دکترسجادی:سرپرستان هیئت ها حق رای ندارند

شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۲ 10:37

مراسم تجلیل از افتخارآفرینان ورزش بزودی برگزار می شود

 معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان ضمن تاکید بر حرکت نظام مند در حوزه ورزش قهرمانی تصریح نمود مراسم تجلیل از افتخارآفرینان ورزش ایران بزودی برگزار خواهد شد. 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی و به نقل از پایگاه خبری ورزش و جوانان ، دکتر نصرالله سجادی که در اولین روز هفته تربیت بدنی در برنامه "7 گام " شبکه خبر حاضر شده بود تا پاسخگوی پرسش های مطروحه پیرامون حوزه ورزش قهرمانی و حرفه ای باشد ، با تبریک روز ورزش و هفته تربیت بدنی ، بر تعیین ساز و کار لازم به منظور اجرای برنامه های ورزش قهرمانی تاکید کرد و گفت : گرچه بنده کارهای خوب انجام شده توسط فدراسیون های ورزشی را نادیده نمی گیرم، اما معتقدم که نظام مشخصی در اکثر رشته ها حاکم نیست و نیاز است که ما در این حوزه نظام مند به جلو حرکت کنیم . بی شک در آینده که وضعیت کلیه فدراسیون ها مشخص شود ، در این چارچوب حرکت خواهیم کرد تا بر اساس برنامه پنجم توسعه برنامه ها و اهداف خود را به مورد اجرا بگذاریم.

وی افزود : گرچه در برنامه پنجم نیز ورزش خوب دیده نشده و جزو اولویت های برنامه نیست ، اما خب به هر حال انتظارات مردم از ورزش نیز بحق است و ما باید با تغییر نگرش ها ، بستر لازم را برای رشد و توسعه بیشتر ورزش فراهم کنیم.

حرکت برنامه محور و استراتژیک

دکتر سجادی که بواسطه سالها حضورش در مسوولیت اجرایی ورزش و بویژه حوزه آموزشی و تربیتی ورزش ، نگاه علمی و برنامه محور را راه علاج ورزش کشور در دستیابی به قله های رشد و ترقی می داند ، با اشاره به نگاه برنامه محور و استراتژیک دکتر صالحی امیری ، سرپرست وزارت ورزش و جوانان ، تصریح کرد : متاسفانه بعد از کنار گذاشته شدن طرح جامع ورزش کشور که نتیجه یک کار علمی و ساعت ها وقت اساتید فن و کارشناسان حوزه ورزش بود ، هیچ طرح دیگری برای حرکت ورزش و روشن شدن سمت و سوی آن ارایه نشد تا خود این مساله خسرانی برای ورزش ایران باشد . خوشبختانه با نگاه علمی و برنامه محور دکتر صالحی ، مبنای کار ما با فدراسیون ها و ارزیابی عملکرد آنها و در عین حال تخصیص منابع مالی ، بر اساس حرکت آنها در چارچوب برنامه محوری و حرکت استراتژیک است و در این زمینه نیز با کسی تعارف نداریم . بنابراین گرچه در حال حاضر در سال دوم برنامه پنجم توسعه کشور هستیم ، اما در سه سال بعدی تا سال 95 ، اصل حرکت ما در حوزه ورزش قهرمانی بر اساس برنامه محوری فدراسیون هاست .

لزوم ثبات مدیریتی در فدراسیون ها

معاون ورزش قهرمانی در عین حال با اشاره به اینکه 17 فدراسیون در حال حاضر وضعیت خوبی ندارند و بعضا مدیریت آنان به صورت سرپرستی مورد توجه قرار گرفته است ، این مساله خود دارای آسیب هایی است که تلاش داریم با برگزاری مجامع انتخاباتی از شرایط نا متعادل مدیریتی موجود عبور کرده و به ثبات مدیریتی در فدراسیون ها برسیم .
وی با تاکید بر اینکه طبق نص اساسنامه فدراسیون های ورزشی ، سرپرست تنها برای مدت شش ماه تعیین شده و ظرف این مدت باید شرایط لازم برای برگزاری انتخابات مهیا شود ، افزود : متاسفانه در حال حاضر با سرپرستان فدراسیون هایی مواجه هستیم که بعضا تا دو سال نیز به صورت غیر قانونی ایفای نقش کرده اند . جدا از اینکه اصولا این سرپرستان نیز از کانال انتصاب آمده اند تا انتخاب و اصولا معلوم نیست که راه را به درست یا غلط آمده اند ، باید هر چه سریع تر مقدمات برگزاری مجامع انتخاباتی فدراسیون ها را فراهم می آوردیم که در وهله نخست ، این رویکرد با تعیین زمان مجامع انتخاباتی 5 فدراسیون مورد توجه قرار گرفت . موضوع مهم دیگر در حوزه ورزش قهرمانی رویکرد به بازیهای آسیایی اینچئون کره جنوبی است که با توجه به فرصت 11 ماهه به زمان این بازیها ، باید به سرعت برنامه های تدارکاتی و عملیاتی فدراسیون ها مورد توجه و بازبینی قرار گرفته و با تایید آنها ، برنامه ها را به دقت در جهت پاسخگویی به انتظارات موجود مورد توجه قرار دهیم . البته در این مورد خاص از هفته گذشته استارت کار را زده ایم تا هر چه زودتر برنامه فدراسیون ها جمع بندی شده و با راهبردی مشخص ، برنامه های خود را در این جهت و به منظور تدارک کلیه رشته ها به مورد اجرا بگذاریم .

سرپرستان حق رای ندارند

دکتر نصرالله سجادی بر قانونمندی در ورزش بنا با خواست و تاکید مقام عالی وزارت تاکید کرد و گفت : در تبصره دو ماده 5 اساسنامه فدراسیون های ورزشی ، تصریح شده که روسای هیات ها باید شخصا در مجامع انتخاباتی فدراسیون ها شرکت کنند . متاسفامه با وجود این تاکید روشن در گذشته این مساله مورد توجه نبوده و بعضا شاهد بوده ایم که سرپرستان هیات ها در مجامع انتخاباتی حاضر شده و غیر قانونی رای نیز داده اند. بطور طبیعی پایبندی به قانون و اساسنامه فدراسیون های ورزشی برای ما از هر چیزی مهمتر است و بنده اگر ببینیم که در مجمعی سرپرستان حاضر شده و حد نصاب آنها نیز از مرز گذشته است ، انتخابات فدراسیون مربوطه را به عقب می اندازم و ثبت نام کاندیداها نیز از نو تجدید خواهد شد . برای همین تاکید دارم که ابتدا مجامع هیات های استانی را برگزار خواهیم کرد تا در راه برگزاری قانونی مجامع فدراسیون ها ، کوچکترین موردی به لحاظ منع قانونی وجود نداشته باشد . همین جا نیز اعلام می کنم که اگر فرد یا کسانی در زمینه برگزاری انتخابات هیات های استانی کوچکترین ابهام یا شکایتی دارند ، آن را به منظور رسیدگی لازم به معاونت قهرمانی اعلام کنند و حتم داشته باشند که ما اجازه اعمال نفوذی را به احدیتی نخواهیم داد .
همانطور که گفتم این مساله خواست دکتر صالحی امیری است و ایشان تاکید دارند که همه چیز را از مسیر قانونی آن انجام دهیم .

حضور دکتر صالحی برای جامعه ورزش فرصت است

معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای همچنین حضور دکتر صالحی امیری را فرصتی ذی قیمت برای جامعه ورزش دانست و گفت : بی شک با توجه به ارتباطات نزدیکی که ایشان با رییس جمهوری محترم دارند ، حمایت ها از ورزش می تواند در دولت یازدهم جلوه ویژه ای داشته باشد و از این حیث باید از فرصت ها در جهت خدمت به ورزش ، بهترین استفاده را داشت .
مبارزه با فوتبال جدی دنبال می شود

وی در عین حال در پاسخ به سئوالی در رابطه با مبارزه وزارت ورزش و جوانان با مقوله فساد در فوتبال گفت : ابتدا باید بگویم که این فساد طبق گفته رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی به نسبت دیگر سازمان ها اندک و ناچیز است و درخواست من از رسانه ها این است که با بزرگ نکردن این مساله اجازه دهند تا ما در فرآیندی تعریف شده با عوامل ناپاکی در فوتبال مبارزه کرده و زمینه های آن را بخشکانیم . به هر حال عزم ما این است که همین فساد اندک موجود در فوتبال را نیز از بین ببریم و انتظار داریم که رسانه ها در این زمینه ما را اصولی همراهی کنند.

نظام نامه حمایتی از فدراسیون ها

وی به اشاره به اینکه نظام نامه حمایتی از فدراسیون ها ، در قالب برنامه های آنها و عملکردشان بر اساس اهداف تعیین شده به مورد اجرا در می آید ، گفت : هفته گذشته از فدراسیون ها خواستیم که تقویم فعالیت های خویش را تا 25 مهر ماه برای ما ارسال کنند . بی شک این تقویم فعالیت است و برنامه نیست و ما در قالب جلساتی که با مسوولان هر فدراسیون خواهیم داشت ، فعالیت های آنها را در قالب برنامه عملیاتی می کنیم تا با بررسی ها ی لازم و رفع مشکلات پیش روی ، کارها را علمی و حساب شده به مورد اجرا بگذاریم .
سجادی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه آیین نامه حمایتی از قهرمانان و افتخارآفرینان ورزش در دست بررسی قرار دارد ، گفت : تا پایان امسال شورای عالی ورزش تشکیل خواهد شد و طی آن آیین نامه ها مورد بررسی قرار خواهند گرفت . ضمن آنکه در حال حاضر نیز این آمادگی را داریم که با برگزاری مراسم تقدیر سالیانه از مدال آوران ورزش ، جوایز قهرمانی آنان را در آینده ای نزدیک پرداخت کنیم .

باید به برنامه ها رای داده شود تا افراد

معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای با تاکید بر اینکه اصل بر تخصص گرایی ، شایستگی و مقبولیت مدیران و روسای فدراسیون های ورزشی است ، گفت : اصل برای ما انتخاب روسای فدراسیونی است که دارای صلاحیت های لازم فردی و تخصصی لازم هستند و اصولا نقطه ایده آل ما این است که در مجامع انتخاباتی فدراسیون ها ، رای به برنامه ها داده شود تا افراد تا طی آن هر برنامه ای که قوی تر بوده و زمینه اجرا و توسعه ورزش را دارد ، رای لازم را به خود اختصاص دهد .
وی همچنین استفاده از توان مدیریتی مدیران بازنشسته ورزش را مورد توجه قرار داد و گفت : اگر مدیری باشد که توان و شایستگی اش آنقدر بالا باشد که به نوعی منحصر به فرد باشد ، طبق نظر دکتر صالحی ما مجوز استفاده از این مدیر را از کمیسیون اجتماعی دولت خواهیم گرفت .

چشم انداز واگذاری استقلال و پرسپولیس روشن است

سجادی با اشاره به اینکه در شان وزارت ورزش و جوانان نیست که در زمینه ورزش حرفه ای دست به تیم داری بزند ، چشم انداز واگذاری این دو باشگاه را از مسیر قانونی و تعریف شده اش ، کاملا روشن دانست و تصریح کرد : عزم وزارت در این زمینه جدی است .

احیای دفتر استعدادیابی

معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای در پایان صحبت های خود احیای دفتر استعدایابی این معاونت را مورد تاکید قرار داد و گفت : بدیهی است دفتر استعدادیابی وظیفه مهم و سنگینی را بر عهده دارد که در کمال تاسف ، فعالیت های آن در سال های گذشته بر مرز تعطیلی رفته بود که تصمیم دارین در اولین قدم در راه حرکت برنامه ای و علمی ، این دفتر را به جایگاه اصلی اش برسانیم.

 


برچسب ها :

جدید ترین اخبار فدراسیون

چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز (گزارش تصویری 4)
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز (گزارش تصویری 3)
سومین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی - اردبیل
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز (گزارش تصویری 2)
از روز شنبه 8 اردیبهشت ماه و در کرمان
بازی بسکتبال تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان (گزارش تصویری)
اخباری از کشتی استان گلستان (همراه با کلیپ)
به میزبانی شهرستان بردسکن استان خراسان رضوی
سومین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی - اردبیل (گزارش تصویری - 1)
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز