خطیب: نمایندگان ایران در کنگره فیلا شرکت می کنند

چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ 12:30

با لالوویچ مذاکره کردم

حجت اله خطیب گفت: نمایندگان ایران در کنگره فدراسیون جهانی کشتی در مسکو شرکت می کنند.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، سرپرست فدراسیون کشتی با اشاره به اینکه محمد رضا توپچی دبیر و بهمن طالبی رئیس کمیته داوران بعنوان نمایندگان ایران در کنگره فدراسیون جهانی کشتی برای انتخاب رییس جدید فیلا به روسیه اعزام خواهند شد، افزود: در باره این کنگره مذاکراتی را با مسوولان کشتی آمریکا انجام داده ایم. 
حجت الله خطیب به مسئله انتقادها از عملکرد فدارسیون کشتی در بحث شرکت در کنگره فیلا اشاره کرد و گفت : طی دو روز گذشته مذاکراتی با مسوولان فیلا و فدراسیون کشتی آمریکا داشتیم آنها به دنبال کسب نظر مساعد ایران در انتخابات پیش رو هستند.
وی با تاکید براینکه ایران یکی ازکشورهای قدرتمند کشتی جهان و صاحب سبک این رشته پرآوازه می باشد،گفت:درحال تلاش و رایزنی با کشورهای مختلف دربحث انتخاب رییس جدید فیلا هستیم و نباید انتظارداشته باشیم که نمایندگان ایران بی سروصدا وبدون برنامه در مراسم رای گیری شرکت کنند.
خطیب با بیان اینکه درتلاش هستیم تامرزهای جدیدی را به روی کشتی ایران بازکنیم، گفت: باید خیلی تلاش کنیم تا به این جایگاه برسیم.
وی تاکید کرد: فدراسیون کشتی ایران با فداسیون های حدود 50 کشور در حال رایزنی و هماهنگی است تا یک اتحاد و هماهنگی در انتخابات پیش رو ایجاد کند.
سرپرست فدراسیون کشتی با بیان اینکه ایران دربحث انتخاب رییس جدید فیلا، اظهارداشت:روز گذشته با آمریکایی ها مذاکرات مفصلی داشتیم و امروز هم با آقای لالویچ مذاکراتی دراین باره انجام شد.
وی اشاره به برنامه های کشورهای مختلف دربحث انتخاب رییس جدید فیلا گفت:کشورهای قدرتمند در کشتی به طور طبیعی تلاش می کنند که نقش پررنگ تری درفیلا داشته باشند و ما هم باید تلاش و تدبیر می کنیم که نقش ایران در این عرصه جدی باشد.
سرپرست فدراسیون کشتی اظهارداشت: برگزاری مسابقات جام جهانی کشتی در تهران و شرکت در مسابقات آمریکا همه تلاشی در راستای همکاری و هماهنگی با سایر کشورها برای حفظ این رشته باستانی در المپیک و ارتقای جایگاه ایران در تصمیم سازیهای جهانی در کشتی می باشد.
وی بااشاره به برخی انتقادهانسبت به مدیریت خود گفت : دوستان باید اجازه دهند که ما دراین برهه حساس نقش خود را به صورت جدی ومطلوب انجام دهیم زیرا ما نیازبه یک دیپلماسی جدی در امور کشتی داریم تا مسایل را به خوبی مدیریت و تدبیر کنیم.
خطیب با بیان اینکه یک کمپین بزرگ دردنیا برای حفظ کشتی درالمپیک به راه افتاده است، اظهار امیدواری کرد که ایران درهمراهی وهماهنگی با این کمپین بتواند نقش مهم وتاثیرگذاری برای حفظ کشتی در بازیهای المپیک و همچنین نقش جدی در فیلا به عنوان قطب کشتی آسیا داشته باشد.
وی افزود: در مذاکره با لالوویچ تاکید کردم، هرچند کشورهای نظیر قطر و یمن درکشتی هیچ نام وجایگاهی ندارند اما متاسفانه عضو کنفدراسیون آسیا هستند.
خطیب خاطر نشان کرد: به ما حق بدهید که در این فرصت کوتاهی که در پیش رو داریم، تدبیرکنیم و برای حفظ جایگاه کشتی در دپارتمان ها پافشاری کنیم.

منبع: ایرنا


برچسب ها :