رقابت‌های کشتی فرنگی دانشجویان جهان – ترکیه/ (همراه با عکس)

یکشنبه ۹ آبان ۱۳۹۵ 19:50
تیم ملی ایران به عنوان سوم رسید
کسب یک مدال نقره و چهار برنز توسط فرنگی کاران
تیم ملی کشتی فرنگی دانشجویان ایران با کسب یک مدال نقره و چهار برنز به عنوان سومی رقابت های کشتی دانشجویان جهان در ترکیه رسید.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، دوازدهمین دوره رقابت های کشتی فرنگی دانشجویان جهان روزهای 8 و 9 آبان ماه در شهر کروم ترکیه برگزار شد و در پایان این مسابقات تیم ایران با یک مدال نقره فرشاد عیسوند در وزن 59 کیلوگرم، و چهار مدال برنز محمدرضا گرایی، برومند اصلان، رسول گرمسیری و امیر قاسمی منجزی و کسب 59 امتیاز به عنوان سومی رسید. در این مسابقات تیم های ترکیه با 64 و بلاروس با 59 امتیاز اول و دوم شدند. (تیم بلارس به خاطر داشتن مدال طلا در جایگاه دوم ایستاد.)

نتایج نمایندگان کشورمان در این رقابت ها به شرح زیر است:

در وزن 59 کیلوگرم فرشاد عیسوند پس از استراحت در دور نخست در دور دوم حریفی از کشورترکیه را با نتیجه 5 بر یک شکست داد وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی نیز با نتیجه 2 بر صفر از سد کشتی گیر قزاقستانی گذشت و به دیدار فینال رسید اما در این دیدار با نتیجه 7 بر 2 مغلوب کشتی گیر مطرح قرقیزستانی شد و به مدال نقره رسید.

محمد رضا گرایی در وزن 66 کیلوگرم در دور اول کشتی گیر اوکراینی و دارنده مدال طلای جوانان جهان را با نتیجه 4 بر یک شکست داد و در دور دوم نیز نماینده کشور اسپانیا را 8 بر صفر از پیش رو برداشت اما در دور سوم مقابل نماینده ترکیه تن به شکست داد و راهی دیدار رده بندی شد و در این دیدار با غلبه بر نماینده لهستان مدال برنز را به گردن آویخت.

در وزن 71 کیلوگرم برومند اصلان که در دور اول با قرعه استراحت روبرو بود در دور دوم مقابل کشتی گیر آلمانی با نتیجه 7 بر صفر پیروز شد. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی مقابل نماینده کشور قزاقستان با نتیجه 5 بر 2 شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت. اصلان در این دیدار مقابل کشتی گیری از کشور اوکراین با نتیجه 6 بر 4 به پیروزی رسید و صاحب مدال برنز شد.

رسول گرمسیری در وزن 75 کیلوگرم، در اولین مسابقه خود برابر نماینده روسیه با نتیجه 6 بر صفر به برتری رسید و در دور بعد برابر ورزشکاری از لهستان شکست خورد تا به دیدار رده بندی برسد. گرمسیری در مسابقه رده بندی برابر حریف بلاروس خود به برتری دست یافت و توانست صاحب مدال برنز شود.

علی زینتی رفاه در وزن 80 کیلوگرم پس از استراحت در دور اول در دور دوم نماینده کشور لهستان را با نتیجه 2 بر یک شکست داد اما در دور سوم و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه  2 بر یک مغلوب حریف ترک شد و راهی دیدار رده بندی شد اما در این دیدار مقابل نماینده کشور بلاروس شکست خورد و پنجم شد.

در وزن 85 کیلوگرم سامان عزیزی، در مسابقه اول خود برابر کشتی گیر میزبان با نتیجه 5 بر 3 به برتری رسید اما در دور بعد مقابل حریف خود شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت و در این دیدار نیز با شکست روبرو شد و پنجم شد.
در وزن 98 کیلوگرم مجید علیاری پس از استراحت در اور اول  در دور دوم کشتی گیر قرقیزستان را برد، اما در کشتی سوم مقابل نماینده کشور اتریش با نتیجه 4 بر صفر شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت. وی در دیدار رده بندی نیز مقابل کشتی گیری از کشور بلاروس شکست خورد و پنجم شد.


در وزن 130 کیلو گرم امیر قاسم منجزی، برابر فرنگی کار قزاقستانی به پیروزی دست یافت. وی در دومین مسابقه خود نتیجه را به نماینده بلاروس واگذار کرد و با این شکست به دیدار رده بندی رسید. منجزی در دیدار رده بندی موفق به برتری برابر ورزشکار لهستان شد و به مدال برنز رسید.

اعضای تیم ملی کشتی فرنگی دانشجویان، ساعت 6 صبح روز سه شنبه 11 آبان ماه از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) وارد کشور خواهند شد.

همچنین تیم کشتی آزاد دانشجویان کشورمان نیز در این رقابت ها با کسب هشت مدال شامل 5 طلا و سه برنز بر سکوی نخست جهان قرار گرفت.

دوازدهمین دوره مسابقات کشتی قهرمانی دانشجویان جهان با حضور نمایندگان 25 کشور جهان از چهارم تا نهم آبان‌ماه در شهر کروم ترکیه برگزار شد.


گالری تصاویر

برچسب ها :