رقابت‌های گزینشی المپیک - قزاقستان/کار دشوار کشتی گیران ایران در آستانه

جمعه ۴ فروردین ۱۳۹۱ 12:18

تنها فینالیست ها المپیکی می شوند

رقابت‌های گزینشی المپیک در قاره آسیا در حالی روزهای 9 تا 13 فروردین ماه سال 91 در شهر آستانه ای قزاقستان برگزار می‌شود که کشتی گیران کشورمان کار سختی در این رقابت‌ها پیش رو دارند و تنها فینالیست ها المپیکی می شوند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، فرنگی‌کاران کشورمان در رقابت‌های جهانی ترکیه با توجه به قرعه وزن‌های 55 و 96 کیلوگرم سه سهمیه المپیک 2012 لندن را بدست آورده‌اند و برای کسب 4 سهمیه باقی‌مانده باید در رقابت‌های گزینشی قزاقستان به میدان بروند.

بر این اساس در وزن 55 کیلوگرم تنها کشورهای چین و کره شمالی سهمیه المپیک را بدست آورده‌اند. در وزن 74 کیلوگرم قزاق‌های میزبان تنها کشور آسیایی هستند که سهمیه کسب کرده‌اند و در وزن‌های 84 و 96 کیلوگرم آسیایی‌ها نتوانستند در ترکیه سهمیه‌ی المپیک را بدست آوردند.

به هرحال فرنگی‌کاران کشورمان به خصوص در اوزان 55 و 74 کیلوگرم در مصاف با کشتی‌گیران قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان، کره جنوبی، ژاپن، چین و چند کشور آسیایی دیگر کار سختی پیش رو دارند.

بر این اساس، آزادکاران در رقابت‌های جهانی ترکیه در چهار وزن 55، 66، 74 و 96 کیلوگرم سهمیه حضور در المپیک 2012 لندن را بدست آوردند. اما برای کسب سه سهمیه باقی‌مانده کار آسانی پیش رو ندارند.

در وزن 60 کیلوگرم کشورهای قزاقستان و ژاپن سهمیه المپیک را بدست آورده‌اند و نماینده ایران در این وزن حریفانی از قرقیزستان، ازبکستان، کره جنوبی، کره شمالی، چین، هند و چند کشور آسیایی دیگر را پیش رو دارد.

در وزن 84 کیلوگرم نماینده‌ای از آسیا سهمیه المپیک را بدست نیاورده است و تمامی مدعیان در آستانه به میدان می‌روند و در وزن 120 کیلوگرم تنها جارگالسیخان کشتی گیر مغولی سهمیه المپیک را بدست آورده و آزادکار کشورمان در این رقابت‌ها حریفان سختی نظیر تایمازوف ازبکستانی، موتالیموف قزاقستانی و کشتی‌گیران دیگری از قرقیزستان، شرق آسیا و هند را پیش رو دارد.


برچسب ها :