پس از تایید شوراهای فنی تیم های ملی/

چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۳ 10:32

فرآیند انتخاب کشتی آزاد و فرنگی کشور در سال فنی جدید اعلام شد

فرآیند انتخاب تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی در سال فنی جدید 94-93 پس از تایید شورای های فنی تیم های ملی اعلام شد.


به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، این فرآیند که نسبت به سال گذشته در آن تغییراتی ایجاد شده است، پس از تایید مجمع عمومی فدراسیون و سمینار روسای هیئت های کشتی سراسر کشور از ابتدای سال فنی جدید پس از بازی های آسیایی کره جنوبی اجرایی می شود.


این فرآیند به شرح زیر است:
نفرات مجاز جهت شرکت در مسابقه انتخابی تیم‌های ملی در هر وزن (حداقل چهار و حداکثر هشت کشتی‌گیر) در تمامی رده‌های سنی عبارتند از:
1- حداقل یک و حداکثر چهار کشتی‌گیر برتر در هر وزن از آخرین رقابت های قهرمانی کشور
2- حداکثر دو کشتی گیر از رقابت های عمومی کشور(open)
3- کشتی‌گیران مدال‌آور آخرین رقابت‌های جهانی و المپیک
4- کشتی گیران صاحب مدال طلا از رقابت‌های بازی‌های آسیایی 2014
5- کشتی‌گیران دارای مدال طلا از رقابت‌های نوجوانان جهان و المپیک در رقابت‌های انتخابی تیم ملی جوانان در صورت احراز شرایط سنی
6- کشتی‌گیران مدال‌آور رقابت‌های جوانان جهان در رقابت‌های انتخابی تیم ملی بزرگسالان
7-  کشتی‌گیران دارای مدال طلا از آخرین رقابت‌های قهرمانی آسیا و کشتی گیران صاحب مدال از آخرین رقابت  های قهرمانی جهان در نوجوانان در صورت احراز شرایط سنی در رقابت‌های انتخابی تیم ملی نوجوانان
8- کشتی‌گیران دارای مدال طلا از آخرین رقابت‌های قهرمانی آسیا و کشتی گیران صاحب مدال از آخرین رقابت  های قهرمانی جهان در جوانان در صورت احراز شرایط سنی در رقابت‌های انتخابی تیم ملی جوانان
9- سه نفر برتر رقابت‌های کشتی پهلوانی بی‌وزن کشور (90 + کیلوگرم) در رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی بزرگسالان آزاد و فرنگی
توضیحات :
1-  تمامی رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی در تمامی رده‌های سنی به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود.
2- دو کـشتی گـیر بـرتر هر وزن (فینالیست‌ها) در رقابت های انتخابی تیم ملی می باید حداکثر سه بار پی در پی با یکدیگر رقابت کنند. کشتی‌گیری که موفق به کسب دو پیروزی از سه مسابقه یاد شده گردد، کشتی گیر برتر انتخابی تیم ملی خواهد بود.
3- زمان برگزاری مسابقات انتخابی تیم های ملی حداقل شصت روز پیش از مسابقات جهانی خواهد بود.
4- کشتی گیران اول تا ششم رقابت های انتخابی تیم ملی در تمامی رده‌های سنی در هر وزن، به ترتیب تیم های اول تا ششم ملی در هر سال فنی را تشکیل می دهند.
5-  ضوابط و مقررات داوری در کلیه رقابت های تعیین شده در فرآیند انتخابی تیم‌های  ملی کشتی کشور بر مبنای ضوابط و مقررات جاری فیلا خواهد بود .
6- حضور کشتی گیران غیر بومی از تیم های استان ها غیر مرتبط در مسابقات قهرمانی کشور و رقابت‌های عمومی(OPEN) مشمول جرائم بخشنامه ابلاغی شماره 5458/264 مورخ 26/12/92 فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.
7-  تشخیص فنی کادر‌های فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی کشور در تمامی رده‌های سنی در خصوص تعیین تعداد کشتی گیر شرکت کننده در انتخابی تیم ملی (حداقل چهار و حداکثر هشت کشتی گیر) می‌باید به گونه ای باشد که قاعده   "رده بندی" کشتی گیران از رقابت های "مبنا"، نقض نگردد .
8- کشتی گیران واجد شرایط جهت حضور در رقابت های انتخابی تیم ملی(در تمامی رده های سنی و دو رشته آزاد و فرنگی) در صورت آسیب دیدگی می باید کلیه مدارک و مستندات پزشکی خود را پیش از انجام رقابت‌های مذکور(حداقل پیش از زمان وزن‌کشی) به همراه تائیدیه هیات محترم کشتی استان ذیربط، جهت بررسی کمیته پزشکی فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران به حوزه فنی مدیریت تیم‌های ملی مربوطه ارائه نمایند. پس از تائید اولیه حوزه مدیریت فنی یادشده، بـررسـی و اعــلام نظر کمیته پزشکی فوق الذکر منوط به انجام مـعاینه حضوری از کشتی گیر ذیربط، و بررسی مستندات مرتبط در "کمیسیون پزشکی خاص" بوده ، و عدم حضور کشتی گیر ذیربط در زمان مقرر در کمیسیون فوق‌الذکر، به منزله‌ی حذف از رقابت های انتخابی تیم ملی قلمداد می‌شود. 
9- در اوزانی که پس از برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی(در تمامی رده های سنی و دو رشته آزاد و فرنگی) از نظر کادر فنی ذیربط ابهام وجود داشته باشد، بنا به پیشنهاد کادر فنی و در صورت تایید شورای فنی مربوطه می‌توان از طرق اعزام نفرات برتر اوزان مرتبط به تورنمنت‌های بین المللی و یا برگزاری رقابت‌های درون اردویی، نسبت به رفع ابهامات احتمالی اقدام نمود .
10- مبنای اصلی پوشیدن پیراهن تیم ملی حضور در تمامی رده های سنی در دو رشته آزاد و فرنگی ، رقابت های انتخابی تیم ملی و کسب نتایج برتر در رقابت‌های مذکور خواهد بود. ولکن علاوه بر اصل یادشده (حضور و کسب نتیجه در انتخابی تیم ملی)، رعایت نظم اردویی، فقدان آسیب دیدگی های جدی، و دستیابی به آمادگی فنی، جسمی، و روانی مناسب برای حضور در رقابت های بین المللی اصلی (جهانی و آسیایی)، در تعیین نفرات برتر برای پوشیدن پیراهن تیم ملی ملاک عمل خواهد بود . نفرات برتر تیم های ملی کشتی آزاد  و فرنگی در تمامی رده‌های سنی پانزده روز مانده به رقابت‌های اصلی معرفی می‌شوند.
11- مبنای حضور کشتی گیران در "رقابت‌‌های بین‌المللی تختی، شاهد، یادگار امام(ره)، و روز جهانی کودک" به شرح ذیل خواهد بود:
- حداکثر 6 نفر برتر هر وزن از آخرین رقابت های قهرمانی کشور
- کشتی‌گیران شرکت کننده در آخرین رقابت‌های کشتی جوانان جهان برای جام تختی
- کشتی‌گیران ملی‌پوش در آخرین رقابت‌های جهانی بزرگسالان (بنا به تشخیص کادر فنی)، و بازی های آسیایی 2014 (بنا به تشخیص کادر فنی) برای جام تختی
- کشتی‌گیران ملی‌پوش در آخرین رقابت‌های جهانی جوانان در صورت احراز شرایط سنی برای جام شاهد
- کشتی‌گیران دارای مدال طلا از آخرین رقابت‌های جهانی و المپیک نوجوانان در صورت احراز شرایط سنی برای جام شاهد
- کشتی‌گیران ملی‌پوش در آخرین رقابت‌های جهانی و المپیک نوجوانان در صورت احراز شرایط سنی برای جام یادگار امام(ره)
12- حوزه‌های مدیریت تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی کشور حداقل یک ماه پیش از برگزاری رقابت‌های عمومی کشور (OPEN) در تمامی رده‌های سنی نفرات واجد شرایط رقابت‌های قهرمانی کشور در هر وزن را برای حضور در رقابت‌های انتخابی تیم ملی اعلام خواهد کرد.
13- مبنای انتخاب کشتی گیران جهت حضور در رقابت های "جام جهانی" بزرگسالان، نفرات شرکت کننده در رقابت های جهانی 2014 تاشکند، و نتایج و عملکرد کشتی گیران ذیربط در "جام تختی" خواهد بود .
14- مبنای انتخاب کشتی گیران جهت حضور در رقابت های "آسیایی 2015 قطر" بزرگسالان، نتایج و عملکرد کشتی گیران ذیربط در "جام تختی" ، و رقابت های جام جهانی خواهد بود .
15- به منظور قدردانی و حمایت از پذیرش میزبانی مسابقات قهرمانی کشور، مسابقات عمومی (OPEN) هر استان می تواند علاوه بر سهمیه مندرج در بخشنامه ذیربط ، یک تیم (در هر وزن یک کشتی گیر) بیش از سهمیه تعیین شده جهت حضور در رقابت های مذکور معرفی نماید .
16- کشتی گیران واجد شرایط جهت حضور در رقابت های عمومی (OPEN) کشتی آزاد  و فرنگی در تمامی رده‌های سنی  عبارتند از :
1-16-  تیم اول کشور       32 کشتی گیر
2-16-  تیم دوم و سوم کشور       24 کشتی گیر
3-16- تیم چهارم،پنجم و ششم کشور     20 کشتی گیر
4-16- تیم هفتم،هشتم،نهم و دهم کشور    16 کشتی گیر
5-16- تیم یازدهم تا بیستم کشور      12 کشتی گیر
6-16- تیم بیست و یکم تا آخر    8 کشتی گیر
7-16- حداکثر 8 استعداد برگزیده و برتر هر وزن بر مبنای ارزیابی کادر فنی از کارگاه های فنی.


برچسب ها :