تاکید بر شناسایی و شیوه های متفاوت کشتی در تمرین آزادکاران/

سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۱ 18:29

خادم: برتری شما داشتن شعور بالا در اجراء و دفاع منطقی کشتی است
بواسطه فکر و غیرتتان پیروز می  شوید

تمرین عصر امروز(سه شنبه) آزادکاران با تاکید بر شناسایی حریف و شیوه های متفاوت کشتی در حین تمرینات برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در ابتدای این تمرین کشتی گیران به مدت 20 دقیقه بدنهای خود را گرم کردند تا آماده یک تمرین دیدنی شوند.

بر این اساس در این تمرین، میثم نصیری با علیرضا قاسمی، حسن رحیمی با عبداله فولادوند، مسعود اسماعیل پور با مهدی تقوی، احسان امینی با الیاس بختیاری، صادق گودرزی با مصطفی حسین خانی، رضا یزدانی با احسان امینی، احسان لشکری با ایمان محمدیان، پرویز هادی با اصغر و عباس لاغری و آذرشکیب با کمیل قاسمی سرشاخ شدند.

در این تمرین کادر فنی تیم ملی با تاکید بر شناسایی و شیوه های متفاوت کشتی در تمرین آزادکاران از اردونشینان خواستند در تمرین اشتباهات گذشته را مرتکب نشوند.این تمرین با مرور فن در چند تایم یک دقیقه ای آغاز شد و فنهای مختلف به اجراء گذاشته شد.

پس از این مرور، رسول خادم مدیر تیمهای ملی خطاب به کشتی گیران گفت: باید کشتی بگیرید، کشتی گیری که تابع بدن خود باشد موفق نمی شود، برتری شما داشتن شعور بالا در اجراء و دفاع منطقی است و شما بواسطه فکر و غیرتتان پیروز می شوید.

سپس کشتی گیران در سه تایم 2:15 تمرین کشتی را برگزار کردند، در این تمرین کادر فنی بر شناسایی درست نقاط ضعف حریف، حرکات روبه جلو و حرکت درست دستها و رسیدن به اوج تاکید داشتند.

درادامه کشتی گیران پس از یک استراحت کوتاه در سه تایم 30، 25، 20 و 30 ثانیه ای تمرین کشتی با تاکید بر زیرگیری انجام دادند، البته کشتی گیران سنگین وزن که خود را برای شرکت در رقابتهای گزینشی چین و فنلاند آماده می کنند از این بخش از تمرین معاف بودند.

کیانوش اعتماد مقدم، علی بیات، محمود اسماعیل پور، رضا لایق، علیرضا رضایی، محمد طلایی، عقیل حیدری و رسول دهقان نژاد نیز در این تمرین نکات فنی لازم را به کشتی گیران یادآوری می کردند.

سپس هر دو کشتی گیر با یک مربی تمرین سایه با تاکید بر اجیر کردن و برداشتن پاها، به صورت راست، چپ و جفت و مخالف گیری کامل را در چند تایم سی ثانیه ای برگزار کردند.

این تمرین مرور فن و کشتی در مجموع بیش از 60 دقیقه به طول انجامید  و سپس کشتی گیران بدنهای خود را سرد کردند و راهی استخر شدند. البته در پایان این تمرین مسعود اسماعیل پور و میثم نصیری در کلاس آموزشی اختصاصی رسول خادم شرکت کردند. محمود اسماعیل یکی از مربیان تیم ملی نیز ناظر این تمرین بود. در پایان این تمرین مربیان تیم ملی در دو گروه به بازی بسکتبال پرداختند.

محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی مانند همیشه این تمرین را از نزدیک تماشا کرد.


برچسب ها :