رقابت های کشتی فرنگی جام تورلیخانوف- قزاقستان/

یکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ 16:39
قاسمی منجزی و کریم فر صاحب مدال نقره شدند
مسابقات روز دوم رقابت های بین المللی جام تورلیخانوف قزاقستان با کسب دو مدال نقره توسط مجتبی کریم فر و امیر قاسمی منجزی در اوزان 85 و 130 کیلوگرم به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در روز دوم این رقابت ها و در وزن 85 مجتبی کریم فر در دور نخست کنستانتین از روسیه را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد وی در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر زانژار از قزاقستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. کریم فر در این دیدار نیز با نتیجه 8 بر صفر از سد موتساگولیف از قزاقستان گذشت و راهی دیدار فینال شد. کریم فر در دیدار فینال به مصاف نورسلطان تورسینوف قهرمان آسیا از قزاقستان رفت و با شکست مقابل وی به مدال نقره رسید.

در وزن 130 کیلوگرم امیر قاسمی منجزی در دور نخست با ضربه فنی تالگات از قزاقستان را ضربه فنی کرد وی در دور بعد الکساندر استیمیر از روسیه را در 30 ثانیه با ضربه فنی پشت سر گذاشت و در دیدار نیمه نهایی نیز با نتیجه 6 بر صفر مقابل ددیک قهرمان دانشجویان جهان از اوکراین به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار مقابل  نورماخان تینالیف دارنده مدال برنز جهان، قهرمان بازی های آسیایی و قهرمان سال 2015 آسیا از قزاقستان مغلوب شد و به مدال نقره بسنده کرد.

در همین وزن بهنام مهدی زاده در دور اول با نتیجه 8 بر صفر آنتون از آذربایجان را مغلوب کرد وی در دور دوم نیز کنیستا از لیتوانی را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد اما در دور سوم مقابل تنالیف قزاقستانی 8 بر صفر مغلوب شد و با توجه به حضور وی در دیدار فینال، مهدی زاده به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه نیز با نتیجه 8 بر صفر بین لی از چین را شکست داد. مهدی زاده در دیدار رده بندی مقابل ازویادزه از گرجستان شکست خورد و پنجم شد.

در روز نخست این رقابت ها نیز تیم ایران توسط رامین طاهری و مهدی زودآشنا در اوزان 75 و 98 کیلوگرم صاحب مدال برنز شده بود.

بدین ترتیب تیم ایران که با 5 نماینده در این رقابت ها که در شش وزن المپیکی برگزار شده، شرکت کرده بود به 2 مدال نقره، 2 برنز و یک مقام پنجمی رسید.


برچسب ها :