جلسه هماهنگی لیگ‌های برتر سال 92/

پنجشنبه ۴ مهر ۱۳۹۲ 12:40

رنگرز: نگران ریزش تیم‌ها در لیگ هستیم
توپچی: لیگ کمک مؤثری به کشتی‌گیران می‌کند
امامی: بدنبال برگزاری لیگ برتر در دهه اول آبان هستیم

جلسه هماهنگی لیگ‌های برتر سال 92 با حضور مسئولان فدراسیون کشتی و نمایندگان تیم‌های صبح امروز در خانه کشتی تهران برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، جلسه هماهنگی لیگ های برتر کشتی آزاد و فرنگی سال 92 به میزبانی سازمان لیگ فدراسیون کشتی صبح امروز در خانه کشتی تهران برگزار شد.


بر این اساس گزیده‌ای از موضوعات عنوان شده در این جلسه به شرح زیر است:


جلسه با خیرمقدم محمد ابراهیم امامی سرپرست سازمان لیگ کشتی آغاز شد.


در ابتدای این جلسه محمدرضا توپچی دبیر فدراسیون کشتی از کلیه زحمتکشان کشتی که با تیم داری در رقابت‌های مختلف لیگ سعی به کمک تیم‌های ملی کشتی و فدراسیون دارند تشکر و قدردانی کرد و ادامه داد: به عقیده من با برگزاری رقابت‌های لیگ به اصطلاح تنور کشتی داغ شده و با ورود تماشاگران به سالن مسابقات و کشف جوانان و استعدادیابی می تواند کمک های موثری چه از نظر فنی و چه از بعد مالی برای کشتی گیران داشته باشد.


سپس حسن رنگرز نایب رئیس فدراسیون کشتی گفت:  ضمن تشکر از محبت ها و تلاش تیم‌های شرکت کننده در رقابت‌های لیگ برتر از زحمات آقای امامی که با تلاش های خود در این مدت کوتاه مسئولیت در سازمان لیگ که نتیجه آن ها در برگزاری رقابت‌های لیگ منطقه‌ای و لیگ دسته یک کاملا مؤثر و مشهود بوده تشکر و قدردانی می‌کنم.


وی ادامه داد: به نظر من لیگ ما در دنیا بی نظیر است و ما نگرانی‌هایی از بابت ریزش بعضی از تیم‌ها در سال‌های گذشته داریم و در حال آسیب شناسی این موضوع هستیم که امیدوارم با پیگری‌های انجام شده و با نظر کارشناسان و با توجه به اینکه افرادی که در این رقابت ها شرکت می‌کنند خود از چکیده‌های کشتی هستند این مشکل برطرف شود.


رنگرز تصریح کرد: ما از سازمان لیگ انتظار داریم رقابت ای لیگ طی یک زمان بندی مشخص برگزار شود تا در جهت اعتلای کشتی باشد و فقط بار مالی نداشته باشد.


در ادامه امامی سرپرست سازمان لیگ ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مسئولین قبلی سازمان لیگ آقایان نمازیان، غلامی، لارودی، رضایی،  کسب نتایج موفقیت آمیز کشتی را در رقابت‌های جهانی اخیر تبریک گفت.


امامی ادامه داد: اجرای بند بند اساسنامه سازمان لیگ در این رقابت‌ها از مهمترین اهداف ماست و ما مطمئنا در جریان برگزاری این رقابت‌ها مشکلات به وجود آمده و راه حل های آن ها را در این اساسنامه به منظور اجرا در سال‌های آتی لحاظ خواهیم کرد تا بتوانیم یک لیگ منسجم مانند لیگ فوتبال و والیبال که تاریخ شروع و پایان آن مشخص باشد داشته باشیم.


وی در خصوص تاریخ برگزاری رقابت ها ادامه داد: ما سه نشست با حوزه فنی تیم های ملی داشته‌ایم تا بتوانیم تاریخ مناسبی برای برگزاری رقابت ها در نظر بگیریم ما در برگزاری لیگ برتر مانند لیگ دسته یک، دقیقا طی برنامه پیش خواهیم رفت و هیچ تغییری درآن نخواهیم داد.


امامی تصریح کرد: ما در حال حاضر که دو هفته به پایان لیگ دسته یک مانده در نظر داریم که رقابت های فینال این لیگ را همزمان با عید قربان (24 مهرماه) برگزار کنیم و بلافاصله پس از آن مراسم قرعه کشی رقابت‌های لیگ برتر کشتی را خواهیم داشت.


امامی در خصوص نحوه حضور تیم‌ها در لیگ برتر گفت: ما در حال حاضر درخواست تیم هایی را جهت حضور در رقابت‌های لیگ قبول کرده‌ایم که از هیأت های استان مربوطه معرفی نامه داشتند و اسپانسرهای مشخصی داشته باشند.


وی در خصوص شایعاتی مبنی بر عدم پرداخت ورودیه لیگ توسط برخی از تیم‌ها ادامه داد: این شایعات وجود دارد و من این موضوع را تکذیب می‌کنم. ما در برگزاری رقابت‌های قرعه کشتی لیگ دسته یک فقط نام تیم‌هایی را ثبت کردیم که مبلغ ورودیه را پرداخت کرده بودند و در رقابت‌های لیگ برتر کشتی نیز به همین گونه عمل خواهیم کرد.


امامی در مورد برگزاری رقابت‌های لیگ افزود: به عقیده من لیگ باید خودکفا باشد تا بتواند تمامی عوامل اجرایی را از قبیل داوران و عوامل اجرایی حمایت کند تا هیچ مشکلی در جریان برگزاری این رقابت‌ها پیش نیاید.


امامی در خصوص نحوه قضاوت این رقابت‌ها هم گفت: به دلیل ارتباط نزدیکی که بنده با کمیته داوران فدراسیون کشتی دارم این قول را به شما می‌دهم که ما از بهترین داوران خود در این رقابت ها استفاده خواهیم کرد.


وی در خصوص قراردادهای ثبت شده کشتی گیران در این سازمان گفت: تاکنون هیچ قرارداد ثبت شده ای در سازمان لیگ وجود ندارد. این قراردادها فقط امضاء شده و هیچ یک به ثبت نرسیده است و در صورتی به ثبت می رسد که کلیه مدارک نفرات از قبیل رضایتنامه هیأت و سایر موارد تحویل سازمان لیگ گردد.


امامی در خصوص زمان برگزاری رقابت‌های لیگ افزود: در روز قرعه کشی لیگ برنامه، تاریخ و روز برگزاری مسابقات را مشخص خواهیم کرد تا بتوانیم از بعد رسانه‌ای نیز پوشش خبری مناسبی داشته باشیم.


وی گفت: بدنبال این هستیم تا این رقابت‌ها را در دهه اول آبان ماه آغاز کنیم.


در ادامه این جلسه نمایندگان تیم‌های مختلف نقطه نظراتی را ارائه کردند که از مهمترین آن‌ها به شرح زیر است:


قانونمند کردن مسابقات جهت برگزاری بهتر این رقابت‌ها


ساده گرفتن شرایط جهت حضور بیشتر تیم‌ها در لیگ برتر از کیفیت مسابقات کم می کند.


شرایطی به وجود آید تا تیم ها با حضور در لیگ های رده های پائین تر و سپس کسب مجوز حضور در رقابت های لیگ برتر، اسپانسرها را متوجه قانونمند شدن این رقابت‌ها کرده و آن‌ها را به حضور در این رقابت ها ترغیب کنیم.


در نظر گرفتن شرایطی که کشتی گیران و مربیان و سایر اعضای تیم بتوانند به طور قانونمند مطالبات خود را از تیم‌های حاضر در لیگ دریافت کنند.


در پایان جلسه رضا لایق که به نمایندگی از کادر فنی در این جلسه حضور داشت گفت: به عقیده من چرخ کشتی با حمایت تیم‌های شرکت کننده بهتر حرکت می‌کنند و می‌تواند کمک زیادی به کشتی برساند.


وی ادامه داد: امیدوارم که فدراسیون و سازمان لیگ جدیت بیشتر و حمایت بیشتری از اسپانسرهای تیم‌ها که جای خالی مسائل مالی را به نحو احسن برای کشتی گیران پر می‌کنند داشته باشند.



برچسب ها :