خانه کشتی محل آماده سازی تیم های ملی کشتی برای حضور در المپیک/آن ها سودای هنرنمایی در المپیک را در سردارند

سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ 11:41

خانه کشتی تهران محل آماده سازی تیم های ملی کشتی برای حضور در المپیک 2016 برزیل است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، بدون تردید بزرگترین آوردگاه عالم ورزش، المپیک است. به واقع جنگ پرشکوهی است برای فتح یکی از مورد توجه ترین رقابت ها، یک نبر پایاپای که هیچ چیز را نمی توان در آن قطعی شمرد و غالبا در این نبرد کسانی موفق و برنده مدال با ارزش طلا می شوند که به معنای واقعی کلمه بهترین به لحاظ فنی و در آمادگی جسمانی و روحی روانی در بالاترین سطح باشند و این هنر را بیشتر از سایرین بشناسند. با این توصیف حضور در المپیک برای هر ورزشکار افتخاری است که هیچ کس حاضر نیست آن را از دست بدهد.
با توجه به آنچه که عنوان شد وقتی وارد خانه کشتی محل تشکیل اردوی آماده سازی تیم ملی می شوی، انگیزه کشتی گیران را در اجرای تمرینات سخت و طاقت فرسا مشاهده می کنی و هنگامی که با آن هم کلام می شوی، شوق و میل خواستن را هم در چهره و هم در اندیشه آنان به وضوح می بینی، آن ها سودای هنرنمایی در المپیک را در سر دارند چراکه این جوانان سروده های حماسی و ملی شنیده و خون و غرور در عروق و شریان آنان به جوش و خروش آمده و همه در رویای رسیدن به المپیک هستند و می خواهند حماسه ی بزرگ بیافرینند.
در آن سوی مربیان و کادر فنی با انبانی از علم و تجربه و پختگی نه شعار و رجز به میدان آمده اند آنان تمام هیجان درونی را در ضمیر خود فرو برده اند و با چشمان تیز و نافذ نظاره گر تمرینات می باشند. اینجا فضا فضای المپیکی است و انگار روح ورزش به پرواز درآمده کسی به اسم ورسم توجه نمی کند و همه نگاه ها به دنبال شایسته هاست. کادر فنی نیک مید اند به کجا می رود و در المپیک به دنبال چه چیزی می باشد. او از مدت ها پیش با بررسی دقیق و شناخت اساسی نقاط ضعف و قوت و یافتن دلایل پیروزی ها و ناکامی ها و استمرار مسیرهایی که کارآوری را افزایش می دهد و ایجاد تغییرات برای تحقق اهداف که همانا آمادگی ملی پوشان جهت حضوری موفق در المپیک می باشد، تمامی برنامه و سیاست های راهبردی را با یکدیگر هماهنگ کرده و برنامه های تمرینی را بر اساس آن تهیه و اجرا می کند وطی این مدت نشان داده که سبک و سیاقش تکراری نیست و با تدابیر تاکتیکی تدوین شده در هر فصل فکرهای تازه ای را به جمع اردونشینان اضافه می کنند و در ارزیابی های خود به کار سخت و به کشتی گیرانی که انگیزه کافی داشته باشند و مدام در تمرینات بجنگند نمره می دهد زیرا خوب می داند که با تمرینات منظم و برنامه ریزی اصولی مبتنی بر استانداردهای علمی و فشارهای تمرینی مناسب کشتی گیران ما شخصیت المپیکی پیدا می کنند و همانند اتم شکافته و الکترون رها شده ای می شوند که با حضورشان در المپیک رعشه بر زمین و زمان می افکنند.
تنظیم و تربیت و بالا بردن کارایی دست ها، اجرای فنون سرعتی، مهارت در گرفتن زیر در حالت های مختلف، کنترل حرکات سریع، مرور تاکتیک های مخلتف از جمله دفاع در خاک و سرپا و پوشش دادن راه نفوذ حریف تاکتیک ضد حمله و چگونگی نفوذ سریع در حالت ضد حمله و ... از جمله برنامه های تمرینی اردونشینان است. آن ها به دنبال پوشش دادن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت تکنیکی و تاکتیکی هستند و به واقع آن ها با فلسفه کشتی تهاجمی مبتنی بر تاکتیک از پیش تعیین شده و به دنبال به زانو درآوردن حریفان می باشند، زیرا المپیک عرصه جنگ تمام عیاری است با حریفان تا بن دندان مسلح بنابراین باید مهیای یک مبارزه پایاپای شد.

تورج ظفری


برچسب ها :