خطیب: فیلا ایران را برگ برنده حضور کشتی درالمپیک می ­داند

یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ 14:49

پسرهای من گذرنامه ندارند 

سرپرست فدراسیون کشتی با اشاره به اینکه برخلاف شایعات منتشره نه تنها پسرانش را به نیویورک نبرده، بلکه آنها گذرنامه هم ندارند، گفت : فدراسیون بین المللی کشتی( فیلا)ایران را برگ برنده ماندن کشتی در المپیک می داند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، حجت الله خطیب  در باره فعالیت ­های ۱۸ماهه خود در این فدراسیون پس از بازگشت از نیویورک افزود: در زمستان سال ۱۳۹۰و درست در حالی فدراسیون کشتی را تحویل گرفتم که روزهای بسیار حساسی را پیش رو داشت وهرحرکت غیرمعقولانه ­ای می ­توانست ضربات جبران ناپذیری را در المپیک بر کاروان ورزشی ایران وارد کند.

وی اظهارکرد:با استفاده ازتجارب گذشته و بهره ­ گیری ازبزرگان کشتی تلاش کردیم بهترین تصمیم را بگیریم که خوشبختانه درالمپیک ودرمیادین بعدی تابه امروزهم مشخص شدکه آن تصمیم عاقلانه و منطقی بوده است.ازاین بابت بنده به عنوان عضوی از خانواده بزرگ ورزش خرسند و خوشحالم.

سرپرست فدراسیون کشتی اضافه کرد:مردم ایران آگاه وهوشیارند و بخوبی تشخیص می ­دهند که چه افرادی اهل کار و عمل برای کشورند و چه کسانی اهل شعار . بنابر این اگر من زیاد در رسانه ­ها نیستم برای این است که معتقدم باید با کار به مردم گزارش داد. از اینکه در المپیک بهترین و بی ­نظیرترین نتایج را کشتی کسب کرد خودگواه بسیاری از واقعیات است.

وی گفت: ازمدیریت فدراسیون گرفته تا مدیریت فنی وسایرمدیریت ­ها دست به دست هم داد تاامروز فیلا با تاسی ازکشتی ایران به کمیته بین المللی المپیک فشار می آوردکه کشتی باید درالمپیک بماند. درنیویورک واجلاس دو ماه پیش گرجستان، روسای فدراسیونهای کشتی آمریکا و روسیه و دست اندرکاران فیلا فیلم هایی را که با دوربین ­های شخصی خود ازجام جهانی تهران گرفته بودند باافتخار نمایش می ­دادند و خواهان همبستگی همه کشورهای عضو جهت دفاع از بقای کشتی درالمپیک شدند.

خطیب با بیان اینکه تعداد اعزام های برون مرزی کشتی در این مدت بی سابقه بوده است، اضافه کرد: کدام فدراسیون توانسته بعد از المپیک آن هم بدون کمک گرفتن ویژه از جایی، این همه تیم به مسابقات برون مرزی اعزام کند و از تمامی میادین با دست پر باز گردد ؟

به گفته وی، اگر یک طلبکاری به فدراسیون آمده و طلبش را می ­خواهد و بلافاصله در بوق و کرنا می کنند که فدراسیون بدهکار است یا ثبات ندارد،دربرابر این همه کاربزرگ وموفقیت ­های بی ­نظیر جای تاسف و خنده دارد.

سرپرست فدراسیون کشتی افزود: درهرساعت از روز که سری به خانه کشتی بزنید حدود۵۰ کشتی ­گیر درآن جا مشغول تمرین و آماده سازی هستند و ثمره این همه کار را الان کشتی مامی ­بیند و در آینده بسیار شفاف تر خواهد دید. برای همین است که روسیه و امریکا در برابر کشتی ایران تسلیم بلامنازع هستند و روس ­ها از رویایی با کشتی ما پرهیز می ­کنند و حتی در مسابقات خوددیگر کمتر سعی می ­کنند ایران را دعوت کنند.


به گفته وی، به سبب قدرت ایران است که فیلا تقاضا می ­ کند تا تیم کشتی ما در یک روز تاریخی در نیویورک قهرمانان خود را به مصاف قهرمانان بزرگ جهان بفرستد. ما هم در فاصله ای کمتر از سه ماه در تهران و نیویورک تیم امریکا را قاطعانه وبا نتایج ۶ بر۱ شکست می ­دهیم.

وی ادامه داد:برنامه ریزی های لیگ کشتی بخوبی صورت گرفت وجام جهانی هم باموفقیت برگزار شد، همه مسابقات جوانان و نوجوانان برگزار شده و قهرمانی کشور هم به اتمام رسید،مسابقات آزاد را برای اولین باربرگزار کردیم و در کنار آن از اموری مثل آموزش، حضور در اجلاس های مهم ،دیپلماسی فعال ، ارتباط با کشورهای صاحب نام کشتی دنیا و زیرساخت ­ها غافل نبوده ­ایم.اما باز هم برخی که نمی ­خواهند روز را ببینند سرشان را زیر برف می ­کنند غافل ازاینکه مردم ایران خوب را از بد تشخیص می ­دهند وخوشحالم که در برابر این مردم شرمنده نبوده وتوانستیم بر عزت و غرور و افتخار مردم بیفزاییم.

سرپرست فدراسیون کشتی اضافه کرد: برای من بسیار جالب و عجیب است که چرا برخی ­ها که در رسانه ­ها قلم می ­زنند ویا تریبون ملی را دراختیاردارند به جای پرداختن به واقعیت ­های کشتی و حتی انتقادات سازنده به مسائلی می ­پردازند که بیانگر دست های پشت پرده برای مخدوش کردن چهره مدیران فدراسیون است.من بعد از ۴۰ سال حضور در ورزش این آدم ها واین افراد را خوب می ­شناسم و می ­دانم که از ناحیه چه کسانی تحریک می شوند.

وی اضافه کرد:به دروغ می ­نویسند که خطیب برای پسرش ویزای امریکا گرفته است. حال آنکه بنده دو پسر دارم که هنوز گذرنامه هم ندارند.نوشته ­اند که ۴۰ نفر همراه ما به امریکا رفته ­ است.در حالی که نفرات برای سفر به خارج باید از سوی نهادهای مختلف از جمله وزارت ورزش و جوانان و شورای برون مرزی تائید شوند. چطور این مطالب غیر واقع را می ­توانند بگویند و بنویسند اما حرکت بزرگی که برای نخستین بار ورزشکاران ایرانی درمقر سازمان ملل انجام داده و از اصالت کشتی در المپیک دفاع کردند ، نوشته نشده و دیده نمی شود.

سرپرست فدراسیون کشتی افزود:اگرموفقیتی حاصل شده کمک ­های خداوند بزرگ بوده است ومردم هم خوب همه مسائل را می ­بینند و وجدان ­های آگاه و بیداردرباره افراد خادم و خائن نظر خواهند داد.

وی درباره بحث انتخابات فیلا گفت: ما با تدبیروخیلی با برنامه برای حضور در انتخابات فیلا در مسکو پیش می ­رفتیم که جنجال کردند خطیب مانع از حضور نمایندگان ایران دراجلاس فیلا شده و حتی پا را فراتر گذاشتند که چون فلانی خودش در سفر امریکاست نمی ­خواهد فرد دیگری به اجلاس فیلا برود!


'اکنون که نماینده ما در انتخابات حضور پیدا کرده و رای موثری هم داده است، نمی ­دانم این آقایان چه دارند که بگویند! آنهایی که از امور اداری و سفرها می ­دانند حتما تائید می ­کنند که سفر به یک کشوری مثل روسیه نیاز به هماهنگی دارد و یکی دو روزه نمی ­توان این امور را انجام داد.بنابراین سفر سرپرست دبیری فدراسیون کشتی به اجلاس فیلا ازقبل هماهنگ شده وبابرنامه مشخص بود.

-سید رضا فیض آبادی

 


برچسب ها :