از سوی سازمان لیگ فدراسیون کشتی/

یکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ 09:53

بخشنامه لیگ برتر کشتی اعلام شد

بخشنامه لیگ برتر کشتی از سوی سازمان لیگ فدراسیون کشتی اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی و به نقل از سازمان لیگ این بخشنامه به شرح زیر است:

 

 

         بخشنامه اعلام شرایط و چگونگی برگزاری مسابقات لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی ، سال 1392 (جام ولایت )

 

 شرایط ، نحوه و زمان بندی برگزاری مسابقات لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی سال 1392 (جام ولایت )


1- مسابقات کشتی آزاد و فرنگی لیگ برتر سال 1392 بر اساس اساسنامه سازمان لیگ برگزار می شود ضمنا اساسنامه مسابقات متاقبا ارسال خواهد شد .
2- تیمهایی که سال گذشته در لیگ برتر حضور داشته اند میبایستی تا پایان وقت اداری روز شنبه 16/6/1392 اعلام آمادگی و نماینده تام الاختیار خود را به سازمان لیگ فدراسیون کشتی معرفی نمایند تا اساسنامه لیگ و اوراق مربوطه تحویل گردد .
3- تیمهای دسته یک آزاد که مقام اول و دوم را در سال جاری کسب نموده اند و دارای شرایط لازم باشند اجازه دارند در لیگ برتر شرکت نمایند .
4- تیمهای شرکت کننده باید مبلغ 20 میلیون تومان ورودیه بابت هزینه های مربوط به لیگ برتر را به صورت چک بانکی به نام سازمان لیگ فدراسیون کشتی صادرو تحویل دهند .
5- پس از تحویل چک ،  ورودیه تیم ها و باشگاهها میتوانند نسبت به ثبت قرارداد با کشتی گیران و مربیان طبق مفاد اساسنامه سازمان  لیگ و این بخشنامه اقدام نمایند کلیه تیمها نهایتا تاپایان وقت اداری 3 روز قبل از آغاز مسابقات کلیه مدارک خود را برای صدور کارت به سازمان لیگ تحویل نمایند .
6- نقل و انتقالات کشتی گیران ، مربیان و ثبت قرارداد رسمی آنان در سازمان لیگ طبق مفاد اساسنامه و مفاد این بخشنامه پس از ثبت نام تیم از طریق هیات کشتی استان مربوطه و تحویل چک ورودیه آغاز می شود و در پایان دور رفت مسابقات خاتمه می یابد .
7- هر باشگاه می تواند حداکثر با 21 کشتی گیر 1 نفر سرمربی 2 مربی 1 مربی بدنساز یا ماساژور 1 نفر سرپرست 1 نفر متخصص تغذیه 1 پزشک 1 تدارکات قرارداد منعقد نماید .تبصره 1 : مربیان تیمها فقط با مجوز کتبی انستیتو کشتی یا کمیته مربیان می توانند در مسابقات لیگ فعالیت کنند.
تبصره 2 : کشتی گیرانی که ممنوعیت برای عقد قرارداد از طرف سازمان لیگ و فدراسیون کشتی دارند قبل از بستن قرارداد باید برای دریافت اجازه شرکت در مسابقات لیگ به کمیته انضباطی مراجعه و گواهی حق شرکت دریافت نمایند .
8- مسابقات طبق قوانین رسمی Fila  در اوزان 55، 60 ، 66 ، 74 ، 84 ، 96 ، 120 کیلو گرم ( با 2 کیلو ارفاق) برگزار می شود .
9- تیمها می توانند با 3 کشتی گیر خارجی که دارای عناوین حداقل اول قاره ای در بزرگسالان اول تا سوم جهانی و المپیک در رده سنی بزرگسالان از سال 2009 تا 2013 و نفرات اول و دوم جوانان جهان طی سالهای 2012 و 2013 با رضایت نامه کتبی فدراسیون کشتی متبوع و فدراسیون جهانی قرارداد منعقد نماید و همه مسئولیتهای مدنی مربوط به کشتی گیران غیر ایرانی برابر قوانین جمهوری اسلامی می باشد

10- تیمهایی که برای دور رفت با کشتی گیران خارجی قرارداد می بندند لازم است کلیه مدارک کشتی گیران  خارجی خود را تا دو روز قبل از شروع مسابقات دور رفت جهت صدور کارت به سازمان لیگ تحویل دهند .
11- تیمهایی که برای دور برگشت با کشتی گیران خارجی قرارداد می بندند لازم است تا پایان وقت اداری آخرین روز دور رفت مدارک را جهت صدور کارت به سازمان لیگ تحویل دهند .
12- کلیه باشگاهها و تیمها جهت عقد قرارداد با کشتی گیران و مربیان و سرپرستان باید قبلا اجازه کتبی هیات کشتی استان مربوطه را دریافت و ارائه نمایند و چنانچه هیات کشتی استان از دادن اجازه خودداری نمایند فرد یا باشگاه مربوطه می تواند مراتب را برای حکمیت به سازمان لیگ  کشتی کتبا اطلاع دهد تا موضوع با اولویت ، در کمیته انضباطی بررسی و رای صادر شده معتبر و لازم اجراء می باشد .
13- تیم ها و باشگاههای شرکت کننده باید حداقل با 10 کشتی گیر و یک مربی و یک سرپرست برای شروع مسابقات قرارداد امضاء کنند و کارت لیگ را دریافت نمایند همچنین طبق اساسنامه سازمان لیگ ، تیم ها و باشگاهها میتوانند تا پایان وقت اداری آخرین روز مسابقات دور رفت نسبت به تکمیل اعضای تیم خود اقدام نمایند .
14- در طول مهلت قانونی نقل و انتقالات و پس از پایان این مهلت چنانچه هیات کشتی یا باشگاه و تیم های شرکت کننده و یا کشتی گیری نسبت به مواردی از نقل و انتقالات اعتراض داشته باشد باید مراتب را کتبا به سازمان لیگ اعلام نمایند و موضوع از طریق سازمان لیگ و کمیته انضباطی بررسی و رای صادره معتبر و قابل اجرا خواهد بود .
15- فقط قراردادهایی در سازمان لیگ منعقد شده و با مهر و امضای رئیس سازمان لیگ به ثبت رسیده باشد اعتبار دارد .
16- تاریخ جلسه هماهنگی و قرعه کشی برای برگزاری مسابقات لیگ برتر سال 1392 با حضور نمایندگان تام الاختیار تیمهای شرکت کننده در لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی سال 1392 متاقبا اعلام خواهد شد .
17 – مسابقات کشتی آزاد و فرنگی لیگ برتر در سال 1392 در دو گروه بصورت رفت و برگشت برگزار می شود و دیدارهای نیمه نهایی      بصورت ضربدری برگزار خواهد شد و تیمهای برنده به فینال مسابقات و بازنده برای کسب مقام 4-3  با هم مسابقه خواهند داد .
18- مدیر ، سرپرست و کلیه مربیان تیم ملی ( آزاد و فرنگی ) در رده سنی بزرگسالان حتی پس از استعفاء هم نمی نوانند با تیم های شرکت کننده در لیگ برتر در سال 1392 قرارداد ببندند .
19- 5 درصد از کل مبلغ قرارداد کشتی گیران شرکت کننده در مسابقات لیگ برتر ( آزاد و فرنگی ) در سال 1392 متعلق به هیات کشتی استان مربوطه می باشد که باشگاه مربوطه موظف است از کل مبلغ قرارداد کشتی گیر کسر طی یک فقره چک حداکثر تا پایان دور رفت به هیات کشتی استان پرداخت نماید .
20- 5 درصد از کل مبلغ قرارداد کشتی گیران شرکت کننده در مسابقات لیگ برتر ( آزاد و فرنگی ) متعلق به مربی است که توسط خود کشتی گیر معرفی می شود (پس از تایید هیات کشتی استان می باشد که باشگاه مربوطه موظف است از کل مبلغ قرارداد کشتی گیر کسر و طی یک فقره چک حداکثر تا پایان دور رفت به مربی پرداخت نماید)

 


 مدارک لازم برای صدور کارت و مجوز حضور کشتی گیران خارجی در لیگ برتر کشتی (آزاد و فرنگی) سال 1392


1- درخواست باشگاه و نامه تایید کشتی استان مربوطه با ارائه کارنامه کشتی گیر در میادین جهانی و قاره ای پس از تایید روابط بین الملل فدراسیون کشتی
2- ارائه درخواست باشگاه شرکت کننده در لیگ برتر سال جاری به فدراسیون کشتی جهت اعلام موافقت و انجام مراحل قانونی بابت صدور رضایت نامه از کشور متبوع کشتی گیر مربوطه و فدراسیون جهانی Fila ) (
3- ارائه رضایت نامه رسمی فدراسیون مربوطه به فدراسیون کشتی ایران .
4- درخواست مجوز از فیلا با ارائه درخواست تیم شرکت کننده از طریق روابط بین الملل فدراسیون کشتی .
5- ارائه مجوز از فدراسیون جهانی فیلا به فدراسیون کشتی ایران برای کشتی گیر مورد نظر
6- حق ترانسفر کشتی گیر خارجی به مبلغ 3500 دلار آمریکا بصورت نقدا  به سازمان لیگ فدراسیون کشتی تحویل نمایند( در صورت افزایش این مبلغ از سوی فیلا باشگاه مربوطه موظف به پرداخت مابی التفاوت آن می باشد و همچنین ارائه چک به مبلغ 000/000/20 ریال به نام سازمان لیگ فدراسیون کشتی بابت حق ترانسفر فدراسیون کشتی .
7- حضور کشتی گیران خارجی یا نماینده تام الاختیار باشگاه در محل سازمان لیگ فدراسیون کشتی برای عقد قرارداد الزامیست کارهای اداری بایستی قبل از ورود کشتی گیر خارجی به ایران برابر اساسنامه انجام شود .
8- ارائه گواهی سلامت ، نداشتن بیماریهای واگیردار پوستی ، ایدز و تهیه کارت بیمه درمانی .
9- ارائه مجوز کار و اقامت و تعیین تکلیف و شفافیت مالیاتی .
10- همه موارد مذکور در زمان نقل و انتقالات یعنی از تاریخ صدور این بخشنامه تا پایان وقت اداری آخرین روز دور رفت باید به انجام برسد .
    با توکل به خداوند متعال و با امید به همکاری و هماهنگی ادارات کل ورزش و جوانان استانها ، هیاتهای کشتی استانها ، باشگاهها و تیمهای شرکت کننده در لیگ برتر کشتی آزادو فرنگی سال 1392 انشاالله بتوانیم زمینه های رشد و تعالی ورزش اول کشور را فراهم آوریم .              


برچسب ها :