فریادهای محمد بنا پس از قهرمانی سوریان/

دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ 00:04
رئیس جمهور آذربایجان سالن را ترک کرد
اشک های روشن بایراموف
ورزشگاه آزادی منفجر شد، کی روش تبریک گفت
قهرمانی حمید سوریان در طلایی‌ترین شب تاریخ کشتی فرنگی ایران در حالی رقم خورد که فریادهای محمد بنا و اشک شوق جمشید خیرآبادی تمامی تماشاگران سالن اکسل شهر لندن را تحت تاثیر قرار داده بود.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، کسب مدال طلای کشتی فرنگی المپیک 2012 لندن توسط حمید سوریان شور و حال خاصی به سالن برگزاری مسابقات بخشید و حتی تماشاگران خارجی نیز به تشویق این اسطوره کشتی ایران زمین پرداختند.
سوریان پس از قهرمانی با انجام چند حرکت دیدنی پشتک و وارو در آغوش محمد بنا و جمشید خیرآبادی، مربی تیم ملی قرار گرفت و همراه آنان در سالن دور افتخار زد. این در حالی بود که محمد بنا مدام فریاد می‌زد و خیرآبادی با چشمانی اشک آلود خداوند را شکر می‌کرد.
"رافائل مارتینتی"، رئیس فدراسیون جهانی کشتی (فیلا) هم در سالن حضور داشت و سوریان پس از رسیدن به مقابل جایگاه او و دیگر مسئولان فیلا با آنان به خوش و بش پرداخت.
سوریان در حالی که توسط وزیر ورزش، امیررضا خادم، حجت‌الله خطیب و دیگر مسئولین ورزش ایران به شدت تشویق می‌شد، با مارتینتی رییس فدراسیون جهانی کشتی نیز خوش و بش کرد و دوباره به شادی قهرمانی‌اش در المپیک لندن ادامه داد.
یکی از میهمانان ویژه مسابقات امروز "الکساندر کارلین" قهرمان اسبق کشتی فرنگی جهان و المپیک از روسیه بود که به واقع از درخشش سوریان به وجد آمد..
روشن بایراموف که در دیدار فینال وزن 55 کیلوگرم کشتی فرنگی مغلوب سوریان شده بود هنگام توزیع مدال روی سکو اشک می‌ریخت. وی در پایان مراسم توزیع مدال هم باخبرنگاران گفت‌وگو نکرد.در حالی که خبرنگاران حاضر قصد گفت‌وگو با روشن بایراموف را داشتند او از گفت‌وگو خودداری کرد و با حالت پرخاشگرانه محل را ترک کرد.
ایرانیان حاضر در سالن که از ابتدای‌ رقابت‌های کشتی در وزن 55 کیلو حمید سوریان را تشویق می‌کردند از همان ابتدای دیدار پایانی با در دست داشتن پرچم خوش‌رنگ ایران نماینده کشتی فرنگی کشورمان را تشویق می‌کردند
ایرانیان حاضر در سالن اکسل شهر لندن که برای تماشای مسابقات کشتی فرنگی آمده بودند، در پایان دیدار حمید سوریان مقابل درب خروجی سالن تجمع کرده و به تشویق سوریان پرداختند. آنها خواهان حضور برنده مدال طلای المپیک در جمع خود شدند.
هواداران حمید سوریان با حضور در میکسد زون با شعار "ایران، ایران" و "سوریان، سوریان"، قهرمان کشتی فرنگی ایران در المپیک لندن را به شدت تشویق می‌کردند.
الهام علی‌اف رییس جمهور آذربایجان که از آغاز رقابتهای امروز در سالن حاضر شده بود، پس از شکست کشتی‌گیر آذربایجان مقابل سوریان در حالی که به شدت ناراحت بود به همراه خانواده‌اش سالن مسابقه را ترک کرد و برای مراسم توزیع مدال در سالن نماند.
 قهرمان طلایی ایران با مدال ارزشمند خود ایران را صاحب نخستین نشان طلا کرد و کاروان ورزشی کشورمان با یک طلا و برنز رستمی در جایگاه سی و یکم ایستاد وکاروان ایران 24 پله صعود کرد.
همچنین هزاران هوادار پرسپولیس  که در دیدار این تیم با صبای قم در ورزشگاه آزادی حضور داشتند با حساسیت خاصی نظاره گر تلاش سوریان بودند و با برتری پهلوان ایران برای دقایق طولانی به شادمانی پرداختند.
همچنین کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال در پایان این دیدار قهرمانی حمید سوریان در رقابتهای المپیک لندن را تبریک گفت.


برچسب ها :