در فاصله 125 روز مانده به المپیک لندن/

جمعه ۴ فروردین ۱۳۹۱ 14:39

اعتماد مقدم: کار دشواری پیش رو داریم
باید فضا را المپیکی کنیم

مربی بدنساز تیم ملی کشتی آزاد در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون کشتی ضمن تشریح برنامه های دو ماهه تیم ملی کشتی آزاد از کار سخت ملی پوشان در رقابتهای گزینشی المپیک سخن گفت و کار آزادکاران برای حضور در المپیک را سخت توصیف کرد. در ادامه گفتگوی ما را با استاد کیانوش اعتماد مقدم را می خوانید.
در ابتدا از اولین برنامه های خود پس از قبول مسئولیت تیمهای ملی کشتی بگویید؟
ما کار خود را در 29 دی ماه با انجام تست آمادگی جسمانی از کشتی گیران آغاز کردیم دلیل این امر مشخص شدن دلیل ضعف کشتی گیران در رقابتهای لیگ برتر کشتی آزاد بود که آمار و ارقام نشان داد که بیشتر کشتی گیران از آمادگی پایینی برخودار هستند و این امر حاکی از اینست که لیگ در سال المپیک سودی برای این رشته نداشته است.
پس از این تست مسلما برنامه های شما برای المپیک که هدف اصلی تان است آغاز شد؟
ما پس از این تست برای تک تک کشتی گیران برنامه عمومی و تخصصی در نظر گرفتیم که فاز اول و دوم برنامه های ما حضور در آسیایی کره جنوبی و جام تختی بود که موفقیت نسبی در این مسابقات به دست آوردیم ولی همه می دانیم که این مدالها برای ما مدال المپیک نمی شود.

                                                                       


از ادامه برنامه های خود برای مسابقات پیش رو بگویید؟
فاز بعدی برنامه ما حضور در رقابتهای گزینشی المپیک در قزاقستان است و پس از آن جام جهانی، مرحله سوم انتخابی تیم ملی، دو تورنمنت در روسیه و لهستان و در نهایت المپیک را پیش رو داریم و البته این مسابقات فشرده در صورتی است که بتوانیم در قزاقستان سهمیه های باقی مانده را کسب کنیم و گرنه باید در دو مسابقه در چین و فنلاند نیز شرکت کنیم.
مسلما کشتی ایران در رقابتهای گزینشی المپیک در قزاقستان کار ساده ای پیش رو ندارد؟
صد البته ما به خصوص در وزنهای 60 و 120 کیلوگرم با حضور کشتی گیرانی نظیر تایمازوف قهرمان المپیک کار ساده ای پیش رو نداریم ولی امیدوارم با توجه به تلاش کادرفنی، انگیزه ای بالای کشتی گیران و دعای خیر مردم کار کسب سهمیه های المپیک را در این مسابقات به پایان برسانیم.
در پایان اگر صحبتی دارید بفرمایید؟
برای حضور در المپیک و ایجاد فضای المپیکی ورزشکار باید از جبهه های مختلف حمایت شود و کسب مدال در بین ورزشکاران قدرتمند از تمام دنیا نیاز به تجهیزات کافی دارد. در این مدت فدراسیون آقای خطیب با انتخاب افراد شایسته ای مانند دکتر رسول خادم، دکتر رنگرز و آقایان سلیمانی و سوخته سرایی گامهای خوبی در جهت این حمایت برداشته است و امیدوارم با همت تمامی عوامل از جمله دبیر فدراسیون و کمیته های مختلف فدراسیون مانند روابط عمومی و کار تیمی همراه با عشق و علاقه آنها، کشتی ایران که کار دشواری در المپیک 2012 لندن پیش رو دارد در این رویداد مهم سربلند شود.


برچسب ها :