عکس العمل فیلا نسبت به تصمیم هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک /

سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ 21:16

تمام تلاش های لازم برای جلوگیری از حذف کشتی از المپیک 2020 انجام خواهد شد

کشتی در 180 کشور جهان فعال است

این موضوع در جلسه هیات رییسه فیلا در تایلند مورد بررسی قرار می گیرد

کشتی یکی از قدیمی ترین رشته های المپیک باستانی و نوین است

فدراسیون جهانی کشتی، پس از اعلام خبر حذف این رشته از میان رشته های حاضر در بازی های المپیک تابستانی سال 2020 از سوی کمیته بین المللی المپیک، ضمن ابراز شگفتی از این تصمیم به آن عکس العمل نشان داد.

 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، فدراسیون جهانی کشتی در این خصوص با صدور اطلاعیه ایی در سایت رسمی خود اعلام کرده است از این که هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک، کشتی، یکی از قدیمی ترین رشته های المپیک باستان و نوین را از فهرست 25 رشته حاضر در المپیک 2020 حذف کرده و در صدد جایگزین کردن آن با رشته دیگری است، شگفت زده شده و در این راستا تمام تلاش های لازم را به کار خواهد برد تا از تحقق آن جلوگیری کند.


فیلا همچنین یادآور شده است IOC باید به این نکته توجه کند که درحال حاضر کشتی درتقریبا 180 کشور جهان فعال و دراکثر آنها به عنوان ورزش ملی تلقی می شود که شاید تنها نکته پررنگ حضور این کشورها در بازی های المپیک است.


در ادامه این اطلاعیه آمده است: تصمیم جدید هیات اجرایی IOC یکی از موضوعاتی است که روزهای 25 و 26 بهمن ماه جاری در جلسه هیئت رییسه فیلا در پوکت تایلند برگزار می شود، مورد بحث بررسی قرار می گیرد و فیلا تمام تلاش خود را بکار می برد تا این موضوع در جلسه هیئت اجرایی کمیته بین المللی المپیک که ماه می(اردیبهشت ماه سال 92) در سن پترزبورگ روسیه برگزار می شود، مورد تجدید نظر قرار گیرد و این رشته در المپیک حفظ شود.


لازم به یادآوری است که تصمیم اتخاذ شده هیات اجرایی IOC باید شهریور ماه سال آینده در مجمع کمیته بین المللی المپیک در آرژانتین مورد تصویب نهایی قرار گیرد و امید می رود برای چندمین بار از حذف کشتی در بازی های المپیک تابستانی جلوگیری شود.


برچسب ها :