لایق: در جام مدوید به نفرات دوم و سوم میدان داده ایم

یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۱ 14:35

باید روی این آزادکاران برای آینده کشتی سرمایه گذاری کنیم

مربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: هدف از حضور در جام الکساندر مدوید میدان دادن به جوانان و نفرات دوم و سوم وزنهای مختلف است.

رضا لایق در گفتگو باروابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: بیش از شش ماه اردوهای تیم های ملی کشتی برگزار شد و در این مدت کشتی گیران زیادی در کنار نفرات اعزامی به المپیک در اردوهای تیم ملی حضور داشتند و تلاش شبانه روزی برای آماده سازی المپیکی ها داشتند.

وی ادامه داد: برنامه کادر فنی اینست که در هر وزن چند کشتی گیر همطراز داشته باشیم و در اینراه باید به نفرات جوان و پشتوانه ها میدان بدهیم تا بتوانند در سرشاخ شدن با حریفان خارجی میدانهای برون مرزی را تجربه کرده و برای حضور در میادین بزرگ آماده شوند.

لایق تصریح کرد: در اینراه ترکیبی از تیم نفرات سوم و چهارم ما پیش از المپیک در جام هاری رام هند شرکت کردند. قرار بود تیم ما عازم لهستان شود که با صادرنشدن ویزا این امرمحقق نشد، از طرفی هم شورای برون مرزی با حضور ما در رقابتهای جایزه بزرگ فیلا در آذربایجان موافقت نکرد تا تیم عازم بلاروس شود.

وی تاکید کرد: تیم ایران با ترکیبی از نفرات دوم و سوم هر وزن با سرمربیگری محمد طلایی راهی جام الکساندر مدوید می شود و مدیرتیمهای ملی و کادر فنی با شناخت و آینده نگری کافی این کشتی گیران را انتخاب کرده اند تا با حضور در این مسابقات معتبر میدان ببینند و آماده حضور در این مسابقات معتبر شوند.

لایق ادامه داد: برخی از  این نفرات از تیم جوانان هستند که در اردوها با ما تمرین می کردند و برخی دیگر کشتی گیرانی هستند که ماهها در تمرینات تیم ملی حضور داشته و توانمندی های خود را به کادر فنی نشان دادند و ما باید روی این آزادکاران برای آینده کشتی سرمایه گذاری کنیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه کادر فنی پاسخگوی سوالات علاقمندان و کارشناسان کشتی است، خاطر نشان کرد: در مورد عملکرد تیم در المپیک هم همانطور که پیش از هم اعلام کردیم به جزء دو وزن 55 و 66 کیلوگرم از عملکرد آزادکاران سایر اوزان رضایت داریم و از رحیمی و تقوی انتظار بیشتری داشتیم. آسیب دیدگی رضا یزدانی آن مصدومیت قدیمی نبود و در حین مبارزه با حریف اوکراین مصدومیت جدیدی به وجود آمد ضمن اینکه تیم پزشکی ما نیز کاملا مسائل در مورد آسیب دیدگی وی را به مراجع ذیصلاح گزارش داده بود. 


برچسب ها :