لالوویچ: فیلا هنوز برای ورزش کشتی مبارزه می کند

چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ 16:19

باید در سال 2017 به میان رشته های اصلی المپیک بازگردیم

نناد لالوویچ رییس فدراسیون بین المللی کشتی (فیلا) با بیان اینکه فیلا هنوز برای حفظ ورزش کشتی مبارزه می کند، افزود: ما باید جایگاه خود را به عنوان ورزش اصلی المپیک بدست آوریم.
 
به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی و به نقل سایت فیلا، لالوویچ که مراحل بهبودی بعد از جراحی شکستگی استخوان دست را طی می کند، در یک کنفراس خبری همزمان با رقابت های قهرمانی اروپا گفت: ما سال گذشته میلادی کارهای زیادی انجام دادیم اما هنوز کار ما تمام نشده است. ما باید جایگاه خود را به عنوان ورزش اصلی المپیک بدست آوریم و تا سال 2017 که کمیته بین المللی المپیک در مورد ورزشهای اصلی المپیک تصمیم می گیرد به تلاش خود ادامه دهیم. .

وی گفت: هر کاری که اکنون انجام می دهیم آماده سازی برای اجلاس کمیته بین المللی المپیک در سال 2017 است.

لالوویچ اظهار داشت: برای جلب نظر IOC، برقراری ارتباط با اعضای این کمیته  و نشان دادن کشتی به شکل یک ورزش قابل فهم و لذت بخش برای هواداران و کشتی گیران ضروری بود.

وی افزود: کشتی و هواداران مهمترین بخش این رشته ورزشی هستند. رابطه میان تماشاگران و ورزشکاران بر روی تشک مهمترین چیز است. بقیه ما فرع هستیم.

لالوویچ همچنین در مورد افزایش تحرک بر روی تشک گفت:  در رقابت های قهرمانی اروپا سالن پر از جمعیت بود. فنلاند دارای فرهنگ غنی کشتی و تشکیلات عالی است.

وی گفت: ما امروز می توانیم شاهد پیشرفت بر روی تشک باشیم. غالبا نتیجه 12 بر 9، 10 بر 9 و 14 بر 12 را داریم که هیچ وقت قبلا مشاهده نمی شد. این چیزی است که با تغییر قوانین می خواستیم. فعالیت و تحرک زیاد که موفقیت بزرگی بوده است.

لالوویچ همچنین به این نگرانی که کشتی همانگونه که قبل از المپیک 1992 بارسلونا مشاهده می شد، دچار عادت تغییر قوانین در روز یا هفته قبل از مسابقه شود، پرداخت.

لالوویچ گفت: ما باید هر روز هر ورزشی را مدرن کنیم. بنابراین هنگام نوشتن قوانین جدید هر راه حلی که ورزش را بهتر کند در آینده اتخاذ می شود، اما این قوانین تغییرات کوچک خواهند بود.

لالوویچ همچنین به خبرنگاران گفت انتظار تغییرات مهم دیگری را طی سه سال آینده دارد. علاوه بر تغییر رنگ تشک زرد کشتی، فیلا به دنبال لباس جدیدی برای کشتی گیران و داوران است.

وی گفت: ما به دنبال لباس مناسب تری برای داوران هستیم. آنها باید تحرک بیشتری در جریان مسابقه داشته باشند.

لالوویچ با اشاره به دستاوردهای این نهاد در بازاریابی ورزش کشتی در سراسر جهان، گفت: فیلا در آستانه انعقاد قرارداد با یورواسپورت و یک شریک بزرگ پخش تلویزیونی در آمریکاست، اما هنوز قطعی نشده است.



برچسب ها :