50 درصد مدالهای کاروان ایران در المپیک 2012 لندن برای کشتی/75 درصد طلاها برای ورزش اول کشور/کسب بهترین نتیجه کشتی در تاریخ المپیک ها

یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ 22:42
کشتی ایران توانست با کسب 6 مدال، 50 درصد مدالهای کاروان ایران در رقابتهای المپیک 2012 لندن را به دست آورد و از طرفی 75 درصد مدالهای طلای کاروان نیز توسط ورزش اول کشور بدست آمد.کشتی در این مسابقات بهترین نتیجه تاریخ را نیز کسب کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، اگر آسیب دیدگی رضا یزدانی در یک قدمی فینال و رسیدن به مدال طلا، شوک بزرگ کاروان ورزش ایران و تیم کشتی آزاد را موجب نمی ‏شد و مدال‌آوری ورزشکاران ایرانی در این دوره بازی‌های المپیک تا ساعات پایانی ادامه پیدا می‏کرد، کاروان ایران می توانست به جای رده هفدهم در جایگاه پانزدهم قرار گیرد.


کاروان ورزش ایران که پیش از این 15 دوره حضور در ادوار مختلف بازی‌های المپیک را تجربه کرده بود، در این دوره از بازی‎ها برای نخستین بار موفق شد تعداد مدال‎های خود را دو رقمی کند، آنهم با چهار مدال طلا در حالی که پیش از این بیشترین تعداد مدال طلای ایران در المپیک 2000 سیدنی (سه طلا) بدست آمده بود.این در حالی است که نیم بیشتری از مدالها توسط رشته کشتی به دست آمد.

در این دوره از بازی‎های المپیک کشتی فرنگی ایران برای نخستین بار در طول تاریخ صاحب مدال طلا شد، آنهم سه مدال طلا که به این ترتیب  بهترین نتیجه کسب شده توسط فرنگی کاران و کشتی ورزش اول ایران در این رقابتها بدست آمد. کشتی 75 درصد مدالهای طلای کاروان را بدست آمد و از طرفی با کسب 6 مدال طلا، نقره و برنز 50 درصد مدالهای کسب شده متعلق به کشتی بود.محمد بنا و رسول خادم به ترتیب در این رقابتها سرمربی تیمهای ملی کشتی فرنگی و آزاد بودند و خادم مدیریت تیمهای ملی و امور فنی فدراسیون کشتی را نیز برعهده داشت.

ورزش ایران که از سال 1900 حضور در بازی‌های المپیک را آغاز کرد، طی سال‌های گذشته 48 مدال کسب کرده بود اما با 12 مدال بدست آمده در این دوره از بازی‌های المپیک، مجموع مدال‌های المپیکی ایران به 60 مدال رسید. این تعداد مدال توسط 50 ورزشکار بدست آمده است.

به این ترتیب سهم کشتی از این مدالها تاکنون 33 مدال در رشته کشتی آزاد و 5 مدال در رشته کشتی فرنگی است یعنی از 60 مدال سهم کشتی 37 مدال است و این یعنی بیش از 50 درصد از مدالها متعلق به ورزش اول کشور است.

کشتی ایران در رقابتهای المپیک 2012 لندن توانست صاحب 3 مدال طلا، یک مدال نقره و 2 مدال برنز شد که بهترین نتیجه ورزش اول ایران در تاریخ المپیک ها در طول حضور تیمهای ملی ما در این رقابتها بود.

تا پیش از این رکورد مدال‌آوری ورزشکاران ایران در المپیک در اختیار کشتی گیران آزادکار بود و با وجود اینکه آنها در این دوره از بازی‌ها به کسب تنها سه مدال بسنده کردند، همچنان رکورددار مدال‌آوری هستند. از مجموع ورزشکاران مدال‌آور ایران در المپیک - با احتساب بازی‌های المپیک 2012 لندن - 33 ورزشکار در کشتی آزاد، 16 ورزشکار در رشته وزنه برداری، پنج ورزشکار در هر یک از رشته‌های تکواندو و کشتی فرنگی و یک ورزشکار در رشته دوومیدانی (پرتاب دیسک) صاحب مدال شده‌اند.

مدال‌آوران ورزش ایران در سی‌امین دوره بازی‌های المپیک که با مدال‌آوری خود تاریخی‌ترین نتیجه برای کاروان ایران را رقم زدند، عبارتند از:

 

مدال طلا

* حمید سوریان: مسابقات کشتی وزن 55 کیلوگرم

* قاسم رضایی: مسابقات کشتی فرنگی وزن 96 کیلوگرم

* امید نوروزی: مسابقات کشتی فرنگی وزن 60 کیلوگرم

* بهداد سلیمی: مسابقات وزنه برداری دسته 105+ کیلوگرم

 

 

مدال نقره

* صادق گودرزی: مسابقات کشتی آزاد وزن 74 کیلوگرم

* سجاد انوشیروانی: مسابقات وزنه برداری دسته 105+ کیلوگرم

* احسان حدادی: مسابقات دوومیدانی پرتاب دیسک

* نواب نصیرشلال: مسابقات وزنه برداری دسته 105 کیلوگرم

* محمد باقری معتمد: مسابقات تکواندو وزن 68- کیلوگرم

 

مدال برنز

* احسان لشگری: مسابقات کشتی آزاد وزن 84 کیلوگرم

* کمیل قاسمی: مسابقات کشتی آزاد وزن 120 کیلوگرم

* کیانوش رستمی: مسابقات وزنه برداری دسته 85 کیلوگرم

 

 


برچسب ها :

جدید ترین اخبار فدراسیون

چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز (گزارش تصویری 4)
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز (گزارش تصویری 3)
سومین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی - اردبیل
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز (گزارش تصویری 2)
از روز شنبه 8 اردیبهشت ماه و در کرمان
بازی بسکتبال تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان (گزارش تصویری)
اخباری از کشتی استان گلستان (همراه با کلیپ)
به میزبانی شهرستان بردسکن استان خراسان رضوی
سومین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی - اردبیل (گزارش تصویری - 1)
چهل و چهارمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی - اهواز