با تصمیم حوزه مدیریت تیمهای ملی کشتی آزاد/رقابتهای قهرمانی کشور با قوانین خاص داوری برگزار می شود

سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۱ 11:12

 

با تصمیم حوزه مدیریت تیم های ملی کشتی آزاد، رقابتهای قهرمانی کشور در تمامی رده های سنی با قوانین خاص داوری برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، با تصمیم حوزه مدیریت تیمهای ملی کشتی آزاد به منظور تقویت و حمایت از شیوه های تهاجمی در اجرای کلاس های فنی در کشتی آزاد، میان کشتی گیران و استعداد های بالقوه کشتی کشور در رقابت های داخلی و نیز تغییر در برنامه ریزی های فنی ایستا، و هزینه زا نمودن به کارگیری شیوه های دفاعی (ضد کشتی) در این رقابت ها، پس از ارزیابی از اجرای ضوابط و مقررات داوری پیشنهاد شده در رقابت های عمومی کشتی آزاد کشور، همچنین بررسی پیشنهادات اصلاحی ارائه شده در این خصوص، و نیز برگزاری جلسات کارشناسی مشترک با کمیته داوران فدراسیون و برخی از هیات‌های استان ها، ضوابط داوری، در رقابت های جام امید(رقابت تیم به تیم میان استعدادهای برگزیده کارگاه های فنی) و مسابقات قهرمانی کشور در تمامی رده های سنی(نوجوانان ، جوانان و بزرگسالان) اجراء می شود.


قوانین داوری برای این مسابقات به شرح زیر است:


1- برابر مقررات، برد 2 تایم ، از 3 تایم 2 دقیقه­‌ای کشتی (تایم اول و دوم یا اول و سوم یا دوم و سوم) برنده های هر مسابقه را تعیین خواهد کرد.


2- در شرایطی که در وقت اول، کشتی­‌گیر دوبند قرمز و در تایم دوم، کشتی­‌گیر دوبند آبی برنده شود، برابر مقررات موجود، برنده کشتی را نتیجه­‌ی تایم سوم طبق ضوابط و مقررات جاری تعیین می­‌کند. در صورتی که نتیجه کشتی در تایم سوم صفر بر صفر به اتمام برسد ، اجرای خم گیری بر عهده کشتی گیری خواهد بود که مجموع امتیازات فنی دو تایم پیشین (اول و دوم) وی بیشتر باشد. در صورت برابر بودن مجموع امتیازهای یاد شده ، داور وسط نسبت به برداشتن گوی جهت اجرای ضابطه "کلینچ" اقدام خواهد نمود .


3- در شرایطی که در دو وقت 2 دقیقه­‌ای اول و دوم، نتیجه کشتی «صفر – صفر» تمام شود، هر دو کشتی­‌گیر از جدول مسابقات حذف (دیسکالیفه) خواهند شد.


4- چنانچه کشتی در یکی از دو تایم اول و یا دوم،«صفر- صفر» به اتمام برسد ، و در تایم سوم نیز «صفر – صفر» تمام شود، ادامه مبارزه از طریق اجرای خم گیری توسط کشتی گیر پیروز در یکی از دو تایم پیشین (اول و دوم) دنبال می گردد. در این شرایط ، در صورت کسب امتیاز توسط کشتی گیر مذکور ، کشتی به پایان خواهد رسید . اما در صورتی که ، برنده این خم گیری، کشتی گیر بازنده تایم های اول و یا دوم باشد، به دلیل اینکه هیچ کدام از دو کشتی گیر ، برنده دو تایم از سه تایم مسابقه نبوده اند، ضابطه کلینچ (با برداشتن گوی توسط داور وسط) در تایم سوم مجددا کلینچ اجرا می گردد.


5- اگر در زمان 2 دقیقه­‌ی اول و یا 2 دقیقه دوم ، نتیجه کشتی «صفر – صفر» تمام شود، این تایم برنده­‌ای نخواهد داشت ، و ضابطه کلینچ نیز اجرا نمی شود ، بلکه کشتی برابر مقررات در 2 دقیقه سوم ادامه خواهد یافت. در صورتی که نتیجه کشتی در تایم سوم نیز مساوی شود ، طبق ضوابط و مقررات جاری و همچنین مفاد بندهای 2 و 4 فوق الذکر عمل خواهد گردید.


6- امتیاز طلایی: در هر شرایطی که کشتی پس از پیروزی هر یک از دو کشتی گیر در یکی از دو تایم اول و یا دوم ، به تایم سوم کشیده شود، با شروع مبارزه­ در این تایم در مدت یک دقیقه­‌ی اول، هر کشتی­‌گیری موفق به کسب اولین امتیاز (یا امتیازها) گردد، بلافاصله مسابقه از سوی داور قطع و به نفع کشتی­‌گیر امتیاز گیرنده اعلام رای خواهد شد. اگر در یک دقیقه­‌ی اول تایم سوم، امتیازی گرفته نشد، کشتی در یک دقیقه دوم تا پایان وقت سوم ادامه می یابد، و پس از پایان 2 دقیقه، مطابق مفاد بند 2 اقدام و اعلام نتیجه می گردد. این امتیاز (امتیاز طلایی)مشمول کشتی هایی که در یکی از دو تایم اول و یا دوم صفر-صفر به اتمام می رسند، نخواهد بود .


برچسب ها :

جدید ترین اخبار فدراسیون

چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز (گزارش تصویری 4)
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز (گزارش تصویری 3)
سومین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی - اردبیل
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز (گزارش تصویری 2)
از روز شنبه 8 اردیبهشت ماه و در کرمان
بازی بسکتبال تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان (گزارش تصویری)
اخباری از کشتی استان گلستان (همراه با کلیپ)
به میزبانی شهرستان بردسکن استان خراسان رضوی
سومین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی - اردبیل (گزارش تصویری - 1)
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز