رسول خادم: فرنگی کاران با غیرت مبارزه کردند

شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ 08:31
آن ها مرد جنگ در میدان های بزرگ هستند
رئیس فدراسیون کشتی گفت: فرنگی کاران در جام جهانی آبادان با غیرت مبارزه کردند.، آنها نشان دادند مرد جنگ، در میدان های بزرگ هستند.

رسول خادم رییس فدراسیون کشتی در گفت وگو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: از مبارزات بیشتر فرنگی کاران در جام جهانی رضایت دارم.  این نیروهای جوان، نترس و با تمام وجود در مقابل حریفان قدرتمند خود بالخصوص کشتی گیران مدعی و عنوان دار روس و تیم با تجربه ترکیه مبارزه کردند.

وی ادامه داد: این مبارزات نشان داد که نسل جدید کشتی فرنگی ایران در مسیر نسل پرافتخار پیشین در حرکت است و در صورت حمایت با برنامه و منطقی، تکیه بر اصل مسابقات انتخابی و رعایت اصول حرفه ای و اخلاقی می تواند از مدعیان اصلی رقابتهای بزرگ بین المللی در مسابقات جهانی روبرو تا المپیک ٢٠٢٠ باشد.

خادم تصریح کرد: از طرف دیگر حرکت علی اشکانی بعنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی حرکتی رو به جلو بوده است. او تلاش زیادی برای بهبود و رشد برنامه های تیم ملی جوان خود  داشته  که بطور حتم ادامه نیز خواهد داشت.

وی تاکید کرد: در مجموع اشکالاتی نیز وجود دارد که باید با کسب نظر از اعضای شورای فنی و حمایت تمامی خانواده کشتی فرنگی مرتفع شود تا این حرکت مناسب به شکل مطلوبی دنبال گردد.

وی افزود : در صورت نیاز تعداد اعضاء شورای فنی تکمیل و کادر فنی نیز تقویت خواهد شد.

خادم در مورد مسائل داوری در دیدار ایران و روسیه گفت: وقتی بوعزیز نایب رییس کمیته داوران اتحادیه جهانی، پس از مسابقه وزن ٥٩ کیلوگرم،  به داوران این مسابقه،  به خاطر ندادن اخطار و امتیاز به نفع کشتی گیر  ایرانی تذکر می دهد و در واقع ناداوری در حق کشتی گیر ٥٩ کیلو ایران را بیان می کند، انتظار می رود در ادامه رقابت ها توازن را در ابهامات قضاوت بعدی در نظر بگیرد. متاسفانه این چنین نشد  و در وزن شصت و شش کیلو هم این فضای یک طرفه در داوری تکرار شد. ما در این زمینه اعتراض خود را به تورلیخانوف نماینده اتحادیه جهانی اعلام کردیم و وی به این موضوع اذعان داشت و قطعا در گزارش خود لحاظ می نماید.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مناسبات داوری در اتحادیه جهانی کشتی، طی چند دهه گذشته، مسیری کاملا مستقل از نظر و نظارت اکثریت اعضا  هیات رییسه را دنبال کرده است. برای تغییر در شرایط  مذکور،  باید ساختار انتخاب کمیته داوران جهانی و سیستم چیدمان داوران برای مسابقات تغییر کند. بنظر می رسد با توجه به وضعیت موجود، چنین تغییری بیش از آنکه به منطق اداری و فنی نیاز داشته باشد، یک مبارزه سیاسی تمام عیار و طولانی می‌خواهد. البته بطور قطع کمتر عضوی حاضر است هزینه های این گونه مبارزات را بدهد.


برچسب ها :