با وفا: راه‌اندازی لیگ کشتی فرنگی کشور موجب پویایی این رشته می‌شود

یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۱ 12:48

حرکت کشتی فرنگی در خراسان رضوی رو به رشد است

مدیر فنی تیم کشتی فرنگی استان خراسان رضوی گفت: با وجود ورزشکاران توانمند در کشتی فرنگی حامیان مالی به اندازه کشتی آزاد به آن توجه نمی‌کنند.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، حمید باوفا عضو سابق تیم ملی کشتی فرنگی گفت: چند سالی است که لیگ کشتی فرنگی کشور برگزار نمی‌شود با این وجود کشتی فرنگی ایران در المپیک بهترین عملکرد را از خود نشان داد.
وی افزود: راه‌اندازی مجدد لیگ‌های کشتی فرنگی همانند کشتی آزاد و توجه بیشتر حامیان مالی و مسئولان به قهرمانان این رشته باعث پویایی آن خواهد شد.
وی وضعیت کشتی فرنگی استان را روندی رو به پیشرفت ارزیابی و اظهار کرد: خراسان رضوی در سال‌های گذشته اندکی از کشتی فرنگی کشور عقب افتاده است و حل این معضل توجه بیشتر مسئولان و هیأت‌های کشتی شهرستان‌ها را می‌طلبد.
با وفا ضمن اعلام به تعویق افتادن مسابقات قهرمانی کشور در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان گفت: طبق سنوات سال‌های قبل این مسابقات باید مهرماه برگزار می‌شد ولی با تصمیم فدراسیون این مسابقات در سال جاری در بهمن ماه برگزار خواهد شد.
با وفا تأکید کرد: به همین منظور از سوی کادر فنی به هیأت کشتی استان پیشنهاد داده شده است برای حفظ هماهنگی و آمادگی کشتی‌گیران فرنگی استان حداقل هر 15 روز تمریناتی به طور متمرکز در مشهد برگزار شود که به دلیل هزینه بر بودن حضور ورزشکاران شهرستانی و کمبود توان مالی آن‌ها و هیأت‌های شهرستان‌ها این برنامه تاکنون انجام نشده است.
وی افزود: در پیشنهادی دیگر قرار شد حداقل هر یک ماه یکبار مسابقات چند جانبه‌ای بین شهرستان‌های استان به صورت مسابقه – تمرین برگزار شود که از سوی روسای هیأت‌ها در حال بررسی است.
مدیر فنی تیم کشتی فرنگی استان خراسان رضوی وضعیت این ورزش را در شهرستان‌های تابعه رو به رشد عنوان کرد و گفت: در بازدید‌هایی که از شهرستان‌ها به عمل آمده کشتی فرنگی در نیشابور، سرخس، و فریمان از شرایط خوبی برخوردار است و امیدوارم دیگر شهرستان‌ها با پرداختن به رده‌های سنی پایه، موجب بازگشت کشتی فرنگی استان خراسان رضوی به روزهای اوج خود شوند.


برچسب ها :