محمد معتمدی:یادگار تختی هنر و انسانیت بود

سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ 08:08
امیدوارم منش این جوانمرد در جامعه توسعه پیدا کند
خواننده موسیقی سنتی ایران گفت: یادگار جهان پهلوان تختی که در حال حاضر در دست ما قرار دارد فقط ورزش نیست، بلکه هنر است و انسانیت.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، محمد معتمدی خواننده پوئم سمفونی تختی گفت: وقتی پوریا خادم پیشنهاد اینکار را به من داد، چون این
اثر یک پوئم سمفونی بود اما حالت روایتی و نمایشی نیز داشت به دنبال یک کاراکتر برای تختی گشتم.
وی ادامه داد: سال ها پیش اثری را به نام اُپرای عاشورا خوانده بودم که در آن یک شخصیت به نام حر داشت که همگان وی را می شناسند. او یکی از قهرمانان کربلاست، من یک مدل آواز برای این شخصیت ساختم که احساس کردم آن کاراکتر را نیز برای جهان پهلوان تختی ارائه دهم.
معتمدی تصریح کرد: به اعتقاد من تختی در جایی قرار دارد که ورزش و هنر در یک جا با هم جمع می شوند و به هم می رسند. ما قهرمانان و پهلوانان عزیز زیادی داریم، جوانمردان بزرگ که حتی در این روزگار نیز هستند، فراوان داریم اما آن ها هم تختی را اسوه و الگوی خود قرار می دهند که این امر نیز نشانه جوانمردی است.
وی اظهار داشت: جایی که پهلوانی و قهرمانی به یکدیگر می رسند آن نقطه هنر است. انسان بودن، مردم داری، نوع دوستی نیز هنر است و به نظر من انسانیت بزرگترین هنر است.
معتمدی افزود: همه هنرها یک نقطه تعالی دارند و انسانیت تعالی هنر است آنجایی که تختی به آن رسید و باید بگویم که یادگار جهان پهلوان تختی که در حال حاضر در دست ما قرار دارد فقط ورزش نیست بلکه هنر است و انسانیت.
خواننده پوئم سمفونی تختی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم که منش و مرام تختی که در حال حاضر متأسفانه، یک مقدار تبدیل به ضرب المثل، شعر و در واقع تمثیل شده برای ما در جامعه امروز رواج بیشتری پیدا کند و از ادبیات، خاطره و تمثیل به متن جامعه ما برگردد.

رهبری ارکستر پوئم سمفونی جهان پهلوان تختی بر عهده علی رهبری رهبر ارکستر برجسته ایرانی، آهنگسازی بر عهده پوریا خادم و خوانندگی آن نیز بر عهده محمد معتمدی است.، این اثر توسط ارکستر فیلارمونیک پراگ که یکی از ۲۰ ارکستر برتر دنیاست در استودیو اسمچکی تولید شده است. تعدادی از نوازندگان خارجی نیز در تولید این اثر مشارکت داشته‌اند.


برچسب ها :