دکتر عباسی: جوایز مدال آوران المپیک 50 درصد افزایش می یابد

چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ 21:08

ما یکی از امیدهای بزرگ در کشتی جهان هستیم

کشتی ورزش اول ماست

در حالی که 37 روز به آغاز بازی‌های المپیک 2012 لندن فرصت مانده است، تیم‌های ملی کشتی تمرین‌های سخت و طاقت‌فرسای خود را برای افتخارآفرینی دنبال می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، بعدازظهر امروز (چهارشنبه) دکتر محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان همراه با دکتر سجادی معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان به اردوی تیم‌های ملی کشتی آمد و ضمن تماشای تمرین‌های ملی‌پوشان دقایقی با کشتی‌گیران به گفت‌وگو پرداخت.

وزیر ورزش در ابتدا به خانه شماره 2 کشتی رفت که کشتی گیران آزادکار المپیکی تمرین مرور فن را زیر نظر رسول خادم انجام می دادند.دکتر عباسی پس از اینکه دقایقی تمرین آزادکاران را دنبال کرد، در جمع کشتی گیران با اشاره به اینکه کشتی یکی از امیدهای اصلی ما برای کسب افتخار در المپیک است اظهار داشت: همه ما با هم یک تیم هستیم و باید برای رسیدن به یک هدف که همانا موفقیت در المپیک است، تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه ورزشکاران و مربیان باید در اولویت باشند، خاطر نشان کرد: شما هر دغدغه ای که داشته باشید وظیفه ماست که پیگیری کنیم تا بتوانید به بهترین ها دست یابید.

دکتر عباسی پس از این دیدار در جمع خبرنگاران در مورد شرایط ملی پوشان کشتی گفت: کشتی‌گیران و قهرمانان که منتخب تیم‌ ملی اعزامی به المپیک هستند خیلی وقت است که در تلاشی جدی برای آماده شدن به سر می‌برند. گزارشات متعددی از روند کار تیم‌های کشتی داشته‌ام ولی دوست داشتم از نزدیک به خدمت آن‌ها برسم.

وی در ادامه گفت: ما یکی از امیدهای بزرگ در کشتی جهان هستیم. تلاش این‌ها و جدیت فضای کاری تمرین‌هایشان نشان می‌دهد که آمادگی خوبی دارند و قصد دارند برای ملت و خانواده‌هایشان سرفرازی را به همراه آورند.

عباسی تصریح کرد: موضوع ورزش در یک نظام برنامه‌ریزی شده نیست و اسپانسرها و شرایط مختلفی در آن دخیل هستند. این مسائل را نمی‌شود یکنواخت لحاظ کرد. در آیین‌نامه برای قهرمانی جهان 50 تا 90 سکه لحاظ شده است. البته این چیزها را نمی‌شود با هم مقایسه کرد. این مسائل تحلیل جامع‌تر می‌خواهد. هرچه هست آداب و رسوم دیرینه است اما نشانی که قهرمانان کشتی دارند، در جاهای دیگر دیده نمی‌شود. البته همه رشته‌ها در جایگاه خود اهمیت دارند اما کشتی ورزش اول است و کشتی‌گیران در فضای فوتبال نیستند.

عباسی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: تیم ما فقط همان نفرات انتخاب شده برای المپیک نیستند بلکه مردم و رسانه‌ها هم جزء این تیم هستند که تا المپیک هر کس باید نقش خود را خوب ایفا کند. نقش روحیه آفرینی رسانه‌ها موضوعی تاریخی است. دشمنان می‌خواهند فضا طوری شود که روحیه قهرمانان خراب شود. بنابراین نباید اجازه دهیم فضای روحی ورزشکاران‌مان بر هم بریزد. در این فاصله تا المپیک دوستان رسانه‌ای به این فضا توجه کنند تا هر کدام نقش خود را به خوبی ایفا کنیم.

وزیر ورزش در پاسخ به این سوال که آیا از روند حرکت کشتی راضی هستید گفت: امروز به طور کامل‌تر در جریان تمرینات کشتی‌گیران قرار گرفتم. در المپیک چهار پنج کشور بیشتر تیم کامل کشتی ندارند و یک تیمی که حرف برای گفتن دارد، جمهوری اسلامی ایران است.

دکتر عباسی همچنین در پایان درباره جوایز قهرمانان المپیک گفت: علاوه بر جوایز آیین‌نامه که هر ساله اتفاق می‌افتد وجوه قبلی جوایز مدال‌آوران المپیک را 50 درصد اضافه کرده‌ایم که این احساس وظیفه‌ای برای ما بوده است.

وزیر ورزش و جوانان سپس راهی خانه کشتی شماره یک شد و در جمع اعضای تیم ملی کشتی فرنگی حاضرشد. در ابتدای این دیدار مانند دیدار با آزادکاران حسن رنگرز نایب رئیس فدراسیون کشتی گزارشی از فعالیتهای و موفقیت این رشته را ارائه داد و در ادامه محمد بنا از روند برنامه های تیم ملی برای المپیک سخن گفت.

دکتر عباسی در جمع فرنگی کاران با اشاره به افتخارات چند سال اخیر این رشته در جهان گفت: هدف همه ما اینست که کشتی در رویداد مهم المپیک موفق شود و هرکس باید وظیفه خود را به بهترین نحو دنبال کند.

وی خاطر نشان کرد: وظیفه ما رفع مشکلات شماست و با تمام وجود برای رسیدن شما به قله های افتخار تلاش می کنیم.

حسن رنگرز نایب رییس فدراسیون کشتی، عارف ربطی دبیر فدراسیون، ابراهیم جوادی دارنده چهار مدال طلای جهان، اکبر حیدری دارنده مدال برنز المپیک و محمد مشهدی آقایی مدیر روابط عمومی فدراسیون کشتی از وزیر ورزش استقبال کردند. این در حالی بود که حجت‌الله خطیب سرپرست فدراسیون کشتی برای دیدار با مارتینتی رییس فیلا به سوئیس سفر کرده است.


برچسب ها :