علیرضا سلیمانی: نتایج بنا و شاگردانش بی‌نظیر بود

دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۱ 11:01

شاهد کشتی‌های ایرانی و جسورانه بودیم
کسی درخشش کشتی فرنگی را نمی‌بیند

رئیس شورای سیاستگذاری فدراسیون کشتی گفت: نتایج کشتی فرنگی و شاگردان محمد بنا در رقابت‌های المپیک 2012 لندن بسیار درخشان بود.


علیرضا سلیمانی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: این موفقیت حاصل تلاش مربی کاردانی به نام محمد بنا است که سال‌ها در کنار شاگردانش در محل خانه کشتی تهران زندگی کرد،‌در این میان هم فدراسیون و حوزه مدیریت تیم‌های ملی نیز حمایت خوبی را از این رشته انجام داد.


وی با اشاره به اینکه برای موفقیت کشتی در هر دو رشته آزاد و فرنگی باید در رده‌های سنی پایه کار شود اظهار داشت: بهترین مربیان ما باید در این رده‌ی سنی کار کنند تا نونهالان و نوجوانان به خوبی مشق این کار را بیاموزند.

 

سلیمانی تصریح کرد: باید به رده‌ی سنی نونهالان و نوجوانان به صورت خاص نگاه کنیم زیرا به نوعی مشق کشتی است و از طرفی باید جلوی وزن کم کردن‌های زیاد در این رده‌ی سنی را بگیریم.


وی تأکید کرد: دوستانی که اهل فن هستند باید بدانند که کشتی آزاد عملکرد خوبی در المپیک لندن داشت، من در این رقابت‌ها شاهد کشتی‌های ایرانی و دیدنی بودم. اسماعیل‌پور بهترین کشتی را مقابل کودوخوف گرفت و کسانی که کارشناس هستند نباید زحمات خادم و شاگردانش را نادیده بگیرند.


تنها دارنده مدال سنگین وزن کشتی جهان ادامه داد: بسیاری از قهرمانان کشتی در حسرت یک مدال المپیک هستند، مدال برنز این رقابت‌ها کم ارزش نیست، جوانی مثل کمیل قاسمی در نخستین تجربه حضورش در این رقابتها مدال المپیک و دومین مدال ما در این سنگین وزن را در این مسابقات می گیرد. به نظر من ما شاهد کشتی‌های لذت بخشی بودیم و دلاورانمان کم کاری نکردند.


وی در پایان خاطرنشان کرد: شاهد کشتی ایران و هنر کشتی ایرانی در المپیک بودیم و یک نکته را با قاطعیت می‌گویم کشتی فرنگی مگر برای فدراسیون کشتی نیست که کسی نتایجش را نمی‌بینید.


برچسب ها :

جدید ترین اخبار فدراسیون