نیز می داند که اگر در شرایط آرمانی قرار نداشته باشد ریسک بزرگی خواهد بود که در مسابقات سطح بالا حضور داشته باشد.

وی افزود: البته ما منتظر حضور این کشتی گیر در اردوهای تیم ملی و همچنین در نهایت رقابت های انتخابی خواهیم بود زیرا وی می تواند یک مدعی جدی در وزن 75 کیلوگرم در رقابت های جهانی باشد.

اشکانی در مورد اینکه چرا از امیر قاسمی منجزی در ترکیب تیم های اعزامی استفاده نشده است افزود: همانطور که می دانید امیر قاسمی منجزی از مدت ها قبل مصدوم بود و حتی در جام جهانی کشتی فرنگی نیز به دلیل همین نتوانست به دلیل مصدومیت توانایی های خود را به نمایش بگذارد، وی به تازگی و در ابتدای همین اردوی جدید از بند مصدومیت رها شده و از آمادگی و شرایط لازم برخوردار نیست. و نیاز است که با تمرینات مستمر به آمادگی لازم برسد. ما در این وزن از بهنام مهدی زاده نفر دوم رقابت های اوپن که تجربه حضور در رقابت های بزرگ را دارد استفاده می کنیم و نفر دوم ما در این وزن شهاب قوره جیلی است که در رقابت های قهرمانی کشور نیز به عنوان دوم رسیده است. وی با توجه به حضورش در اردوها از آمادگی لازم برخوردار است. البته ما در این وزن پشتوانه سازی نکرده ایم و دستمان خالی است و اگر کشتی گیرانی مانند قوره جیلی به رقابت های اینچنینی اعزام شوند به نفع تیم ملی خواهد بود.

دارنده مدال نقره جهان در پایان خاطرنشان کرد: هدف ما این است که به تمامی نفرات حاضر میدان بدهیم و عملکرد آن ها را در رقابت با حریفان خارجی بسنجیم تا بتوانیم با یک اشراف کامل در مورد تیم ملی کشتی فرنگی تصمیم گیری نماییم.


برچسب ها :