رقابتهای جام جهانی کشتی آزاد/

پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ 17:53

اولین تمرین نمایندگان ایران در باکو برگزار شد
رسول خادم: می خواهیم با رقبای اصلی مان روبرو شویم
با تمام وجود مبارزه کنید

اولین تمرین اعضای تیم ملی کشتی آزاد کشورمان صبح امروز(پنجشنبه) به وقت محلی در سالن آتلای هالدینگ شهر باکو برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، آزادکاران کشورمان ساعت 9 صبح امروز با یک دستگاه اتوبوس راهی سالن محل تیمها شدند. پس از حدود 25 دقیقه نمایندگان ایران به سالن در نظر گرفته شده برای تمرین تیمها رسیدند. در اتوبوس رسول خادم مدیر تیمهای ملی اسامی کشتی گیران دیگر کشورهای حاضر در این رقابتها را مورد ارزیابی قرار داد.

 

در ابتدای این تمرین کلاس تئوری زیر نظر رسول خادم مدیر تیمهای ملی و سرمربی تیم ملی کشتی آزاد برگزارشد. در این تمرین به تناوب رضا یزدانی با کمیل قاسمی و رضا یزدانی با احسان امینی درسهای جلسه های گذشته را برای مرور کردند.

 

خادم در این تمرین روبه کشتی گیران گفت: ما به جام جهانی آماده ایم که با رقبای اصلی خود روبرو شویم و نباید از مبارزه با حریفان قدر ناراحت شویم زیرا آمده ایم با بهترین ها کشتی بگیریم.

وی ادامه داد: ازشما می خواهم در تشک مبارزه با فکر و ایرانی کشتی بگیرید و در هنگام وقتهای استراحت نیز با آرامش با کمک مربی خود به فکر یک برنامه برای حریف باشید.

دارنده مدال طلای المپیک خاطر نشان کرد: ما در این مدت تمامی تمرینات برای بالا بردن توان جسمانی شما را انجام داده ایم و مسائل فنی نیز آموزش داده شده فقط روی تشک مبارزه خودتان باشید.

 

پس از صحبتهای روحیه بخش مدیر تیمهای ملی کشتی گیران به میانداری احسان لشکری آزادکار وزن 84 کیلوگرم بدنهای خود گرم کردند و سپس رضا لایق مربی تیم ملی با محمد حسین سلطانی، مهدی تقوی با مسعود اسماعیل پور، میثم نصیری با صادق گودرزی، مصطفی حسین خانی با بهنام احسان پور، رضا یزدانی با کمیل قاسمی و عباس طحان با پرویز هادی سرشاخ شدند. محمد رضا آذرشکیب آزادکار وزن 120 کیلوگرم به دلیل بهبود نیافتن مصدومیت در این رقابتها به میدان نمی رود.

 

ده دقیقه مرور فن آزاد، 5 دقیقه مرور جدی،  2 تایم 2 دقیقه مرور با تاکید بر کار دستها، یک تایم 2 دقیقه ی کار در خاک و انجام حرکات سایه در سه تایم کوتاه در این تمرین در دستور کار قرار گرفت.پس از پایان تمرین کشتی گیران وزن خود را زیر نظر دکتر رامین امیر ساسان مسئول تغذیه تیم کنترل کردند.

 

همزمان با تمرین تیم ملی کشتی گیران تیم ملی آمریکا نیز زیر نظر زیک جونز سرمربی و جان اسمیت مربی خود به تمرین پرداختند. کشتی گیران کشورهای آذربایجان و قزاقستان پس از تیم کشورمان تمرین را در برنامه داشتند که در دقایقی میخکوب تمرین زیبای نمایندگان کشورمان شدند. همچنین فرنگی کاران آذربایجانی نیز همزمان با دیگر تیمها تمرینات خود را زیر نظر مربیان ترکیه ای خود در این سالن دنبال می کردند اما خبری از سامان طهماسبی نبود.

 

رسول خادم در حاشیه این تمرین در گفتگو با یکی از خبرگزاری های کشور آذربایجان در مورد سطح رقابتها و همچنین میزان آمادگی تیم ایران سخن گفت و اعلام کرد به دلیل اینکه این رقابتها تنها مسابقه مهم پیش از المپیک است تیم ایران با ترکیبی از کشتی گیران اصلی خود به باکو آمده است، اما هنوز مشخص نیز برخی نفرات اصلی در این رقابتها به میدان بروند. پرویز هادی آزادکار وزن 120 کیلوگرم کشورمان مترجم این گفتگو بود.

 

آزادکاران کشورمان طبق برنامه عصر فردا(جمعه) دومین جلسه تمرین خود را برگزار و سپس در مراسم وزن کشی این مسابقات که روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده با حضور ده تیم برتر دنیا در مجموعه المپیک باکو برگزار می شود، شرکت می کنند.

درمسابقات جام جهانی کشتی باکو کشتی گیران کشور های روسیه، امریکا، ترکیه، ایران، جمهوری آذربایجان، ژاپن، گرجستان، قزاقستان، بلاروس و بلغارستان برای کسب عنوان قهرمانی جهان با یکدیگر رقابت می کنند.


برچسب ها :

جدید ترین اخبار فدراسیون

در ادامه ریکاوری ملی پوشان فرنگی کار در قرقیزستان
رقابت های کشتی آزاد گزینشی المپیک در قاره آسیا – قرقیزستان (تکمیلی)
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان
اردوی تیم ملی کشتی آزاد جوانان در مازندران در حال برگزاری است (گزارش تصویری)
نماهنگ تبریک به قهرمانان پرتوان و با اراده
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان (گزارش تصویری 2)
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان (گزارش تصویری 1)
علیرضا دبیر خطاب به نمایندگان کشورمان در مسابقات گزینشی قرقیزستان:
رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان
قرعه کشی رقابت های کسب سهمیه المپیک کشتی آزاد و فرنگی برگزار شد
با حضور رئیس اتحادیه جهانی کشتی
با توجه به لغو پروازها به دلیل بسته بودن فرودگاه دبی
تیزر پخش برنامه استعدادیابی کشتی همه فن حریف از شبکه سوم سیما