دکترسجادی:سرپرستان هیئت ها حق رای ندارند

شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۲ 10:37

مراسم تجلیل از افتخارآفرینان ورزش بزودی برگزار می شود

 معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان ضمن تاکید بر حرکت نظام مند در حوزه ورزش قهرمانی تصریح نمود مراسم تجلیل از افتخارآفرینان ورزش ایران بزودی برگزار خواهد شد. 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی و به نقل از پایگاه خبری ورزش و جوانان ، دکتر نصرالله سجادی که در اولین روز هفته تربیت بدنی در برنامه "7 گام " شبکه خبر حاضر شده بود تا پاسخگوی پرسش های مطروحه پیرامون حوزه ورزش قهرمانی و حرفه ای باشد ، با تبریک روز ورزش و هفته تربیت بدنی ، بر تعیین ساز و کار لازم به منظور اجرای برنامه های ورزش قهرمانی تاکید کرد و گفت : گرچه بنده کارهای خوب انجام شده توسط فدراسیون های ورزشی را نادیده نمی گیرم، اما معتقدم که نظام مشخصی در اکثر رشته ها حاکم نیست و نیاز است که ما در این حوزه نظام مند به جلو حرکت کنیم . بی شک در آینده که وضعیت کلیه فدراسیون ها مشخص شود ، در این چارچوب حرکت خواهیم کرد تا بر اساس برنامه پنجم توسعه برنامه ها و اهداف خود را به مورد اجرا بگذاریم.

وی افزود : گرچه در برنامه پنجم نیز ورزش خوب دیده نشده و جزو اولویت های برنامه نیست ، اما خب به هر حال انتظارات مردم از ورزش نیز بحق است و ما باید با تغییر نگرش ها ، بستر لازم را برای رشد و توسعه بیشتر ورزش فراهم کنیم.

حرکت برنامه محور و استراتژیک

دکتر سجادی که بواسطه سالها حضورش در مسوولیت اجرایی ورزش و بویژه حوزه آموزشی و تربیتی ورزش ، نگاه علمی و برنامه محور را راه علاج ورزش کشور در دستیابی به قله های رشد و ترقی می داند ، با اشاره به نگاه برنامه محور و استراتژیک دکتر صالحی امیری ، سرپرست وزارت ورزش و جوانان ، تصریح کرد : متاسفانه بعد از کنار گذاشته شدن طرح جامع ورزش کشور که نتیجه یک کار علمی و ساعت ها وقت اساتید فن و کارشناسان حوزه ورزش بود ، هیچ طرح دیگری برای حرکت ورزش و روشن شدن سمت و سوی آن ارایه نشد تا خود این مساله خسرانی برای ورزش ایران باشد . خوشبختانه با نگاه علمی و برنامه محور دکتر صالحی ، مبنای کار ما با فدراسیون ها و ارزیابی عملکرد آنها و در عین حال تخصیص منابع مالی ، بر اساس حرکت آنها در چارچوب برنامه محوری و حرکت استراتژیک است و در این زمینه نیز با کسی تعارف نداریم . بنابراین گرچه در حال حاضر در سال دوم برنامه پنجم توسعه کشور هستیم ، اما در سه سال بعدی تا سال 95 ، اصل حرکت ما در حوزه ورزش قهرمانی بر اساس برنامه محوری فدراسیون هاست .

لزوم ثبات مدیریتی در فدراسیون ها

معاون ورزش قهرمانی در عین حال با اشاره به اینکه 17 فدراسیون در حال حاضر وضعیت خوبی ندارند و بعضا مدیریت آنان به صورت سرپرستی مورد توجه قرار گرفته است ، این مساله خود دارای آسیب هایی است که تلاش داریم با برگزاری مجامع انتخاباتی از شرایط نا متعادل مدیریتی موجود عبور کرده و به ثبات مدیریتی در فدراسیون ها برسیم .
وی با تاکید بر اینکه طبق نص اساسنامه فدراسیون های ورزشی ، سرپرست تنها برای مدت شش ماه تعیین شده و ظرف این مدت باید شرایط لازم برای برگزاری انتخابات مهیا شود ، افزود : متاسفانه در حال حاضر با سرپرستان فدراسیون هایی مواجه هستیم که بعضا تا دو سال نیز به صورت غیر قانونی ایفای نقش کرده اند . جدا از اینکه اصولا این سرپرستان نیز از کانال انتصاب آمده اند تا انتخاب و اصولا معلوم نیست که راه را به درست یا غلط آمده اند ، باید هر چه سریع تر مقدمات برگزاری مجامع انتخاباتی فدراسیون ها را فراهم می آوردیم که در وهله نخست ، این رویکرد با تعیین زمان مجامع انتخاباتی 5 فدراسیون مورد توجه قرار گرفت . موضوع مهم دیگر در حوزه ورزش قهرمانی رویکرد به بازیهای آسیایی اینچئون کره جنوبی است که با توجه به فرصت 11 ماهه به زمان این بازیها ، باید به سرعت برنامه های تدارکاتی و عملیاتی فدراسیون ها مورد توجه و بازبینی قرار گرفته و با تایید آنها ، برنامه ها را به دقت در جهت پاسخگویی به انتظارات موجود مورد توجه قرار دهیم . البته در این مورد خاص از هفته گذشته استارت کار را زده ایم تا هر چه زودتر برنامه فدراسیون ها جمع بندی شده و با راهبردی مشخص ، برنامه های خود را در این جهت و به منظور تدارک کلیه رشته ها به مورد اجرا بگذاریم .

سرپرستان حق رای ندارند

دکتر نصرالله سجادی بر قانونمندی در ورزش بنا با خواست و تاکید مقام عالی وزارت تاکید کرد و گفت : در تبصره دو ماده 5 اساسنامه فدراسیون های ورزشی ، تصریح شده که روسای هیات ها باید شخصا در مجامع انتخاباتی فدراسیون ها شرکت کنند . متاسفامه با وجود این تاکید روشن در گذشته این مساله مورد توجه نبوده و بعضا شاهد بوده ایم که سرپرستان هیات ها در مجامع انتخاباتی حاضر شده و غیر قانونی رای نیز داده اند. بطور طبیعی پایبندی به قانون و اساسنامه فدراسیون های ورزشی برای ما از هر چیزی مهمتر است و بنده اگر ببینیم که در مجمعی سرپرستان حاضر شده و حد نصاب آنها نیز از مرز گذشته است ، انتخابات فدراسیون مربوطه را به عقب می اندازم و ثبت نام کاندیداها نیز از نو تجدید خواهد شد . برای همین تاکید دارم که ابتدا مجامع هیات های استانی را برگزار خواهیم کرد تا در راه برگزاری قانونی مجامع فدراسیون ها ، کوچکترین موردی به لحاظ منع قانونی وجود نداشته باشد . همین جا نیز اعلام می کنم که اگر فرد یا کسانی در زمینه برگزاری انتخابات هیات های استانی کوچکترین ابهام یا شکایتی دارند ، آن را به منظور رسیدگی لازم به معاونت قهرمانی اعلام کنند و حتم داشته باشند که ما اجازه اعمال نفوذی را به احدیتی نخواهیم داد .
همانطور که گفتم این مساله خواست دکتر صالحی امیری است و ایشان تاکید دارند که همه چیز را از مسیر قانونی آن انجام دهیم .

حضور دکتر صالحی برای جامعه ورزش فرصت است

معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای همچنین حضور دکتر صالحی امیری را فرصتی ذی قیمت برای جامعه ورزش دانست و گفت : بی شک با توجه به ارتباطات نزدیکی که ایشان با رییس جمهوری محترم دارند ، حمایت ها از ورزش می تواند در دولت یازدهم جلوه ویژه ای داشته باشد و از این حیث باید از فرصت ها در جهت خدمت به ورزش ، بهترین استفاده را داشت .
مبارزه با فوتبال جدی دنبال می شود

وی در عین حال در پاسخ به سئوالی در رابطه با مبارزه وزارت ورزش و جوانان با مقوله فساد در فوتبال گفت : ابتدا باید بگویم که این فساد طبق گفته رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی به نسبت دیگر سازمان ها اندک و ناچیز است و درخواست من از رسانه ها این است که با بزرگ نکردن این مساله اجازه دهند تا ما در فرآیندی تعریف شده با عوامل ناپاکی در فوتبال مبارزه کرده و زمینه های آن را بخشکانیم . به هر حال عزم ما این است که همین فساد اندک موجود در فوتبال را نیز از بین ببریم و انتظار داریم که رسانه ها در این زمینه ما را اصولی همراهی کنند.

نظام نامه حمایتی از فدراسیون ها

وی به اشاره به اینکه نظام نامه حمایتی از فدراسیون ها ، در قالب برنامه های آنها و عملکردشان بر اساس اهداف تعیین شده به مورد اجرا در می آید ، گفت : هفته گذشته از فدراسیون ها خواستیم که تقویم فعالیت های خویش را تا 25 مهر ماه برای ما ارسال کنند . بی شک این تقویم فعالیت است و برنامه نیست و ما در قالب جلساتی که با مسوولان هر فدراسیون خواهیم داشت ، فعالیت های آنها را در قالب برنامه عملیاتی می کنیم تا با بررسی ها ی لازم و رفع مشکلات پیش روی ، کارها را علمی و حساب شده به مورد اجرا بگذاریم .
سجادی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه آیین نامه حمایتی از قهرمانان و افتخارآفرینان ورزش در دست بررسی قرار دارد ، گفت : تا پایان امسال شورای عالی ورزش تشکیل خواهد شد و طی آن آیین نامه ها مورد بررسی قرار خواهند گرفت . ضمن آنکه در حال حاضر نیز این آمادگی را داریم که با برگزاری مراسم تقدیر سالیانه از مدال آوران ورزش ، جوایز قهرمانی آنان را در آینده ای نزدیک پرداخت کنیم .

باید به برنامه ها رای داده شود تا افراد

معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای با تاکید بر اینکه اصل بر تخصص گرایی ، شایستگی و مقبولیت مدیران و روسای فدراسیون های ورزشی است ، گفت : اصل برای ما انتخاب روسای فدراسیونی است که دارای صلاحیت های لازم فردی و تخصصی لازم هستند و اصولا نقطه ایده آل ما این است که در مجامع انتخاباتی فدراسیون ها ، رای به برنامه ها داده شود تا افراد تا طی آن هر برنامه ای که قوی تر بوده و زمینه اجرا و توسعه ورزش را دارد ، رای لازم را به خود اختصاص دهد .
وی همچنین استفاده از توان مدیریتی مدیران بازنشسته ورزش را مورد توجه قرار داد و گفت : اگر مدیری باشد که توان و شایستگی اش آنقدر بالا باشد که به نوعی منحصر به فرد باشد ، طبق نظر دکتر صالحی ما مجوز استفاده از این مدیر را از کمیسیون اجتماعی دولت خواهیم گرفت .

چشم انداز واگذاری استقلال و پرسپولیس روشن است

سجادی با اشاره به اینکه در شان وزارت ورزش و جوانان نیست که در زمینه ورزش حرفه ای دست به تیم داری بزند ، چشم انداز واگذاری این دو باشگاه را از مسیر قانونی و تعریف شده اش ، کاملا روشن دانست و تصریح کرد : عزم وزارت در این زمینه جدی است .

احیای دفتر استعدادیابی

معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای در پایان صحبت های خود احیای دفتر استعدایابی این معاونت را مورد تاکید قرار داد و گفت : بدیهی است دفتر استعدادیابی وظیفه مهم و سنگینی را بر عهده دارد که در کمال تاسف ، فعالیت های آن در سال های گذشته بر مرز تعطیلی رفته بود که تصمیم دارین در اولین قدم در راه حرکت برنامه ای و علمی ، این دفتر را به جایگاه اصلی اش برسانیم.

 


برچسب ها :