کشتی قهرمانی بزرگسالان آسیا – کره جنوبی/کلینیک داوری با تدریس کیم و تای وولا

چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ 09:56

سوالات بنا از مدرسان فیلا

کلینیک داوری رقابتهای کشتی قهرمانی بزرگسالان آسیا با تدریس کیم از کره جنوبی و تای وولا از فنلاند صبح امروز به وقت محلی در شهر گومی کره جنوبی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، کلینیک داوری رقابت های قهرمانی کشتی آسیا در سال 2012 با تدریس کیم ایک جونگ عضو هیات رییسه و کمیته داوران فیلا و کاری تای وولا عضو کمیته داوران فیلا از فنلاند و با شرکت نزدیک به 40 داور بین المللی از کشورهای آسیایی در شهر گومی کره جنوبی برگزار شد.
بر این اساس، در این کلینیک ابتدا کیم بندهایی از مقررات پیشنهادی فیلا را که قرار است در این رقابت ها به طور رسمی به مرحله اجرا گذاشته شود را به طور تئوری توضیح داد و سپس همراه با تای وولا به وسیله فیلم چند نکته مبهم و اشتباهات صورت گرفته در رقابت های جهانی 2011 استانبول را برای داوران تشریح کرد.
کیم در تشریح مقررات جدید، بیشتر روی حالت سینه به سینه در آغاز رقابت های کشتی فرنگی تاکید داشت و خواستار توضیح این مقررات به وسیله داوران برای کشتی گیران و مربیان شد و گفت: کشتی گیران باید در اجرای درست شیوه chest to chest  یا همان سینه به سینه قدیمی در اغاز مسابقات دقت کنند.
گرفتن انگشتان دست ، پیچاندن آن در جهت مخالف و ادامه این حرکت که منجر به توقف کشتی شود، اخطار و امتیاز جریمه در حالت فرار از فن و فرار از تشک ، خطا در اجرای فنون در خاک اجباری کشتی فرنگی، نحوه درست نشستن کشتی گیران مجری و مدافع در کشتی فرنگی، اجرای فنون خطا و ضربه زدن ، اجرای صحیح قانون کلینچ کشتی آزاد برای هر دو کشتی گیر مجری و مدافع و چند نکته دیگر از جمله مورادی بود که در کلینک امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بهمن طالبی داور المپیکی و رئیس کمیته داوران کشور و عزیزاله اطاعتی و علی زارع شریف داوران درجه یک بین المللی کشتی ایران در این کلینیک داوری حضور داشتند.
امروز محمد بنا و رسول جزینی سرمربی و مربی تیم ملی کشتی فرنگی در کلینیک داوران حضور داشتند، سوال بنا از کیم و کاری در خصوص گارد سینه به سینه در آغاز مسابقه باعث شد تا چند دقیقه ایی آنها به این موضوع پرداخته و در نهایت پاسخ کامل سوال بنا را به آمدن مارتینتی و اظهار نظر نهایی وی موکول کردند.
رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی سال 2012 آسیا از بعداز ظهر فردا پنجشنبه به وقت محلی با مبارزه کشتی گیران 5 وزن 55 ، 60 ، 66 ، 74 و 84 کیلوگرم آغاز می شود.

 


برچسب ها :