دکتر گودرزی: در آرامش به آرمان های نظام در حوزه ورزش می پردازیم

سه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۲ 11:51

فدراسیون های ورزشی مدیریت شفاف مالی را سرلوحه کار خود قرار دهند

وزیر ورزش و جوانان در جلسه با روسای فدراسیون های ورزشی با اشاره به اینکه محیط ورزش محیط چالش زایی است از روسای فدراسیون ها خواست تا چالش و حاشیه های موجود را به جامعه خود منتقل نکنند.

 به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان، دکتر محمود گودرزی در این جلسه گفت: در محیطی ناآرام و پرچالش نمی توان به پیشرفت امیدوار بود. سیاستمان این باشد که محیط را آرام کنیم تا در این آرامش ، آرمان های نظام در حوزه ورزش محقق شود. فقط با ثبات در شرایط آرام است که می توان رذیلت های اخلاقی را کاهش داد و در این راه باید رسانه ها نیز کمک حال ورزش باشند.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه با اشاره به مشکلات مالی موجود در ورزش به روسای فدراسیون ها پیشنهاد داد از راه های دیگر برای حل این معضل اقدام کنند. دکتر گودرزی گفت: ظرفیت های بکر و بسیار گسترده ای در کشور ما وجود دارد که می توان از آن درآمد زایی داشت . ضمن اینکه خیرین بسیاری هستند که نیت به اشتهار ندارند و هدفی جز خدمت به ورزش را ندارند. و اینکه می توان با جلوگیری از اشتباهات مانع بروز ضررهای مادی و معنوی شد. تقلب ، دوپینگ و صغر سن مجموعه عوامل ناصوابی هستند که ضررهای زیادی را بوجود می آورند.

دکتر گودرزی به موضوع مهم دیگری در این جلسه اشاره کرد و گفت: باید فدراسیون های ورزشی مدیریت شفاف مالی را سرلوحه کار خود قرار دهند. در مخفی کاری است که فساد ایجاد می شود.

وزیر ورزش و جوانان در پایان از روسای فدراسیون های ورزشی خواست تا آنها به ورزش بانوان و همچنین اختیارات نواب رییس زن فدراسیون های خود توجه بیشتری داشته باشند. دکتر گودرزی در این مورد گفت: نزدیک به 51 در صد جمعیت کشور را بانوان تشکیل می دهند اما سهم آنها از امکانات و منابع مالی بسیار ناچیز است. به بهانه مدال آوری و کسب قهرمانی ، ورزش بانوان و همین طور ورزش همگانی فراموش نشود.


برچسب ها :