رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جوانان آسیا- تایلند/

یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۲ 15:52

ایران به سه مدال طلا، یک نقره و دو برنز رسید
رده‌بندی تیمی و انفرادی رقابت‌ها

در پایان رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جوانان آسیا تیم ایران با کسب سه مدال طلا، یک نقره و دو برنز به عنوان نایب قهرمانی رسید.


به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جوانان آسیا طی روزهای 25 و 26 خردادماه در شهر پوکت تایلند برگزار شد.


بر این اساس، در روز دوم این رقابت‌ها در وزن 55 کیلوگرم یونس سرمستی در دور نخست با نتیجه 8 بر صفر مقابل گانسوخ از مغولستان به پیروزی رسید وی در دور دوم با نتیجه 16 بر 13 ولادمیر کوردین از قزاقستان را مغلوب کرد اما در دیدار نیمه نهایی با نتیجه 13 بر 6 مقابل سانگ هو وون از کره شمالی باخت و به دیدار رده‌بندی راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه 5 بر صفر مقابل ماندیک از هند مغلوب شد و پنجم شد.


در وزن 60 کیلوگرم فرزاد کولیوند در دور نخست با ضربه فنی فرناندو از سریلانکا را شکست داد وی در دور دوم مقابل نوربیک دژارکینبایف از قرقیزستان با نتیجه 8 بر صفر به پیروزی رسید اما در مرحله نیمه نهایی مقابل کوک گانگ کیم از کره شمالی با نتیجه در حالی که با نتیجه 10 بر 4 از حریف خود پیش بود، نتیجه را واگذار کرد و به دیدار رده‌بندی راه یافت. وی در دیدار رده بندی شینگو آریموتو از ژاپن را با نتیجه 7 بر صفر شکست داد و صاحب مدال برنز شد.

در وزن 66 کیلوگرم پیمان یاراحمدی در دور نخست با نتیجه 8 بر صفر کایرو کینجو از ژاپن را شکست داد وی در دور دوم مقابل تائه جین جئون از کره جنوبی با نتیجه 8 بر صفر به پیروزی رسید. یاراحمدی در مرحله نیمه نهایی مقابل بولات ساکایف از قزاقستان با نتیجه 7 بر صفر شکست خورد و به دیدار رده‌بندی راه یافت. یاراحمدی در دیدار رده‌بندی سائو نگو از ویتنام را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد و صاحب مدال برنز شد.


در وزن 74 کیلوگرم مصطفی قیاسی در دور نخست چانگ یانگ کیم از کره جنوبی را با نتیجه 9 بر 2 شکست داد وی در دور دوم مقابل باسانتسگت از مغولستان با نتیجه 10 بر 3 به برتری دست یافت وی در مرحله نیمه نهایی نیز موفق شد ساکن آتی جانوف از قزاقستان را با نتیجه 10 بر 2 شکست دهد. قیاسی در دیدار فینال کومار پرادیو از هند را با نتیجه 8 بر یک شکست داد و صاحب مدال طلا شد.

در وزن 84 کیلوگرم علیرضا کریمی در دور اول بکجان مربکوف از قرقیزستان را با نتیجه 9 بر صفر شکست داد وی در دور دوم مقابل تارمانوخ گانبولد از مغولستان با نتیجه 8 بر صفر به پیروزی رسید کریمی در مرحله نیمه نهایی مقابل هیوک بیوم گوان از کره جنوبی با نتیجه 7 بر صفر به برتری رسید وی در دیدار فینال به مصاف عظمت دولت بیکوف از قزاقستان رفت و توانست با نتیجه 10 بر 2 این کشتی گیر را شکست دهد و صاحب عنوان نخست شود.

در وزن 96 کیلوگرم نیز حاتم علی اکبر زاده مقابل فخرالدین سلیم زودا از تاجیکستان با نتیجه 4 بر صفر مغلوب شد و با توجه به شکست کشتی گیر تاجیک مقابل حریف هندی، علی اکبر زاده از دور رقابت‌ها حذف شد. در این وزن کشتی گیران قزاقستان و هند فینالیست شدند.

 

دیروز نیز عبداله قمی در وزن 120 کیلوگرم صاحب مدال طلا و مصطفی یعقوبی در وزن 50 کیلوگرم صاحب مدال نقره شدند.

 

رده بندی تیمی و انفرادی این رقابت‌ها به شرح زیر است:

 

رده‌بندی انفرادی:


50 کیلوگرم: 1- کادیان مانگال (هند) 2- مصطفی یعقوبی (ایران) 3- کوکی ایشیتانی (ژاپن) و محمودجان شاوکاتور (ازبکستان) 5- این سانگ هیون (کره شمالی) و احمد الکعبی (یمن)

 

55 کیلوگرم: 1- تتسویا یاماساکی (ژاپن) 2- سانگ هو وون (کره شمالی) 3- عظیم ایواهوف (قرقیزستان) و ماندیپ (هند) 5- گوی هیون کیم (کره جنوبی) و یونس سرمستی (ایران)

 

60 کیلوگرم: 1- رادیپ کومار (هند) 2- کوک گوانگ کیم (کره شمالی) 3- فرزاد کولیوند (ایران) و محمدسادیک دجورایف (ازبکستان) 5- شینگو آریموتو (ژاپن) و پانک سیت دیماک (تایلند)

 

66 کیلوگرم: 1- بولات ساکایف (قزاقستان) 2- ویکاس (هند) 3- اورمات گازیبیکوف (قرقیزستان) و پیمان یاراحمدی (ایران) 5- تموخین اردینبات (مغولستان) و سائو نگو (ویتنام)

 

74 کیلوگرم: 1- مصطفی قیاسی (ایران) 2- پرادیو کومار (هند) 3- تخرون خودجیف (ازبکستان) و ساکن آتجانوف (قزاقستان) 5- زاوار کیاو (برمه) و باسان سوگت (مغولستان)

 

84 کیلوگرم: 1- علیرضا کریمی (ایران) 2- عظمت دولت بیکوف (قزاقستان) 3- سلیم خودجایف (تاجیکستان) و هیوک بیوم گوان (کره جنوبی) 5- یویا اوکاجیما (ژاپن) و تورموخ گانبولد (مغولستان)

 

96 کیلوگرم: 1- سومیت (هند) 2- یرموخامبت اینکار (قزاقستان) 3- هان گیول کیم (کره جنوبی) و یوسوکه یوشیکاوا (ژاپن) 5- آی هنگ (چین) و فخرالدین سلیم زودا (تاجیکستان)

 

120 کیلوگرم: 1- عبداله قمی (ایران) 2- اولگ بولتیم (قزاقستان) 3- اصلان بک گادویف (ازبکستان) و سارجیت (هند) 5- جی یان کیم (کره جنوبی) و زیمین دا چین (چین)

 

رده‌بندی تیمی:

 

1- هند (68 امتیاز)
2- ایران (63 امتیاز)
3- قزاقستان (55 امتیاز)
4- ژاپن (41 امتیاز)
5- ازبکستان (41 امتیاز)
6- کره جنوبی (36 امتیاز)
7- قرقیزستان (30 امتیاز)


برچسب ها :