رقابتهای گزینشی قزاقستان از جمعه آغاز می شود/

یکشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۱ 11:29

کشتی گیران ایران برای المپیکی شدن باید فینالیست شوند

سوریان، تایمازوف، سوخیف، چویی و موتالیموف در آستانه

رقابت‌های گزینشی المپیک در قاره آسیا در حالی روزهای 10 تا 13 فروردین ماه سال 91 در شهر آستانه ای قزاقستان برگزار می‌شود که کشتی گیران کشورمان کار سختی در این رقابت‌ها پیش رو دارند و تنها فینالیست ها المپیکی می شوند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، فرنگی‌کاران کشورمان در رقابت‌های جهانی ترکیه با توجه به قرعه وزن‌های 55 و 96 کیلوگرم سه سهمیه المپیک 2012 لندن را بدست آورده‌اند و برای کسب 4 سهمیه باقی‌مانده باید در رقابت‌های گزینشی قزاقستان به میدان بروند.

بر این اساس در وزن 55 کیلوگرم تنها کشورهای چین و کره شمالی سهمیه المپیک را بدست آورده‌اند. در وزن 74 کیلوگرم قزاق‌های میزبان تنها کشور آسیایی هستند که سهمیه کسب کرده‌اند و در وزن‌های 84 و 96 کیلوگرم آسیایی‌ها نتوانستند در ترکیه سهمیه‌ی المپیک را بدست آوردند.

همچنین آزادکاران در رقابت‌های جهانی ترکیه در چهار وزن 55، 66، 74 و 96 کیلوگرم سهمیه حضور در المپیک 2012 لندن را بدست آوردند. اما برای کسب سه سهمیه باقی‌مانده کار آسانی پیش رو ندارند.

در وزن 60 کیلوگرم کشورهای قزاقستان و ژاپن سهمیه المپیک را بدست آورده‌اند و نماینده ایران در این وزن حریفانی از قرقیزستان، ازبکستان، کره جنوبی، کره شمالی، چین، هند و چند کشور آسیایی دیگر را پیش رو دارد.

در وزن 84 کیلوگرم نماینده‌ای از آسیا سهمیه المپیک را بدست نیاورده است و تمامی مدعیان در آستانه به میدان می‌روند و در وزن 120 کیلوگرم تنها جارگالسیخان کشتی گیر مغولی سهمیه المپیک را بدست آورده و آزادکار کشورمان در این رقابت‌ها حریفان سختی نظیر تایمازوف ازبکستانی، موتالیموف قزاقستانی و کشتی‌گیران دیگری از قرقیزستان، شرق آسیا و هند را پیش رو دارد.

بنا به اعلام سایت فدراسیون کشتی قزاقستان، ایران، اردن، ژاپن، قطر، سوریه، قزاقستان، امارات، چین، فلیپین، هند، تایوان، تایلند، مغولستان، ازبکستان، ویتنام، یمن، عراق، تاجیکستان، هند، کامبوج، قرقیزستان و کره جنوبی 21 کشوری هستند که در این مسابقات حضور دارند.کره شمالی سرشناس ترین کشور غایب این مسابقات است. نام این کشور در لیست کشورهای ثبت نام شده نیامده است.

کشتی گیران سرشناسی از قاره کهن در رقابتهای گزینشی المپیک در شهر آستانه ای قزاقستان شرکت می کنند، که اسامی برخی آزاد و فرنگی کاران سرشناس آسیایی که در این رقابتها حضور می یابد به شرح زیر است:
کشتی آزاد:
84 کیلوگرم: زائوربیک سوخیف (ازبکستان)- یوسف عبدالسلام اف (تاجیکستان) - کی جائه سانگ(کره جنوبی) - سیمون سیمونف(قزاقستان) - یوسوپوف (قرقیزستان)
وزن 120 کیلوگرم: آرتور تایمازوف (ازبکستان) - مرید موتالیموف(قزاقستان)3- ژائو دنگ (چین) – کانگ جین(کره جنوبی) – لازاریف (قرقیزستان) - جاگیندر کومار(هند) 
کشتی فرنگی:
وزن 55 کیلوگرم: جین چویی (کره جنوبی)– اسخات کودی برگنوف(قزاقستان)- آرسن ارالی یف(قرقیزستان) - کوهی  هاسگاوا (ژاپن)
وزن74کیلوگرم: دانیارکوبونوف(قرقیزستان)– جانگ زیانگ(چین)– عزیزبیک مراداف(ازبکستان)
وزن 84 کیلوگرم: یاناربیک کنجی یف(قرقیزستان)– ماینی(چین)– رستم آسا سکولف(ازبکستان)– دانیال حاجی یف ( قزاقستان)
وزن 96 کیلوگرم: دیوید سالدادزه(ازبکستان)- جانگ چو آن (کره جنوبی) - زی نینگ چائو(چین) – یرلان ایسکاکوف (قزاقستان)

مسابقات وزنهای 55 تا 96 کیلوگرم کشتی آزاد روز جمعه 11 فروردین، رقابتهای وزن 120 کیلوگرم آزاد و 55 تا 84 کیلوگرم فرنگی روز شنبه 12 فروردین ماه و مسابقات وزنهای 96 و 120 کیلوگرم فرنگی روز یکشنبه 13 فروردین ماه برگزار می شود.

پس از این رقابتها دو مسابقه گزینشی تایتان چین و هلسینکی فنلاند نیز اردیبهشت ماه برگزار می‌شود که به ترتیب در هر وزن 3 و 2 نفر سهمیه حضور در المپیک را کسب می‌کنند تا به این ترتیب پرونده حضور کشتی‌گیران در المپیک 2012 لندن بسته شود.


برچسب ها :