فرآیند نهایی انتخاب تیم های ملی کشتی آزاد بزرگسالان اعلام شد/تهیه فرآیند ارتقاء سطح کیفی قابلیت های فنی تیم های ملی کشتی آزاد/صاحب نظران تا 13 آذرماه نظرات اصلاحی خود را ارسال کنند

یکشنبه ۵ آذر ۱۳۹۱ 11:23

پیرو تهیه طرح "فرآیند ارتقاء سطح کیفی قابلیت های فنی تیم های ملی کشتی آزاد کشور" و همچنین آخرین اصلاحیه طرح "فرآیند انتخاب تیم های ملی کشتی آزاد بزرگسالان کشور" از اهالی محترم کشتی، صاحب نظران و کارشناسان محترم درخواست می شود تا 13 آذرماه نظرات اصلاحی خود برای اجرایی شدن این طرح ها در سالجاری اعلام کنند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، با توجه به اهمیت طرح های یاد شده، که مبنای هر گونه برنامه ریزی و رویکرد فنی در تیم های ملی کشتی آزاد کشور می باشد، طرح های مذکور فردا به هیات های محترم کشتی استان ها ارسال می شود تا با اخذ نظرات و پیشنهادات روسای محترم هیات ها، مربیان محترم و کارشناسان محترم فعال در استان های کشور، از طریق هیات های محترم یاد شده، طرح های مذکور در سال جاری اجرایی شود.در ضمن زمان نهایی دریافت پیشنهادات مرتبط 13 آذرماه سال جاری است.

ضمنا اهالی محترم کشتی، صاحب نظران و کارشناسان محترم نیز می توانند نظرات اصلاحی خود را تا تاریخ 13 آذرماه به نمابر 44739065 – 021  و یا   پست الکترونیک   koshtiazadiran@gmail.com  ارسال کنند تا نظرات اصلاحی در طرح های مذکور که از سالجاری اجرایی می شود، لحاظ شود.


- این طرح ها به شرح زیر است:
1) فرآیند ارتقاء سطح کیفی قابلیت‌های فنی تیم های ملی کشتی آزاد بزرگسالان کشور
الف: بیان مسئله:
مسائل عمده مرتبط با وضعیت کیفی قابلیت های فنی تیم های کلی کشتی آزاد  کشور عبارتند از :
- عدم آشنایی مناسب و کافی پشتوانه فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد بزرگسالان ، با مبانی عمومی کلاس های فنی، تکنیک‌ها، حرکات فنی، تاکتیک‌ها و استـراتژی‌های ضروری شیوه های تهاجمی کشتی .
- رایج شدن شیوه‌های فنی دفاعی و ضد کشتی در میان کشتی‌گیران جوان و استعدادهای بالقوه امروز کشتی کشور ، و نیز در روش‌ها و استراتژی‌های آموزشی برخی از مربیان سازنده .
- اتکا فنی تیم های ملی کشتی کشور در اوزان مختلف ، به کشتی گیرانی خاص و محدود ، و فقدان پشتوانه فنی لازم در این خصوص بر مبنای راهبردهای منطقی و واقع بینانه ، و براساس نظامی شفاف و مشخص .
-  نبود برنامه و فرصت های مناسب جهت شناسایی و پرورش مربیانی با قابلیت های ملی و فراملی  .
- رایج شدن کلاس های فنی ناپایدار و آسیب پذیر ، الگوهای فنی ناقص ، و پذیرش سقف روانی و فنی محدود ، در میان کشتی گیران شاخص و برتر تیم های ملی کشتی آزاد کشور.
- فقدان نظامی مشخص ، و محدودیت در امکان رقابت مستمر و توام با امیدواری جهت دستیابی به جایگاه های فنی برتر در میان کشتی گیران جوان و مستعد کشتی آزاد کشور
ب : اهداف :
1- آشنـایی کشـتی‌گـیران با شیـوه‌هـای تهاجمی کشتی و چگونگی به کارگیری کلاس‌های فنی مختلف در شیوه‌های مذکور از طریق آموزش مستقیم (چهره به چهره) .
2- بازنگری و اصلاح در شیوه‌های فنی دفاعی و ضد کشتی موجود در میان کشتی‌گیران ، و تبیین نقایص و ضعف‌های کارکردی این شیوه‌ها.
3- ایجـاد ادبـیات فنی مشترک در تبیین راهبردها و کلاس های فنی متناسب با شیوه‌های تهاجمی در کشتی آزاد، میان استعدادهای بالقوه و پشتوانه‌های فنی موجود، نفرات برتر تیم‌های ملی، مربیان سازنده برتر، و نیز کادر فنی تیم‌ها ملی.
4- ارزیابی و شناسایی بیش از پیش استعدادهای بالقوه از مسابقات عمومی، رقابت‌های لیگ باشگاه های کشتی کشور، تورنمنت‌های بین‌المللی‌، رقابت‌های استانی و سایر رقابت‌های داخلی (اعم از کشتی گیر و مربی).
5- ارزیابی و شناسایی استعدادهای موجود و بالقوه از میان کشتی‌گیران شرکت‌کننده در کارگاه‌های فنی.
6- ارزیابی و شناسایی استعدادهای موجود و بالقوه در عرصه مربیگری از میان مربیان سازنده شرکت کننده در کارگاه‌های فنی ، به منظور تامین نیاز تیم های ملی کشتی آزاد به مربیانی آگاه به کلاس ها و راهبردهای فنی ضروری و متناسب با سطوح ملی و بین‌المللی.
7- ترغیب پشتوانه های فنی برای حضور مجدانه و توام با امیدواری در رقابت های داخلی.
8- تشکیل حداقل شش تیم توانمند و درجه بندی شده در سطح ملی .
9- ایجاد زمینه رقابت میان نخبه های فنی و ارتقاء سطح کیفی شیوه های مبارزاتی آنان بر مبنای اصول علمی و تجربی .
10- بهره مندی از قابلیت های فنی قهرمانان افتخار آفرین ، و دارای سبک و کلاس های فنی خـاص ، هـمچنـین قـهرمانان بـرتر و پرافتخـار تاریخ کشتی ایران در هر وزن جهت آموزش پشتوانه های فنی برتر و برگزیده در کارگاه های فنی .
11- فراهـم نمودن تمهیدات لازم جهت مستند سازی برنامه ها و فعالیت های تخصصی و آمـوزشی ، جهت ارائه به شرکت کنندگان در کارگاه های فنی (اعم از مربیان و کشتی گیران) ، همچنین ارائه به هیات استان ها و شهرستان ها جهت آگاهی و استفاده مربیان سازنده در تمامی نقاط کشور .
12- شناخت و تبیین کلاس های فنی مبتنی بر تکنیک ها ، تاکتیک ها ، حرکات و استراتژی های فنی متناسب با سبک های کشتی ایرانی (مدل مفهومی کشتی ایرانی) .
ج : نحوه اجراء:
ج-1: کارگاه‌های فنی به صورت ماهیانه با حضور استعدادهای موجود و بالقوه کشتی کشور ، و نیز تعدادی از مربیان سازنده و برتر ، زیر نظر مستقیم مربیان تیم ملی برگزار خواهد شد. مربیان سازنده ای که در پرورش کشتی گیران مذکور نقش موثری داشته اند ، جهت شرکت در کارگاه های فنی مورد نظر اولویت خواهند داشت .
ج-2 : مربیان تیم ملی و سایر ناظران فنی ذیربط، بر مبنای ارزیابی میدانی و مستقیم از وضعیت کیفی هر یک از کشتی‌گیران و مربیان در هر یک از کارگاه‌های فنی مربوطه، نسبت به حفظ و ارتقاء سطح کشتی استعدادهای بالقوه و بـرتر اعم از کشتی‌گیر و مربی، و نیز حذف کشتی‌گیران و مربیان فاقد بهره‌وری مناسب اقدام می‌نمایند. تحقق این امر باید به گونه‌ای باشد که در پایان هر یـک از کـارگـاه‌های فنی در هر وزن، حداقل دوازده کشتی گیر برتر، و نیز در خصوص مربیان سازنده ، به شناسایی حداقل بیست و چهار مربی سازنده و برتر بیانجامد.
ج-3 : به منظور ارزیابی مستمر از پویایی و ارتقاء سطح کیفی کشتی‌گیران و مربیان مذکور ، و نیز تدارک لازم جهت انتخاب 16 نفر برتر در هر وزن ، جهت شرکت در رقابت های مقدماتی انتخابی تیم ملی ، در هر فصل رقابتی داخلی در قالب تیم‌های منتخب استعدادهای برتر (به عنوان تیم‌های امید) متشکل از کشتی‌گیران و مربیان شرکت‌کننده در کارگاه‌های فنی به صورت تیم به تیم برگزار می گردد.
ج-4: ستاد اجرایی (موضوع بند ج-9) موظف است در خصوص رقابت های فصلی کارگاه های فنی (بند ج-3) و متعاقب آن مرحله مقدماتی انتخابی تیم ملی(بند ج-6)، به گونه ای برنامه ریزی نماید که کشتی گیران ذیربط با کمترین فشار های جسمی و روانی ناشی از وزن کم کردن های پی در پی مواجه گردند .
ج-5: به منظور ارتقاء سطح فرهنگ پذیری پشتوانه های دعوت شده به کارگاه های مذکور، در زمیـنه های فنی و اخلاقی ، و نیز احیاء ، حفظ و احترام به نام مدال آوران برتر و آغازین کشتی ایران در رقابت های المپیک و جهانی ، هر یک از تیم های امید بند "ج-3" به نام یکی از قهرمانان یاد شده در رقابت های فصلی نام گذاری می گردد .
ج-6: حوزه فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و سایر ناظران فنی ذیربط ، بر مبنای ارزیابی از عملکرد کشتی‌گیران و مربیان شرکت‌کننده در رقابت‌های داخلی بند فوق (ج-3) ، نسبت به انتخاب استعدادهای بالقوه برتر در عرصه‌های مربیگری و کشتی گیری جهت حضور در اردوهای مقدماتی تیم ملی اقدام می‌نمایند.
ج-7: حوزه مدیریت فنی تیم های ملی کشتی آزاد (مربیان تیم ملی و ناظران فنی) بر مبنای عملکرد و نتایج کشتی گیران شرکت کننده در رقابت های فصلی تیم های امید ، نسبت به انتخاب شانزده کشتی گیر برتر در هر وزن ، جهت شرکت در رقابت های مقدماتی انتخابی تیم ملی که حداقل شـصت روز پیش از برگزاری مرحله نهایی انتخابی تیم ملی انجام خواهد شد ، اقدام خواهد نمود . هشت کشتی گیر برتر رقابت های مقدماتی یادشده ، در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی شرکت می نمایند .
ج-8: به منظور ایجاد نظم ، یکپارچگی و تعیین اصولی مشخص ، در برنامه های نرم افزاری حوزه فنی تیم های ملی کشتی آزاد (تکنیک ها ، تاکتیک ها ، کلاس های فنی ، راهبردهای فنی ، و سـقف آمـادگـی جسـمانی و روانی مورد نیاز کشتی گیران) ، ضرورت دارد حوزه فنی مدیریت تیم های ملی کشتی آزاد کشـور ، نسبـت به تبیین سیاست ها و الگوهای فنی شیوه های تهاجمی ، متناسب با سبک های کشتی ایرانی در برنامه ریزی های تمرینی و آموزشی ، جهت تحقق بند "12" از بخش "ب" این فرآیند اقدام نماید .
 ج-9: به منظور برنامه ریزی ، هدایت ، نظارت ، و ارزیابی از اجراء بهینه مفاد این طرح ، ستاد اجرایی متشکل از صاحب نظران و کارشناسان مربوطه ، در حوزه مدیریت فنی تیم های ملی کشتی آزاد تشکیل خواهد شد .
ج-10: بـه مـنظور شنـاسایی استعداد هـای بالقوه و برتر از میان کشتی گیران و مربیان فعال در رقابت های عمومی ، لیگ باشگاه ها ، رقابت های استانی ، وسایر رقابت های داخلی و بین المللی موضوع "بند 6" از بخش "ب" این فـرآیند ، هـمچنـین نظـارت و ارزیابـی عمـلکرد و نتــایج کشتی گیران و مربیان شرکت کننده در کارگاه های فنی و نیز رقابت های فصلی تیم های امید ، ستاد اجرایی موضوع بند "ج-9" صدرالذکر ، با استفاده از ظرفیت های فنی مربیان تیم ملی و سایر کارشناسان و مربیان واجد شرایط (ناظران فنی) ، در قالب دستور العملی مشخص ، اقدامات لازم را اعمال خواهد نمود .
ج-11: الگوی اجرایی فرآیند انتخاب و ارتقاء سطح کیفی قابلیت های فنی تیم های ملی کشتی آزاد کشور در صورت تامین منابع و امکانات لازم ، می تواند به منظور شناسایی و پرورش استعدادهای بالقوه و برتر در سطوح سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان نیز در قالب الگو های اجرایی مشابه ، مورد استفاده و بهره برداری قرار گیرد . از اینرو ضرورت دارد ستاد اجرایی بند "ج-9" در اولین فرصت ممکن نسبت به تهیه و تدوین الگوهای اجرایی متناسب با سطوح سنی یادشده اقدامات لازم را اعمال نماید .

2) فرآیند انتخاب تیم‌ ملی کشتی آزاد بزرگسالان کشور:
الف : برگزاری مسابقه قهرمانی کشور و انتخاب هشت کشتی گیر برتر هر وزن جهت شرکت به طور مستقیم در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی بزرگسالان. کشتی‌گیران ذیل مجاز هستند مازاد بر سهمیه متعارف و جاری استان‌ها در مسابقه قهرمانی کشور شرکت کنند:
الف – 1 : کشتی‌گیران تیم ملی کشتی بزرگسالان در آخرین مسابقات جهانی و المپیک.
الف – 2 : کشتی‌گیران تیم ملی جوانان که در آخرین مسابقه جهانی موفق به کسب مدال شده‌اند.
ب : برگزاری رقابت های مقدماتی انتخابی تیم ملی میان 16 کشتی گیر برتر و منتخب امید ، و انتخاب هشت کشتی گیر برتر رقابت های مذکور ، جهت حضور در مرحله نهایی رقابت های انتخابی تیم ملی .
ب – 1 : انتخاب 16 کشتی گیر برتر و منتخب امید برمبنای عملکرد و نتایج حاصل از رقابت های فصلی میان کشتی گیران شرکت کننده در کارگاه های فنی(تیم های امید) و نیز ارزیابی مربیان تیم ملی و ناظران فنی ذیربط صورت می پذیرد .
ب – 2 : مبنای انتخاب هشت کشتی گیر برتر رقابت های مقدماتی انتخابی تیم ملی ، نتایج حاصل از رقابتهای مذکور خواهد بود .
ج : مرحله نهایی مسابقه انتخابی تیم ملی بزرگسالان میان هشت کشتی گیر برتر هر وزن در رقابت های مقدماتی تیم ملی ، هشت کشتی گیر برتر هر وزن در مسابقه قهرمانی کشور به علاوه مدال آوران مسابقات المپیک یا جهانی سال قبل، همچنین کشتی گیران اول هر وزن در آخرین مسابقات بین‌المللی جام جهان پهلوان تختی برگزار می‌گردد.
ج – 1 : دو کشتی گیر برتر هرگروه (فینالیست‌ها) برای پوشیدن پیراهن تیم ملی می‌باید حداکثر سه بار پی در پی با یکدیگر رقابت کنند. کشتی‌گیری که موفق به کسب دو پیروزی از سه مسابقه یاد شده گردد ، کشتی گیر برتر و منتخب تیم ملی خواهد بود.
ج – 2 : زمان برگزاری مسابقه انتخابی تیم ملی بزرگسالان حداقل شصت روز پیش از مسابقات المپیک یا جهانی خواهد بود.
ج – 3 : مبنای انتخاب کشتی گیران جهت حضور در مسابقات بین‌المللی داخلی و خارجی از جمله مسابقات آسیایی و جام جهانی، پیش از انتخابی تیم ملی، نتایج حاصل از مسابقات قهرمانی کشور و سپس مرحله مقدماتی انتخابی تیم ملی خواهد بود.
ج – 4 : حضور کشتی گیران در مسابقات انتخابی تیم ملی بزرگسالان، خارج از مفاد بند "ج" فوق‌الذکر ممنوع می‌باشد.
ج – 5 : کشتی گیران اول تا ششم مرحله نهایی رقابت های انتخابی تیم ملی در هر وزن ، به ترتیب تیم های اول تا ششم ملی در هر سال را تشکیل می دهند .
د‌ـ بـه منظـور افـزایـش بـهره‌وری حـاصل از ایجاد رقابت میان کشتی‌گیران در رده‌های سنی بزرگسالان در رشته‌ آزاد، از پائین ترین سطوح در شهرستان‌ها تا سطح ملی، انتخاب کشتی گیران برتر استان‌ها نیز می‌باید از طریق برگزاری مسابقه انتخابی درون استانی، بر مبنای ضوابط موضوعه و روند متعارف صورت پذیرد.
هـ‌ ـ به منظور رعایت شرایطی منصفانه در ارزیابی از رقابت میان استان‌های شرکت‌کننده در مسابقه قهرمانی کشور بزرگسالان و کسب نتایج تیمی، در خصوص نتایج حاصل از حضور کشتی‌گیران مازاد بر سهیمه استان‌ها که می‌توانند به طور مستقیم در مسابقه قهرمانی کشور شرکت نمایند، صرفاً امتیاز کشتی گیر برتر هر استان در هر وزن محاسبه می‌گردد.
و – به منظور استفاده از تجربیات فنی حاصل از حضور در رقابت های بین المللی کشتی در هر سال، و نیز افزایش سطح قابلیت های فنی شش کشتی گیر برتر هر وزن (از بند ج-5 فوق الذکر) ، حضور کشتی گیران مذکور در رقابت های بین المللی کشتی ، بر مبنای طبقه بندی کیفی تورنمنت های بین المللی که توسط حوزه فنی مدیریت تیم های ملی کشتی آزاد اعلام می شود ، خواهد بود.

 

 

 

 

 

                                                                    

                                                                                              


برچسب ها :

جدید ترین اخبار فدراسیون

در ادامه ریکاوری ملی پوشان فرنگی کار در قرقیزستان
رقابت های کشتی آزاد گزینشی المپیک در قاره آسیا – قرقیزستان (تکمیلی)
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان
اردوی تیم ملی کشتی آزاد جوانان در مازندران در حال برگزاری است (گزارش تصویری)
نماهنگ تبریک به قهرمانان پرتوان و با اراده
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان (گزارش تصویری 2)
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان (گزارش تصویری 1)
علیرضا دبیر خطاب به نمایندگان کشورمان در مسابقات گزینشی قرقیزستان:
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان
قرعه کشی رقابت های کسب سهمیه المپیک کشتی آزاد و فرنگی برگزار شد
با حضور رئیس اتحادیه جهانی کشتی
با توجه به لغو پروازها به دلیل بسته بودن فرودگاه دبی
تیزر پخش برنامه استعدادیابی کشتی همه فن حریف از شبکه سوم سیما