با هدف تحقق مفاد اساسنامه فدراسیون های ورزشی/

پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۲ 14:20

طرح رتبه‌بندی مربیان سازنده و کشتی‌گیران برتر کشور در هر سال فنی اعلام شد

با هدف تحقق مفاد اساسنامه فدراسیون های ورزشی طرح رتبه‌بندی مربیان سازنده و کشتی‌گیران برتر کشور در هر سال فنی اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، با هدف تحقق مفاد بند پانزده از ماده سوم اساسنامه فدراسیون ‌های ورزشی آماتوری جمهوری اسلامی ایران مصوب هیات وزیران مورخ 11/02/81 و نظر به ضرورت ارزشیابی از عملکرد سالانه کشتی‌گیران و مربیان سازنده‌ی کشور، بر مبنای سیاست‌های فنی فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران، همچنین قدردانی و توجه به فعالیت‌ها و زحمات کشتی‌گیران و مربیان سازنده‌ در اجرای قوانین و ضوابط فنی مندرج در فرآیند انتخاب تیم‌های ملی کشتی کشور،  «طرح رتبه‌بندی مربیان سازنده و کشتی‌گیران برتر کشور در هر سال فنی» بر مبنای مفاد جدول و بندهای ذیل ارائه می‌شود:


الف: تعیین مربیان سازنده‌ی برتر سال در کشتی آزاد و فرنگی(به تفکیک)


1- مبنای تعیین مربیان سازنده، اعلام کشتی‌گیران ذیربط، تایید هیات کشتی استان مربوطه، و در نهایت تایید کمیته مربیان کشتی کشور  خواهد بود.(مستند و مکتوب)

2- مربی سازنده‌ی برتر در هر رده سنی و در هر رشته مربی سازنده‌ای است که جمع امتیازات کسب شده کشتی‌گیران وی در هر رقابت اعم از داخلی یا خارجی(برمبنای جدول ذیل) بعلاوه امتیازات فنی مبتنی بر جایگاه فنی رقابت‌های ذیربط در جدول مذکور، از سایر مربیان سازنده‌ در آن رده سنی و در هر رشته در یک سال فنی برتر باشد.

 


ردیف

نوع رقابت

امتیاز مبتنی بر جایگاه فنی

هر رقابت

توضیحات

1

المپیک

12

امتیاز حضور هر کشتی‌گیر در این رقابت برای کشتی‌گیر مذکور  و  مربی ذیربط

2

جهانی

10

//

3

بازی‌های آسیایی

8

//

4

جام جهانی

8

//

5

آسیایی

7

//

6

تورنمنت تدارکاتی درجه یک

6

//

7

تورنمنت تدارکاتی درجه دو

5

//

8

تونمنت‌های تدارکاتی درجه 3 به بعد

4

//

9

قهرمانی کشور

8

//

10

انتخابی تیم ملی نهایی

8

//

11

جام تختی و یادگار امام(ره)

10

//

12

رقابت‌های عمومی

5

//

13

رقابت‌های پهلوانی کشور(بی‌وزن)

8

//

14

رقابت‌های انتخابی استان برای حضور در قهرمانی کشور

4

امتیاز حضور هر کشتی‌گیر در این رقابت برای کشتی‌گیر مذکور  و  مربی ذیربط

 

رقابت‌های انتخابی استان برای حضور در رقابت‌های عمومی کشور(اپن)

4

امتیاز حضور هر کشتی‌گیر در این رقابت برای کشتی‌گیر مذکور  و  مربی ذیربط


3- مربیان سازنده‌ای مشمول امتیازات حاصل از رتبه‌بندی فوق‌الذکر خواهند شد که حداقل دارای یک کلاس فعال در رشته‌ی کشتی(آزاد و فرنگی) ذیربط، در یکی از رده‌های سنی( نونهالان-نوجوانان-جوانان-بزرگسالان) در استان مربوطه باشند. مستند مرتبط با این بند می‌باید به تایید هیات کشتی استان ذیربط، و در نهایت کمیته مربیان کشتی کشور برسد.


4- محدوده زمانی تعیین مربیان سازنده‌ی برتر کشور یک سال فنی خواهد بود. هر سال فنی از ابتداء رقابت های استانی مرتبط با رقابت‌های قهرمانی کشور آغاز، و تا انتهای رقابت‌های المپیک، یا جهانی، و یا بازی‌های آسیایی در سال بعد ادامه دارد.


5- مربیان سازنده برتر در هر رده سنی و در هر رشته(آزاد و فرنگی) به تفکیک معرفی خواهند شد.

6- بمنظور تشویق هریک از مربیان سازنده برتر در هر رده سنی و در هر رشته در انتهای هر سال فنی، معادل ده سکه طلا به مربی ذیربط تعلق خواهد گرفت. هریک از مربیان برتر یاد شده به همراه تیم‌های اعزامی به تورنمنت‌های بین‌المللی، در رده سنی و رشته‌ی کشتی مرتبط اعزام خواهند شد. مربیان سازنده‌ی برتری که در رتبه‌های دوم و سوم در هر رده سنی در دو رشته آزاد و فرنگی قرار می‌گیرند ضمن معرفی عمومی مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.
7- مربیان سازنده‌ برتر سال در تمامی رده‌های سنی و در دو  رشته آزاد و فرنگی به تفکیک، به مدت یکسال (12 ماه) پس از اتمام سال فنی، ماهانه مبلغ بیست میلیون ریال( بعنوان حق‌الزحمه آموزشی) از فدراسیون کشتی دریافت می‌نمایند.


8- مربیان سازنده‌ی برتر موضوع بند هفت فوق الذکر که سه سال پیاپی در جایگاه مربی سازنده‌ی برتر سال کشتی کشور در رشته کشتی آزاد یا فرنگی(به تفکیک) قرار می‌گیرند، بمدت 10سال از امتیاز حق‌الزحمه آموزشی مذکور از سوی فدراسیون کشتی بهره‌مند خواهند شد.


ب: چگونگی رتبه‌بندی کشتی‌گیران برتر سال در رده‌ی سنی بزرگسالان در دو رشته‌ی آزاد و فرنگی(به تفکیک)


1- تعیین کشتی‌گیران برتر هر وزن و در هر رشته(‌آزاد و فرنگی به تفکیک)،  بر مبنای کسب امتیازات حاصل از جایگاه فنی حضور در هر رقابت بر مبنای جدول فوق‌الذکر، بعلاوه امتیازات ناشی از نتایج فنی حاصل از فعالیت کشتی‌گیر ذیربط در رقابت‌های مندرج در جدول فوق‌الذکر برای وی، صورت می‌پذیرد.


2- محدوده زمانی تعیین کشتی‌گیران برتر هر وزن در هر رشته (آزاد و فرنگی به تفکیک) در کشور، یک سال فنی خواهد بود. هر سال فنی از ابتداء رقابت های استانی مرتبط با رقابت‌های قهرمانی کشور آغاز، و تا انتهای رقابت‌های المپیک، یا جهانی، و یا بازی‌های آسیایی در سال بعد ادامه دارد.

3- کشتی‌گیران برتر هر وزن در هر رشته (آزاد و فرنگی به تفکیک) در رده سنی بزرگسالان پس از اتمام هر سال فنی، معادل 5 سکه طلا جایزه دریافت می‌نماید.

4- کشتی‌گیر برتر هر سال فنی در دو رشته آزاد و فرنگی به تفکیک، بر مبنای امتیازات اخذ شده مذکور، معادل 30 سکه طلا جوائز دریافت خواهد نمود.

ج- فدراسیون کشتی(واحد روابط عمومی) ضمن اعلام عمومی مربیان سازنده‌ و کشتی‌گیران برتر پس از اتمام هر سال فنی طی مراسمی خاص، نتایج حاصل از رتبه‌بندی یاد شده را به فدراسیون جهانی کشتی اعلام خواهد نمود.

د- فدراسیون کشتی( کمیته مربیان کشتی کشور و حوزه‌ی مدیریتی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی به تفکیک) در اولین فرصت پس از تامین منابع مالی مرتبط با اجرای این طرح نسبت به عملیاتی نمودن مفاد آن اقدام خواهد نمود.

هـ- دستورالعمل اجرایی این طرح از سوی دبیر فدراسیون کشتی به هیات‌های کشتی استان‌ها اعلام خواهد شد.

و- رتبه‌بندی یاد شده سالانه درباره‌ی مربیان سازنده و کشتی‌گیران برتر از سوی هیات‌های کشتی استان‌ها نیز بر مبنای دستورالعمل اجرایی موضوع بند "هـ" این طرح در انتهای سال فنی هر سال صورت خواهد پذیرفت.


برچسب ها :