گزارش خلاصه عملکرد فدراسیون کشتی در سه ماه گذشته/

پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۰ 15:01

دستاوردهای مهم برای ورزش اول کشور

برای فدراسیون کشتی آنچه در حال حاضر اهمیت بیشتری دارد، مدیریت زمان است و سپس ایجاد آرامش به منظور فراهم آوردن فضای المپیکی، فضایی که در فرصت کوتاهی که تا المپیک 2012 لندن باقی مانده تیم‌های ملی ما بتوانند در نهایت آرامش با برنامه‌هایی در حد استاندارد بین‌المللی برای حضور در المپیک آماده شوند و البته در کنار این هدف مهم باید به سایر موارد کشتی مثل آموزش، گسترش، نوجوانان، جوانان امور ستادی و ... بپردازیم.
در واقع کار کشتی با روندی وقفه ناپذیر در همه جنبه‌های متنوع آن در حال پیگیری است و در این رهگذر حفظ موجودیت مفید و تقویت جنبه‌های مثبت و تصحیح امور نادرست از نکات مهمی است که در دایره توجه خاص سرپرست فدراسیون کشتی قرار دارد.
با این توضیح گزارش خلاصه عملکرد فدراسیون کشتی درس‌های گذشته به نظر اهل ورزش و جامعه کشتی می‌رسانیم به امید این که در آینده نیز گزارش‌های چشمگیرتر و مفیدتر ارائه گردد.
 

* تشکیل شورای سیاست گذاری با تفکر ایجاد انگیزه برای گردهمایی اهالی فن، هم اندیشی، تبادل نظر و در نهایت اتخاذ تصمیمات منطقی و کارساز برای تغییر ساختار مدیریتی سنتی به مدرنیته در کشتی ، نخستین اقدام مدیریت جدید در فدراسیون بود که زمینه مشارکت مستمر تمامی بزرگان و اهالی فن حاشیه نشین خانواده بزرگ کشتی را در برنامه ریزی های پیش رو فراهم کرد.
آغاز این حرکت با مسوولیت علیرضا سلیمانی قهرمان سابق سنگین وزن کشتی آزاد جهان و همکاری رضا سوخته سرایی نایب قهرمان سابق سنگین وزن جهان، ‌عباس جدیدی قهرمان سابق جهان و المپیک ، علیرضا رضایی قهرمان سابق جهان و المپیک و علیرضا توپچی قهرمان سابق آسیا افتاد که همگی عنوان پهلوانی جمهوری اسلامی ایران را به دوش می کشند.
*تغییر مدیریتی در کمیته روابط بین الملل و استفاده از تجارب چهار ، پنج دهه ایی آفای مهدی خالدی در مجامع بین المللی کشتی و عضو تالار مشاهیر داوری فیلا آقای خالدی به عنوان مسئول این کمیته با حضور مستمر خود در محل به میزان قابل توجهی روند ارتباطات فدراسیون کشتی ایران با مجامع مهم تصمیم گیری در شورای کشتی آسیا و فدراسیون بین المللی کشتی فیلا را به شرایط عادی باز گردانده است.
*با مشورت اعضای شورای سیاست گذاری و تعداد قابل توجهی از اهالی فن کشتی، زمینه حضور جنای آفای رسول خادم تئوریسین برجسته کشتی ایران و جهان را فراهم کردیم که خوشبختانه تاثیر اولیه این اتفاق به طور مشهود در اردوهای آماده سازی تیم های ملی نمایان شده است.
*تغییر مسوول کمیته داوران فدراسیون کشتی و جایگزینی بهمن طالبی یکی از داوران المپیکی به جای اکبر طهماسبی که بیش از 3 سال ریاست این کمیته را به عهده داشت .
*ایجاد کمیته اقتصادی با هدف پشتوانه سازی برای منابع مالی، متشکل از گروهی از افراد خوش نام و خبرگان امور اقتصادی، این کمیته و افراد فعال در آن می توانند با رایزنی و برنامه ریزی های حساب شده، منابع مالی لازم برای کمک به کشتی را فراهم کند.
* برگزاری نشست های کارشناسی و مشاوره ایی با بزرگان و نخبگان کشتی و اعلام بازبودن درب های فدراسیون کشتی به روی بزرگان کشتی و اهالی فن که همین امر باعث گرایش بسیاری از قهرمانان در حاشیه مانده و ترغیب آنها برای کمک به ورزش اول شده است .
*انتخاب دکتر حسن رنگرز برترین کشتی گیر سال های 2001 و  2002 جهان و دارنده 2 مدال طلا و یک برنز جهان که یکی از قهرمانان تحصیل کرده است به عنوان نایب رییس، با استقبال مثبت جامعه کشتی همراه بود و باعث فعال تر شدن پست نایب رییسی شده است.
حضور پررنگ وی در کنار کاروان اعزامی کشتی ایران به رقابت های قهرمانی سال ٢٠١٢ آسیا در کره جنوبی و اقدامات برنامه ریزی شده توسط ایشان و با هماهنگی سایر بزرگان همراه با اعمال دیپلماسی قوی فدراسیون کشتی و ایجاد ارتباطات منطقی با شورای کشتی آسیا و فیلا بسیار ارزشمند بوده است .
اهالی فن براین باورند که ایجاد ارتباطات منطقی و برگزاری جلسات هدفمند با رافائل مارتنیتی رییس فیلا و مرد شماره یک کشتی جهان و مسوولان درجه اول و مردان تصمیم گیرنده شورای کشتی آسیا، اعمال دیپلماسی کارساز مذاکره با مسوولان درجه اول فدراسیون های ملی کشورهای آسیایی در راستای تشریح تفکرات جدید حاکم بر کشتی ایران، از دستاوردهای قابل توجه این رویداد مهم آسیایی بود.
دیپلماسی اعمال شده از سوی هیات همراه تیم های ملی کشتی ایران در رقابت های آسیایی کره جنوبی پیامی با این مضمون برای فیلانشینان و مسوولان شورای کشتی آسیا داشت که ایران در دوران جدید به جز قهرمانی در قاره کهن و کسب مدال های رنگارنگ در جهان و المپیک، به دنبال جایگاه از دست رفته خود در مراکز تصمیم گیری کشتی جهان است و برای تحقق این امر مهم نیز برنامه های بلندمدتی دارد.
کاروان اعزامی قهرمانی آسیا در کره جنوبی که مجموعه ایی از چهره های صاحب اعتبار جهانی کشتی ایران را به همراه داشت با برگزاری جلسات هدفمند نشان داد که قدرت اول آسیا خواستار صندلی های حساس از دست رفته خود در مراکز تصمیم گیری قاره کهن و فیلاست .
از طرف دیگر در ملاقات های صورت گرفته در خلال رقابت ها، مارتینتی رییس فیلا با برخورد و رفتار دوستانه خود با هیات بلند پایه کشتی ایران نشان داد که برخلاف شایعات منتشر شده مبنی بر تعلیق فدراسیون کشتی کشورمان به خاطر تغییرات صورت گرفته مدیریتی،نه تنها از شرایط جدید حاکم بر کشتی ایران نگران نیست، بلکه از فراهم شدن زمینه همکاری دوباره قهرمانان صاحب نام با کشتی ایران خرسند است.
در کره جنوبی در کنار حسن رنگرز نایب رئیس فدراسیون کشتی حضور نام های معتبر در کشتی جهان همچون رسول خادم ، علیرضا سلیمانی، رضا سوخته سرایی، علیرضا رضایی ، محمد بنا و محمدطلایی در کاروان کشتی ایران که همگی از صاحبان مدال های ارزشمند جهانی و المپیک هستند، توجه دو چندان مسوولان فیلا و شورای آسیا را به سوی کاروان کشتی ایران جلب کرده بود.
در همین راستا مارتینتی درچند جلسه ایی که با هیات ایرانی حاضر در گومی محل مسابقات آسیایی داشت، به صراحت خوشحالی خود را از قرار گرفتن قهرمانان صاحب نام و دارای عناوین معتبر جهانی در جمع دست اندرکاران کشتی ایران ابراز کرده و ورود دوباره آنها به خانواده بین المللی کشتی را خوشامد گفت.
وی در یکی از این جلسات خطاب به حسن رنگرز نایب رییس فدراسیون کشتی گفت: چقدر خوب است که زمینه قرار گرفتن قهرمانان دارای اعتبار جهانی در کنار تیم های کشتی ایران فراهم شده و من این اتفاق را به سود کشتی جهان دانسته و از بازگشت آنها به جامعه جهانی کشتی استقبال می کنم.
* برگزاری مراسم انتخابات روسای هیات کشتی و تعیین سرپرست برای چند هیات که زمان مدیریت آنها پایان یافته بود.
*برگزاری جلسات کارشناسی متعدد با اهالی فن کشتی ، قهرمانان برجسته گذشته برای آگاهی از راه کارهای آنها به منظور ایجاد شرایطی مطلوب و حاکم کردن فضایی المپیکی در اردوها .
*برگزاری جلسه هم اندیشی با روسای سابق فدراسیون کشتی
*برگزاری جلسه هم اندیشی با مسوولان باشگاه ها با هدف قرار دادن آنها در مسیر کمک به کشتی .
*ملاقات با کیومرث هاشمی قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور تربیت بدنی به منطور بررسی راه های همکاری بیشتر آموزش و پرورش و فدراسیون کشتی
*از آغاز فعالیت مدیریت جدید اردوهای تیم های ملی کشتی فرنگی و آزاد در رده های مختلف به طور همزمان در خانه کشتی شماره یک و ٢ مجموعه ورزشی آزادی برقرار است و تیم های منتخب ایران در ٣ تورنمنت بین المللی کشتی فرنگی و آزاد وهبی امره ترکیه ،‌نیکولای پتروف بلغارستان و یاشاردوغو ترکیه و رقابت های قهرمانی سال 2012 آسیا در کره جنوبی شرکت کرده اند.
*تغییر و جابه جایی هایی ضروری در کادرهای فنی تیم های ملی رده نوجوانان و جوانان و تلاش برای دعوت به کار تعداد قابل توجهی از مربیان کارامد حاشیه نشین برای فعالیت در این تیم ها.
* ایجاد تشکیلاتی با عنوان پایگاههای قهرمانی به مدیریت منصوربرزگر قهرمان سابق جهان ‏، المپیک و سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد ایران با هدف مدیریت بر تمامی پایگاههای قهرمانی کشتی در سراسر کشور و فراهم کردن زمینه آموزش استاندارد پایه کشتی
*ابقای مسوولان انستیتو بین المللی کشتی به خاطر موفقیت آنها در تغییر ساختار آموزش مربیان و توانایی همکاری با کادرهای فنی در راه المپیک
 *تشکیل کمیته تخصصی جدید کمیته آمادگی جسمانی و سلامت برای کاهش درصد آسیب دیدگی چهره های شاخص حاضر در اردو با همکاری انستیتو
*فعال کردن کمیته تغذیه برای به استاندارد رساندن فعالیت های این کمیته و تلاش برای تامین منابع انرژی حاضران در اردوها با همکاری انستیتو
*تلاش برای تجهیز انستیتو کشتی با هدف بالا بردن کمک رسانی به کادرهای فنی تیم های ملی در اردوها در آستانه المپیک
*برگزاری جلسات متعدد کارشناسی در سطح مدیران و اعضای کادرهای فنی با مسوولان درجه اول کمیته ملی المپیک برای افزایش توجه این کمیته به تیم های ملی و تجهیز خانه کشتی با برطرف کردن نیازهای سخت افزاری کادرهای فنی .
* حضور مستمر در اردو های آماده سازی با هدف بررسی برنامه های اماده سازی تدوین شده از سوی کادر فنی برای آماده سازی تیم های ملی، پیگیری اجرای برنامه ها و همچنین اطمینان از اقدامات انجام شده برای المپیکی کردن فضای اردو
*تشکیل نخستین اردوی تیم ملی کشتی فرنگی در مدیریت جدید با حضور 36 کشتی گیر و 5 عضو کادر فنی به سرمربیگری محمد بنا از 4 تا 15 آذر ماه
* تشکیل نخستین اردوی تیم ملی کشتی آزاد در مدیریت جدید با 22 کشتی گیر از 8 تا 15 آذر ماه
* فراهم کردن اعزام تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی و هیات همراه بالغ بر 30 نفر به رقابت­های آزمایشی المپیک 2012 به لندن.
* اختصاص سالن شماره 2 خانه کشتی با موافقت وزارت ورزش و جوانان به تیم های نوجوانان و جوانان که مدت ها بود به یک معضل تبدیل شده و سپس اقدامات اساسی برای تجهیز آن که مبلغی بالغ بر یک میلیارد تومان را در برگرفته است.
در حال حاضر این سالن در مجاورت خانه شماره یک، مجهز به چند تخته تشک، خوابگاه، آشپزخانه اختصاصی است که می تواند نیازهای اردوهای تیم های نوجوانان کشتی فرنگی و آزاد در آستانه رقابت های آسیایی و جهانی را برطرف کند.
* برگزاری رقابت های قهرمانی نوجوانان کشتی فرنگی در آبان با شرکت بالغ بر 500 کشتی، مربی، داور و همراه در آبادان
 

*برگزاری اردوی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان 50 کشتی گیر و کادر فنی و سرپرستی در خانه شماره 2 مجموعه ورزشی آزادی تهران از 3 تا 14 دی ماه
 

* برگزاری اردوی تیم ملی کشتی آزاد جوانان با شرکت 40 کشتی گیر در خانه شماره 2 از 28 آذر ماه تا  10 دی ماه
 

* برگزاری دوره های مختلف دانش افزایی مربیان در آکادمی ملی المپیک زیر نظر انستیتو بین المللی کشتی
 

* برگزاری مرحله سوم اردوی تیم ملی کشتی فرنگی با شرکت 36 کشتی گیر از 26 آذر ماه به مدت 2 هفته
 

* برگزاری چهارمین مرحله اردوی تیم ملی کشتی فرنگی با 40 کشتی گیر  و اعضای کادرفنی به مدت 2 هفته در خانه کشتی شماره یک
 

*تقدیر از تعدادی از قهرمانان سابق جهاان و المپیک با حضور نمایندگان فدراسیون کشتی در منازل آنها و کمک های مالی به تعداد قابل توجهی از سایر قهرمانان
 

* برگزاری مراسم بزرگداشت جهان پهلوان تختی
 

*مشارکت با وزارت محترم ورزش و جوانان در برگزاری مراسم یادبود ویژه جهان پهلوان تختی با شرکت روسای فدراسیون های ورزشی پهلوانی و بین المللی باستانی و تعداد قابل توجهی از چهره های صاحب نام کشتی و ورزشی پهلوانی در آکادمی ملی المپیک
 

*برگزاری کنکور ورودی مربیان درجه 2 ملی برای شرکت در کلاس ارتقای درجه یک باشرکت حدود 90 متقاضی که زیر نظر انستیتو انجام شد
*برگزاری مرحله اول مرحله اول اردوی تیم ملی کتشی آزاد برای شرکت در رقابت های المپیک 2012 لندن از روز 29 دی ماه با شرکت 31 کشتی گیر و 11 کادر فنی
*برگزاری با شکوه فینال لیگ برتر کشتی آزاد در سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی در تهران که با استقبال بسیاری از قهرمانان صاحب مدال و بیش از 12 هزار نفر همراه بود.
 

* اعزام تیم کشتی فرنگی ایران به رقابت های جام وهبی امره ترکیه با 13 کشتی گیر و 5 مربی و سرپرست و داور
 

*برگزاری مرحله پنجم اردوی تیم ملی کشتی فرنگی با شرکت 33 کشتی گیر از هشتم بهمن تا 22 بهمن ماه و اعزام به رقابت های قهرمانی آسیا د رکره حنوبی
 
*اعزام تیم کشتی آزاد منتخب به رقابت های بین المللی یاشاردوغو ترکیه با
 

* سفر اعضای شورای سیاست گذاری از جمله علیرضا سلیمانی و رضا سوخته سرایی به استانهای مختلف مانند خراسان رضوی ، اصفهان و بندرعباس با هدف ایجاد هماهنگی و تلاش برای توجه بیشتر به کشتی
 

* اعزام تیمی متشکل از 7 کشتی گیر به رقابت های بین المللی کشتی فرنگی نیکولای پتروف بلغارستان
 

* برگزاری مسابقات انتخابی جام تختی با شرکت نزدیک به 300 کشتی گیر، مربی ، داور و همراه در تهران
 

* برگزاری مسابقات انتخابی تیم کشتی آزاد جوانان برای شرکت در رقابت های قهرمانی آسیا و جهان با شرکت نزدیک به 400 کشتی گیر، مربی ، داور، عوامل و همراه در تهران
 
* انتخابی جام کشتی فرنگی یادگار امام در شیراز با شرکت بیش از 300 کشتی گیر، مربی، داور و همراه
 

*برگزاری جشنواره کشتی فرنگی و آزاد نوجوانان با شرکت 332 کشتی گیر، و بیش از 100 مربی، داور و همراه از استان های صاحب کشتی کشور در خوزستان
 

* برگزاری اردوی تیم های کشتی فرنگی و آزاد نوجوانان برای شرکت در رقابت های آسیایی و جهانی سال 2012 با حدود 90 کشتی گیرو اعضای کادر فنی در تهران و خانه شماره 2
 

*اعزام کاروان تیم های ملی کشتی فرنگی و آزاد ایران به رقابت های قهرمانی سال 2012 به کره جنوبی که با قهرمانی متقتدرانه هر 2 تیم همراه بود.
 

* جذب تعداد قابل توجهی از قهرمانان که دوره قهرمانی‌شان به پایان رسیده است و دارای مدارج عالی تحصیلی هستند برای فعالیت در تیم های رده پایه
 

* برگزاری مرحله دوم اردوی تیم ملی کشتی آزاد برای شرکت در رقابت های جام تختی و گزینشی المپیک 2012 لندن با دعوت از 33 کشتی‌گیر طی 4 تا 22 اسفندماه
 

*برگزاری رقابت های جام بین المللی کشتی فرنگی یادگارامام با شرکت 5 کشور خارجی و 6 تیم از ایران در قم که به اذعان کارشناسان در سطح بالاتری نسبت به سال‌های گذشته برگزار شد.
 

* برگزاری کلینیک ارتقای درجه داوری بین المللی کشتی در خلال جام یادگار امام با شرکت بیش از 30 داور بین المللی ایران .
 

*برقراری اردوی تیم های ملی کشتی فرنگی و آزاد در خانه شماره یک برای آماده سازی نفرات برای شرکت در رقابت های گزینشی قاره آسیا برای المپیک 2012 لندن در قزاقستان که برای کشتی ما از اهمیت بسیاری برخوردار است .
 

* اعزام تیم کشتی آزاد جوانان به رقابت های بین المللی سیراکف بلغارستان
 

* در حال حاضر نیز اردوی آماده سازی تیم های ملی کشتی فرنگی و آزاد با دعوت از نزدیک به 80 کشتی گیر و مربی در خانه کشتی شماره یک مجموعه ورزشی آزادی تهران جریان دارد و تا زمان اعزام به رقابت های گزینشی آسیایی المپیک 2012 لندن در قزاقستان جریان خواهد داشت.
 

 

 

 


برچسب ها :