اتفاقات به یادماندنی کشتی درسال 2013/جام جهانی تهران و قهرمانی تاریخی ایران در بوداپست

شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۲ 18:47
تلاش تماشاگران ایرانی برای حفظ کشتی در المپیک
فدراسیون بین المللی کشتی (فیلا) در گزارشی، از مسابقات جام جهانی کشتی درتهران وقهرمانی ایران درکشتی آزاد جهانی بوداپست به عنوان دو رویداد به یادماندنی دنیای کشتی در سال 2013 نام برده است.


به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، سایت فیلا از این دو رویداد در کنار اتفاقاتی چون رأی کمیته بین المللی المپیک برای حذف کشتی وپس گرفتن آن، استعفای رافائل مارتینتی رییس سابق فیلا و انتصاب نناد لالوویچ صربستانی، اتحادسه کشور ایران، آمریکا و روسیه برای نجات کشتی و برگزاری «نبرد روی ریل» در نیویورک، اصلاح قوانین کشتی و همچنین آغاز رده بندی کشتی گیران جهان نام برده و نوشته است: 9 روزبعدازتصمیم کمیته بین المللی المپیک برای حذف کشتی ازبرنامه این بازی ها، مسابقات جام جهانی کشتی درتهران برگزارشد و یکی از پر شورترین صحنه های رشته ای که در آستانه حذف از المپیک بود را به نمایش گذاشت.

دراین رقابت ها کشتی گیران 10کشورمطرح کشتی دنیا دست در دست یکدیگر روی تشک ایستادند تا حمایت خود را از این رشته اعلام کنند.

بنرهایی هم بوسیله تماشاگران به دو زبان انگلیسی وفارسی به نمایش درآمد که روی آن نوشته شده بود، «المپیک بدون کشتی؟ هرگز، هرگز...».

درگزارش فیلا، از قهرمانی ایران در کشتی آزاد مسابقات جهانی بوداپست با مدال نقره عزت الله اکبری نیز به عنوان یکی دیگر از اتفاقات به یادماندنی سال 2013 میلادی نام برده شده است.

آخرین روز این رقابت ها فقط در یک وزن برگزار شد و در حالیکه روسیه با اختلاف امتیاز 44 در برابر 37 امتیاز ایران در صدر قرار داشت اما عزت الله اکبری با راهیابی به دیدار فینال ایران را قهرمان جهان کرد.

اکبری در فینال با نتیجه 4 بر صفر مغلوب جردن باروز آمریکایی شد و به مدال نقره دست یافت ولی با این مدال نقره 9 امتیاز به جمع امتیازات کشورمان اضافه شد و در نهایت ایران با 46 امتیاز بالاتر از مدافع عنوان قهرمانی، برای پنجمین بار و بعد از 11 سال قهرمان جهان شد.


برچسب ها :