رقابت های کشتی نوجوانان قهرمانی آسیا- چین تایپه/

یکشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۵ 16:00
فرنگی کاران ایران قهرمان شدند
آزادکاران در جایگاه سوم ایستادند
تیم ملی کشتی فرنگی  نوجوان، با کسب 6 مدال طلا، یک نقره ویک برنز و 83 امتیاز به عنوان قهرمانی رقابت های قهرمانی آسیا در چین تایپه دست یافت. تیم ملی کشتی آزاد کشورمان نیز با کسب 4مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز به عنوان سومی آسیا رسید.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، رقابت های کشتی آزاد و فرنگی نوجوانان قهرمانی آسیا روزهای 17 تا 20 تیرماه در شهر تایچونگ کشور چین تایپه (تایوان) برگزار شد و در پایان تیم ملی کشتی فرنگی با کسب شش مدال طلا توسط امید آرامی(42کیلو)، محمد مهرابی(46کیلو)، محمد حسینوند(50کیلو)، محمدرضا مختاری(58کیلو)، حسین فروزنده(76کیلو) حسن فروزنده(85کیلو)، یک نقره رضا مردی در 54 کیلوگرم و برنز محمدرضارستمی در 69 کیلوگرم به عنوان قهرمانی دست یافت. تیم های هندوستان و قزاقستان به ترتیب با کسب 74 و 70 دوم و سوم شدند.

همچین تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان با کسب چهار مدال طلا توسط امیر پرسته، محمد رضا مرادیانی، ابوالفضل هاشمی و مهدی هاشمی در اوزان 50، 76، 85 و 100 کیلو ، مدال نقره محمد طالبی در وزن 63 کیلو و مدال برنز ابوالفضل آرمیده در وزن 42 کیلوگرم و با 75 امتیاز به مقام سوم تیمی رسید. تیم قزاقستان با 82 امتیاز قهرمان و هندوستان با 78 امتیاز نایب قهرمان این رقابت ها شدند.


نتایج کشتی گیران کشورمان در روز پایانی مسابقات به شرح زیر است:

در وزن 42 کیلوگرم کشتی آزاد ابوالفضل آرمیده  در گام نخست 12-2 از سد کومارساهیل از هندوستان گذشت. وی در کشتی دوم خود مقابل شایرشعبانف از ازبکستان با نتیجه 7-0شکست خورد و با توجه به راهیابی حریف ازبکستانی به فینال، آرمیده در گروه شانس مجدد با نتیجه 10-0 هوسان لین از چین تایپه را مغلوب کرد و به دیدار رده بندی راه یافت. آرمیده در این دیدار در حالی که 4-0پیش بود،موفق شد حریف خود را ضربه فنی کند و درنهایت مدال برنز را به گردن آویخت. در این وزن میونگ سوکیم از کره شمالی با شکست شایرشعبانف از قزاقستان قهرمان شد و دیگر مدال برنز این وزن را اسلام خوموف از ازبکستان تصاحب کرد.

امیرحسین خدابخشی ملی پوش نماینده وزن 46 کیلوگرم کشتی آزاد کشورمان در دور اول تمیرلان اولو از قرقیزستان را 8-3 مغلوب کرد. وی در دور بعدی با 10-0 مغلوب رستم بک جورایف از ازبکستان شد و با راهیابی کشتی گیر ازبکستانی به فینال، خدابخشی درگروه شانس مجدد مقابل رتاناتیوات از تایلند با نتیجه 12-0پیروز شد و به دیدار رده بندی راه یافت. امیر حسین خدابخشی در این دیدار با قبول شکست 3-2 مقابل هیونگ سونگ هان  ازکره شمالی در مکان پنجم ایستاد. رستم بک جورایف از ازبکستان با شکست نوریمبت اتابکلی از قزاقستان به مدال طلا رسید.دیگر مدال برنز نصیب سوراج سامباجی از هندوستان شد.

در وزن 50 کیلوگرم کشتی آزاد، امیر پرسته در گام نخست با نتیجه 10-0 آخمتوف از قزاقستان را شکست داد. پرسته در کشتی دوم خود با حساب 6-0از سد امیربک سلیموف از ازبکستان گذشت. کشتی گیر کشورمان در مرحله نیمه نهایی 12-2 نورزیگیت آریپ از قزاقستان را شکست داد و فینالیست شد. وی در کشتی نهایی 4-1  کاییتو مورکاوا از ژاپن را مغلوب کرد و قهرمان آسیا شد. اکبرکنزیبک الو از قرقیزستان ونورزیگیت آریپ قزاقستان به عنوان سوم دست یافتند.

در وزن 85 کیلوکشتی فرنگی حسن فروزنده پس از استراحت در دور اول مقابل میدرآبیکیف از قرقیزستان با نتیجه 2-0پیروز شد. وی در مرحله نیمه نهایی مقابل مصطفی گاسانوف دیگر کشتی قرقیزستانی با نتیجه 5-0 به برتری رسید و به فینال راه یافت. حسن فروزنده  در مسابقه نهایی با برتری 6-1 برابر کومار سونیل از هندوستان صاحب مدال طلا شد. مدال های برنز این وزن به میدرآبیکیف از قرقیزستان و جیونگی کان از کره جنوبی رسید.

محمد رضا رمضانی  کشتی گیر وزن 100 کیلو کشتی فرنگی در دور اول با نتیجه 2-0 و ضربه فنی کامیل زومازا از قرقیزستان را مغلوب کرد وی در دور دوم با نتیجه 8-0 مقابل آویش آوش از هندوستان شکست خورد و با توجه به شکست کشتی گیر هندی در دور بعد رمضانی از دور رقابت ها کنار رفت. در این وزن لینگل ژانگ از چین  مدال طلا را به گردن آویخت،دیپانشو از هندوستان نایب قهرمان شد و مدال های برنز به جیونگبین کان  از کره جنوبی و آویش از هندوستان رسید.


همچنین نتایج کشتی گیران کشورمان در این رقابت ها به شرح زیر است:

کشتی فرنگی:

42 کیلوگرم: امید آرامی (طلا)
46 کیلوگرم: محمد مهرابی (طلا)
50 کیلوگرم: محمد حسینوند (طلا)
54 کیلوگرم: رضا مردی (نقره)
58 کیلوگرم: محمدرضا مختاری (طلا)
63 کیلوگرم: علی ناقوسی (نهم)
69 کیلوگرم: محمدرضا رستمی (برنز)
76 کیلوگرم: حسین فروزنده (طلا)
85 کیلوگرم: حسن فروزنده (طلا)
100 کیلوگرم: محمدرضا رمضانی (هفتم)


کشتی آزاد:

42 کیلوگرم: ابوالفضل آرمیده (برنز)
46 کیلوگرم: امیر پرسته (طلا)
50 کیلوگرم: امیرحسین خدابخشی (پنجم)
54 کیلوگرم: رضا علیجان زاده (به دلیل مصدومیت ادامه نداد - یازدهم)
58 کیلوگرم: حامد رحیمی (پنجم)
63 کیلوگرم: محمد طالبی (نقره)
69 کیلوگرم: محمد غلامی (پنجم)
76 کیلوگرم: محمدرضا مرادیانی (طلا)
85 کیلوگرم: سید ابوالفضل هاشمی (طلا)
100 کیلوگرم: سید مهدی هاشمی (طلا)

در این رقابت ها برخی کشورها مانند هند، قرقیزستان و قزاقستان با دو کشتی گیر در هر وزن شرکت کردند.


برچسب ها :