کمیته داوران فدراسیون کشتی اعلام کرد/

چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۲ 12:55

تغییرات جدید در قوانین داوری

کمیته داوران تغییرات جدید مقررات داوری را که از ابتدای سال 2014 میلادی لازم اجراء می باشد را اعلام کرد.


به گزارش روابط عمومی فدارسیون کشتی، کمیته داوران فدراسیون کشتی، تغییرات جدید مقررات داوری را به شرح زیر اعلام کرد:

 

مسابقات در هر وزن تا اطلاع ثانوی در یک روز از ساعت 10 صبح انجام می‌گردد. حداقل مدت زمان استراحت بین دو مسابقه 30 دقیقه می‌باشد. رقابت های عصر نیز از ساعت 16 آغاز می شود.


برنده با امتیاز بالا:

اختلاف 10 امتیاز در کشتی آزاد و 8 امتیاز در کشتی فرنگی (قانون برنده شدن با امتیاز بالا از طریق دو بار اجرای فن 3 امتیازی یا یک فن 5 امتیازی کلا از اعتبار ساقط شد)


3 و 5 امتیاز کلا در کشتی آزاد بی اعتبار است و جای هر دوی آن‌ها را 4 امتیازی می‌گیرد، توضیح: هر فنی که در کشتی آزاد از سرپا اجرا شود و یا حریف را از خاک کنده و سپس فن را از سرپا اجرا کند و مستقیم به خطر بیاندازد، بدون در نظر داشتن زیبا بودن یا نبودن فن، 4 امتیاز به آن تعلق می‌گیرد.

3 امتیاز کلا در کشتی فرنگی بی اعتبار است و جای آن را 4 امتیاز می‌گیرد، توضیح: هر فنی که در کشتی فرنگی از سرپا اجرا شود و یا حریف را از خاک کنده و سپس فن را از سرپا اجرا کند و مستقیم به خطر بیاندازد، بدون زیبا بودن فن 4 امتیاز تعلق می‌گیرد. اگر همان فن دارای زیبایی باشد 5 امتیاز به آن تعلق می‌گیرد.

قانون یک امتیاز برای 5 ثانیه در حالت خطر نگه داشتن حریف از اعتبار ساقط است.

جریمه کشتی گیری که در خاک قبل از سوت داور حرکت کند اخطار و یک امتیاز به جای اخطار و دو امتیاز می‌باشد.


در اجرای جریمه کم کاری در کشتی فرنگی برای اولین تذکر P نیازی نیست کشتی قطع شود.

اگر کشتی‌گیری در کشتی فرنگی بعنوان مثال به خاطر فرار از تشک و یا فرار از فن اخطار دریافت کند و سپس کم کار شود P از بین می‌رود و مستقیم اخطار O دریافت می‌کند.


اگر کشتی گیری در کشتی آزاد بعنوان مثال به خاطر فرار از تشک و یا فرار از فن اخطار دریافت کند و سپس کم کار شود V از بین می‌رود و مستقیم اخطار P دریافت می‌کند و 30 ثانیه زمان فعال آغاز می‌شود.

 

 


برچسب ها :

جدید ترین اخبار فدراسیون