کشتی نوجوانان آسیا – تایلند/

آزادکاران بر بام قاره کهن/ 5 مدال طلا، 2 مدال نقره و 2 مدال برنز و کسب 90 امتیاز / تکرار قهرمانی پس از چهار سال

یکشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۰ 16:24

تیم کشتی آزاد نوجوان کشورمان در پایان رقابتهای قهرمانی آسیا که روزهای 15 و 16 مرداد ماه در شهر بانکوک تایلند برگزار شد با 5 مدال طلا، 2 مدال نقره و 2 برنز و کسب 90 امتیاز پس از چهار سال با سرمربیگری محمد طلایی با اقتدار بروی سکوی قهرمانی قاره کهن ایستاد.

 به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در پایان روز دوم رقابتهای کشتی آزاد نوجوانان آسیا که از ظهر امروز یکشنبه بوقت بانکوک تایلند آغاز شده بود، پیمان یار احمدی در وزن 58 کیلوگرم، علیرضا کریمی در وزن 76 کیلوگرم، حاتم علی اکبر زاده در وزن 85 کیلوگرم و پدرام جمشیدی در وزن 100 کیلوگرم صاحب مدال طلا شدند، ایمان صادقی در وزن 54 کیلوگرم و مهران بابایی در وزن 63 کیلوگرم به مدال نقره رسیدند و محمد عظیمی در وزن 69 کیلوگرم پنجم شد.

تیم کشتی آزاد نوجوانان ایران که در سالهای 87، 88 و 89 در کشورهای ازبکستان، هند و تایلند بترتیب در جایگاههای سوم، دوم و دوم قرار گرفته بود، امسال پس از چهار سال بار دیگر با سرمربیگری محمد طلایی قهرمان سابق جهان بر بام قاره کهن ایستاد. پس از ایران که با 90 امتیاز قهرمان شد، هند با 81 امتیاز دوم شد و تیمهای قزاقستان، ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان و ژاپن با 69، 48، 47، 41 و 39 امتیاز در رده های سوم تا هفتم قرار گرفتند.

 

بر این اساس نتایج کشتی گیران کشورمان  در روز دوم  این رقابتها بشرح زیر است:


* در وزن 54 کیلوگرم ایمان صادقی دور اول به مصاف آزادکار عراقی رفت و در همان تایم اول با ضربه فنی حریف خود را شکست داد و به دور دوم راه یافت. وی در دور دوم حریف تایوانی را با نتیجه یک بر صفر و تایم دوم با ضربه فنی شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. صادقی در مرحله نیمه نهایی مقابل حریف قزاقستانی تایم اول را یک بر صفر باخت، تایم دوم را  3 بر 2 برد و تایم سوم 6 بر صفر برد. وی در دیدار فینال با نتیجه صفر بر 2 و تایم دوم ضربه فنی مقابل حریف صغر سنی و بزرگسال هندی خود شکست خورد و به مدال نقره رسید. این کشتی گیر حاضر به انجام تست دوپینگ نبود ولی با تحکم در تست شرکت کرد.

 

* در وزن 58 کیلوگرم پیمان یاراحمدی دور اول با کشتی گیر سنگاپور سرشاخ شد که در تایم اول با نتیجه 4 بر صفر و در تایم دوم با ضربه فنی از سد حریف گذشته و به دور دوم رفت. پیمان یاراحمدی در دور دوم به مصاف حریف ازبکستانی رفت و در تایم اول با ضربه فنی توانست حریف خود را شکست دهد و راهی مرحله نیمه نهایی شود. یاراحمدی در دور سوم به مصاف کشتی گیر تاجیکستانی رفت و در دو تایم با نتایج 3 بر صفر و 6 بر صفر به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار پایانی حریف هندی خود را با نتیجه 3 بر صفر و یک بر صفر مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

 

*در وزن 63 کیلوگرم مهران بابایی دور اول با آزادکار تایلندی روبرو شد که در دو تایم متوالی با نتایج 5 بر صفر و 4 بر صفر پیروز و راهی دور دوم شد. وی در دوم با حریف تاجیکستانی خود روبرو شد که در تایم اول 4 بر 2 نتیجه را واگذار کرد، اما در تایم دوم با ضربه فنی توانست این حریف قدرتمند و مدعی را شکست دهد و به دور بعدی راه یابد. بابایی در مرحله نیمه نهایی حریف هندی خود را در دو تایم با نتیجه یک بر یک و یک بر یک شکست داد. وی در دیدار فینال به مصاف حریف قزاق رفت، در تایم اول 2 بر یک باخت، در تایم دوم با نتیجه 3 بر صفر برد اما در تایم سوم 5 بر صفر باخت و نقره گرفت.

 

* در وزن 69 کیلوگرم محمد عظیمی در دور اول به مصاف حریفی از ژاپن رفت و در دو تایم متوالی با نتایج 5 بر صفر و 3 بر صفر به پیروزی رسید. وی در دور دوم به مصاف کشتی گیری از کره جنوبی رفت که در دو تایم متوالی با نتیجه یک بر صفرو 3 بر صفر از سد حریف گذشته و به دور سوم رفت. عظیمی در مرحله نیمه نهایی حریف تاجیکستانی را در تایم اول با نتیجه یک بر صفر برد اما در تایم دوم ضربه فنی شد و به دیدار رده بندی راه یافت. وی در دیدار رده بندی مقابل حریف هندی دو تایم با نتیجه مشابه یک بر صفر باخت و پنجم شد.

 

*در  وزن 76 کیلوگرم علیرضا کریمی دور اول به مصاف آزادکاری از سوریه رفت که در دو تایم متوالی با نتایج 6 بر صفر و 3 بر یک به پیروزی رسید. کریمی دور دوم رو در روی کشتی گیری از هندوستان قرار گرفت که در دو تایم متوالی با نتایج 6 بر یک و 7 بر یک به پیروزی رسید.  علیرضا کریمی در  دور سوم به مصاف حریف  ازبکستانی رفت که تایم اول با ضربه فنی به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه یافت. وی در مسابقه پایانی با کشتی گیر  قزاقستانی در تایم اول با ضربه فنی حریف را شکست داد و با اقتدار قهرمان شد.


*در  وزن 85 کیلوگرم حاتم علی اکبرزاده دور اول به مصاف حریف تایلندی رفت که در تایم 6 بر صفر بر حریف چیره شد و تایم بعدی هم با ضربه فنی توانست پیروز میدان شود. دور دوم  مقابل حریفی از قزاقستان قرار گرفت که در دو تایم متوالی با نتایج مشابه 6 بر صفر پیروز و راهی دور بعد شد. حاتم علی اکبرزاده در مرحله نیمه نهایی تایم اول حریف ازبکستانی را سه بر صفر برد و تایم دوم هم ضربه فنی کرد. وی در دیدار فینال مقابل حریف مغولستانی در تایم اول 4 بر یک و در تایم دوم هم 9 بر 2 مقتدرانه به پیروزی رسید و صاحب گردن آویز طلا شد.

 

* در وزن 100 کیلوگرم پدرام  جمشیدی دور اول با قرعه استراحت روبرو شد. وی در دور دوم به مصاف حریفی از عراق رفت که در هر دو تایم با نتایج مشابه 6 بر صفر به پیروزی رسید. جمشیدی در مرحله نیمه نهایی مقابل حریف هندی با نتیجه یک بر صفر و 2 بر 2 به برتری رسید و راهی دیدار فینال شد. نکته جالب توجه در این دیدار اعتراض هندی ها به نتیجه تایم دوم بود که پس از ده دقیقه بررسی هیئت ژوری رای به برتری کشتی گیر کشورمان داد. جمشیدی در دیدار فینال مقابل کشتی گیر تاجیکستانی با نتیجه 4 بر 7، یک بر صفر و 7 بر صفر به برتری رسید و صاحب مدال طلا شد.

 

 تیم ایران دیروز شنبه در مسابقات سه وزن اول توسط صابر خانجانی در وزن 42 کیلوگرم یک مدال طلا و یونس سرمستی و حسن یزدانی در اوزان 46 و 50 کیلوگرم به دو مدال برنز دست یافته بود.


برچسب ها :

جدید ترین اخبار فدراسیون