محمد بنا: واقعا دلم برای کشتی فرنگی می‌سوزد/

شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۱ 14:17

مسئولیت را با آقای خادم تقسیم کردیم
خواستار حمایت ویژه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هستم
مسابقات انتخابی در دستور کار من است
مخالف برگزاری لیگ نیستم

مدیر تیمهای ملی کشتی فرنگی و سرمربی تیم کشتی فرنگی بزرگسالان گفت: برخی می‌گویند که من قهر می‌کنم ولی این مسائل به خاطر این است که واقعا دلم برای کشتی فرنگی می‌سوزد.
محمد بنا در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: مسئولیت مدیریت تیم‌های ملی کشتی فرنگی را خود آقای خادم به گردن من انداخت، همیشه افتخار می‌کردم که در کنار آقای خادم کار می‌کردم .طی چند روز گذشته دو بار باهم جلسه داشتیم و در نهایت این مسئولیت را پذیرفتم.
وی ادامه داد: مدیریت فنی امری زمان‌بر است و با آقای خادم این مسئولیت را تقسیم کردیم. ولی من همیشه به همکاری با آقای خادم افتخار می‌کنم و از ایشان می‌خواهم که در کنار من باشند و به من انرژی بدهند تا بتوانیم از پس این مسئولیت سنگینی که پس از المپیک به وجود آمده برآئیم.
بنا افزود: همه باید در این راه به ما کمک کنند. وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باید به سمت و کمک کشتی بیایند. آقای خادم پس از المپیک با صبر، متانت و آرامش کار را شروع کردند اما من به خاطر اینکه مدت‌ها مسئولیت تیم ملی را بر عهده داشتم و کمبودها را تحمل کردم به همین دلیل مدتی از تیم ملی دور بودم.
وی تصریح کرد: کشتی فرنگی حالا به نقطه ایده‌آل رسیده است اما هنوز شرایط مطلوب نیست. کمبودهای زیادی است. همیشه قبل از مسابقات بزرگ یک گروه می‌آیند و وعده کمک به کشتی می‌دهند ولی بعد که این رقابت‌ها تمام شد مشکلات فراموش می‌شود و فدراسیون می‌ماند با یک دنیا مشکلات.
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: همه از محمد بنا توقع دارند با دست خالی کار کند ولی در حال حاضر کشتی فرنگی به شرایط آیده‌آلی رسیده است و این کار را سخت می‌کند. من جلسه‌ای با آقای خطیب و با آقای خادم داشتم و در نهایت تلاش شد با همین مشکلات و با انرژی مثبتی که آقای خادم به من دادند کار را شروع کنیم.
دارنده مدال نقره جهان ادامه داد: زمان زیادی تا جام جهانی نداریم کشتی ایران یک میزبانی بزرگ را پذیرفته و باید از پس این مسابقات برآید و برای رسیدن به این موفقیت باید ابزار لازم را داشته باشیم زیرا موفقیت در این رقابت‌ها باعث می شود که مردم بیشتر به سمت کشتی بیایند.
بهترین مربی جهان اظهار داشت: توقعات از محمد بنا نیست، محمد بنا فرد است، توقع از کشتی فرنگی است و هیچ کس به تنهایی نمی‌تواند این کار را انجام دهد. یک عده آدم عاشق تلاش کرده‌اند تا کشتی فرنگی به این جایگاه برسد. توقع از این رشته این است که این موفقیت‌ها تداوم داشته باشد.
مدیر تیم‌های ملی کشتی فرنگی تصریح کرد: ما در بازی‌های آسیایی چهار مدال طلا گرفتیم و حداقل باید این نتایج در دوره بعد تکرار شود. ما در مسابقات جهانی سال قبل سوم دنیا شدیم و حداقل باید شرایط کشتی را به سمتی ببریم که این تعادل در نتیجه‌گیری در آینده نیز حفظ شود.
وی ادامه داد: عده‌ای به من می‌گویند که به تیم بزرگسالان چسبیده‌ام و کار پشتوانه‌سازی را رها کرده‌ام پس از المپیک پکن که کار خود را آغاز کردیم فاکتور سنی تیم ما جوان بود و در کنار آن به اشکال مختلف یک تیم مطمئن و قوی را داشتیم که در رقابت‌های جهانی به ترتیب نایب قهرمان شد، سال بعدش دو مدال طلا کسب کردیم و سال 2011 هم سوم شدیم.
دارنده نشان درجه یک شجاعت گفت: الان تیم ایران قهرمان المپیک شده است ولی ما فاکتور سنی نداریم، سیستم ما برای حضور در المپیک برزیل تا المپیک لندن فرق می‌کند باید توجه زیادی به جوانان و نوجوانان داشته باشیم و این کار نیاز به امکانات و ابزاری مورد نیاز دارد.
بنا اظهار داشت: قبل از المپیک به همه گفته بودم که دوره پرفشاری را پشت سر گذاشتم و نیاز به استراحت دارم و همکاران جوانی را دارم که می‌توانند این کار را انجام دهند اما پس از دستور رئیس جمهور محترم و مسئولیتی که ایشان بعهده من قرار داد و مذاکراتی که با آقای خطیب و خادم داشتیم کار را شروع کردم اما برای موفقیت باید بودجه و امکانات لازم در اختیار ما باشد.
وی ادامه داد: ما حرف خود را روی تشک کشتی زدیم و من کشتی فرنگی را دوست دارم با آقای خادم صحبت کردم و خواهش کردم من را فاکتور بگیرد و یک گروه دیگر بیاید که اگر آن‌ها نتوانستند نتیجه بگیرند، بهانه‌ و فرصتی باشد بگویند در المپیک برزیل نتیجه می‌گیریم چون کار واقعا سخت است اما پس از صحبت‌هایی که با آقای خادم، همکاران عزیزم داشتم و تقاضای مردم کار را پذیرفتم. هدف من محمد بنا نبود هدف من این بود که برای موفقیت ابراز و امکانات لازم است. وقتی از دور می‌شنیدم که فدراسیون با کمبود بودجه و بدهکاری روبرو است به خاطر اینکه یک هدف بزرگ پیش رو داشتیم می ترسیدم ولی در نهایت پس از صحبت‌هایی که همکارانم با آقای خطیب داشتند سپس خودم داشتم ایشان قول داد تمام امکانات و ابزار برای ما فراهم شود. آقای خادم هم مسئولیت من را بیشتر کرد و به من انرژی مثبت داد تا قانع شوم و برگردم من هر دفعه که رفتم نخواستم که برگردم ولی مجبور شدم زیرا هدفم این است که با همکارانم دل مردم را شاد کنیم.
بنا گفت: ایده‌ال یک مجموعه این است که یک مدیر مطمئن قدرت اجرایی را در دست داشته باشد و در عین حال بتواند منابع مالی را تأمین کند که یکی از مشکلات پیش روی فدراسیون‌ها اساسنامه است. تنظیم اساسنامه‌ها که یک مقدار مسئله تثبیت مدیریت را به تعویق انداخته است ولی من با آقای خطیب صحبت کردم و ایشان گفت که همه جانبه از ما حمایت می‌کند تا ما کار خود را برای جام جهانی آغاز کنیم. اما اگر امکانات و شرایط فراهم نباشد نمی‌شود کار کرد و به مردم قول داد. ما فعلا کار خود را شروع می‌کنیم امیدوارم که مسئولان ورزش کشور به ورزش اول کشور کمک کنند.
وی ادامه داد: ما در حال حاضر خانه کشتی شماره یک و شماره دو را برای تیم‌های بزرگسالان و جوانان در اختیار داریم اما برای تیم نوجوانان نیاز به یک اردوگاه جداگانه داریم به همین دلیل از خطیب خواستم تا مجموعه ورزشی برق در میدان شهدا را در اختیار تیم‌های نوجوانان قرار دهند تا آن‌ها با فراغ بال برنامه‌های خود را پیش ببرند در کنار آن با صحبت‌هایی که با آقای خادم داشتم قرار شد کار بسترسازی را نیز دنبال کنیم و این کار برای رده‌های سنی نوجوانان و کشتی‌گیرانی است که در بین دو رده‌ی سنی می‌مانند است و در این راه می‌توانیم از مربیان سازنده نیز استفاده کنیم اما این موضوع نیز نیاز به ابزار و منابع مالی دارد.
وی تصریح کرد: مرحله اول اردوی تیم ما از 10 آبان آغاز می‌شود و امیدوارم وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بودجه‌ای را به فدراسیون کشتی تزریق کنند تا ما بتوانیم برنامه‌های خود را درسه رده‌ی سنی و در دو رشته آزاد و فرنگی به خوبی پیش ببریم. من کاری به رشته‌های دیگر ندارم اما فلان ورزشکاران یک رشته را به ایتالیا می‌برند و ما فقط برای المپیک به یک جزیره کیش رفتیم که 90 میلیون هزینه آن را هم به رخمان کشیدند.
بنا گفت: ما به قله رسیدیم برای تداوم بزرگی ابزار و حمایت بیشتری را لازم داریم شاید می‌شد حمید سوریان و امید نوروزی را در دوران تیم جوانان با یک تی‌شرت راضی کرد ولی آن‌ها حالا قهرمانان بزرگی هستند. به همین دلیل است که می‌گویم ما نیاز به حمایت ویژه داریم.
وی ادامه داد: همکاران من پس از جلسه با ریاست محترم جمهوری از جوایز ناراضی بودند اگر فدراسیون کشتی قدرت مالی را داشت و منابع مالی مناسب به آن‌ها تزریق می‌شد می‌توانستیم به راحتی آن‌ها را راضی نگه داریم. کشتی فرنگی در المپیک با سه مدال طلا کار غیرممکنی را انجام داد و مربیان من حق دارند که از این بی توجهی‌ها گله‌مند باشند. کشورهای دیگر در حال سرمایه‌گذاری زیاد در کشتی هستند و در حال حاضر هم خیرآبادی و نوربخش پیشنهادی از آذربایجان دارند.
بنا تصریح کرد: من صحبت‌هایی با آقای خادم انجام دادم و در این سال‌ها مدت‌ها است که با یکسری از نفرات کار کردم و همانطور که گفتم برنامه‌ریزی المپیک قبل با المپیک آینده تفاوت دارد به همین دلیل ایرج اسفندیاری‌فر را بعنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان و خلیل رشید محمدزاده را بعنوان سرمربی تیم نوجوانان انتخاب کردم. دوست دارم شرایطی فراهم شود که خیرآبادی نیز همچنان در کنار من باشد و از تجربیات نوربخش نیز در بخش بسترسازی و هماهنگ کردن این امر استفاده کنم. رسول جزینی نیز همچنان در تیم بزرگسالان در کنار من خواهد بود. یکسری از مربیان سازنده نیز به جمع ما اضافه می‌شوند و در جلسه‌ای که در روزهای آتی خواهیم داشت تکلیف کادر فنی تمام رده‌های سنی مشخص می‌شود. ضمن اینکه حسام الدین جعفری هم سرپرست تیم ماست.
وی گفت: همیشه به انتخابی اعتقاد داشتم ولی در گذشته این فرصت نبود اما با آقای خادم در این زمینه تفاهم کامل داریم و نهادینه کردن مسابقات انتخابی در دستور کار من است ولی ممکن است یکسری فاکتورهای آن تغییر کند.
بنا افزود: به غیر از مدال‌آوران المپیک تمام کشتی‌گیران باید در رقابت‌های قهرمانی کشور شرکت کنند و در نهایت با مشورت با آقای خادم در مسابقه‌ی انتخابی نهایی نیز می‌توانیم این کشتی‌گیران را در یک تورنمنت بین‌المللی و یا یک مسابقه داخلی انتخاب کنیم.
وی تصریح کرد: من مخالف لیگ نیستیم و این موضوع بر عهده متولیان آن است. دوست ندارم در این رقابت‌ها مربیگری کنم و حالا نیز با تصمیم آقای خادم مربیان تیم ملی در این رقابت‌ها شرکت نمی‌کنند اما به طور مثال رسول جزینی تلاش کرده که تیم فولاد ماهان در لیگ کشتی فرنگی شرکت کند و امیدوارم این مسابقات برگزار شود ولی من به شخصه تیم‌داری نمی‌کنم.
بنا اظهار داشت: معتقدم کشتی‌گیرانی مثل حمید سوریان و امید نوروزی اگر بتوانند در کنکور حضور در تیم ملی شرایط لازم را بدست بیاورند باید در وزن خود باقی بمانند زیرا یک شاه کلید را در اختیار دارند.
دارنده مدال نقره جهان در پایان خاطرنشان کرد: رقابت‌های عمومی کشتی یک ایده‌ی بسیار خوب است و بسیار خوشحالم که رسول خادم این طرح را برای کشتی فرنگی نیز در نظر گرفته است ما در شش ماه دوم سال برنامه‌های فشرده‌ای داریم ولی من به دنبال این هستم که پس از تنظیم برنامه شش ماهه دوم کشتی فرنگی این رقابت‌ها نیز حتما برگزار شود زیرا یک میدان خوب برای ظهور استعدادها و کشتی‌گیران پشت خط مانده است.


برچسب ها :

جدید ترین اخبار فدراسیون

پیام تبریک دکتر رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا
پیام تبریک وزیر ورزش و جوانان پس از قهرمانی ایران در رقابت های کشتی فرنگی آسیا
رقابت های بین المللی کشتی آزاد نوجوانان جام عبداله موحد – بابلسر
قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات آسیایی قرقیزستان
رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا – قرقیزستان
رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا – قرقیزستان
رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا – قرقیزستان
رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا – قرقیزستان
رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا – قرقیزستان
برای حضور در رقابت های کسب سهمیه المپیک
تیم منتخب کشتی فرنگی پیش از حضور در رقابت های کسب سهمیه المپیک(گزارش تصویری)
رقابت های بین المللی کشتی آزاد نوجوانان جام عبداله موحد – بابلسر (گزارش تصویری - 3)
رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا – قرقیزستان (تکمیلی)
رقابت های بین المللی کشتی آزاد نوجوانان جام عبداله موحد – بابلسر (گزارش تصویری -2)