اخبار منتخب
شماره : 7907
۱۳:۱۰ ۱۳۸۸/۶/۱۶
رئیس فدراسیون کشتی:

تنها خواسته‌ی من از ملی‌پوشان این است که ایرانی کشتی بگیرند

نباید در آستانه‌ی مسابقات جهانی با بالا بردن انتظارات، استرس ملی‌پوشان را زیاد کنیم

رسانه‌ها و مطبوعات نقش مهمی در موفقیت‌های کشتی دارند

Sample Imageمحمدرضا یزدانی خرم با بیان اینکه در آستانه‌ی مسابقات قهرمانی جهان تنها خواسته‌ی او از ملی‌پوشان کشتی آزاد و فرنگی ایرانی کشتی گرفتن آن‌ها در دانمارک است گفت: اگر ملی‌پوشان ما در جریان مسابقات جهانی در قالب اصلی خود کشتی بگیرند، می‌توانیم به موفقیت‌های آن‌ها امیدوار باشیم.

رئیس فدراسیون کشتی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی در این رابطه اظهار کرد: کادر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی برای حضوری موفق در مسابقات قهرمانی جهان دانمارک به ما برنامه‌ای را ارائه کردند که فدراسیون کشتی نیز تمامی امکانات لازم را مو به مو برای آن‌ها فراهم کرد. هرچند به خاطر برخی بی‌مهری‌ها که نسبت به ما روا شد در تنگنا قرار گرفتیم اما به هر قیمتی که بود با لطف و عنایت خداوند از هیچ تلاشی برای تیم‌های ملی خود دریغ نکردیم تا آن‌ها بدون کوچکترین مشکلی فقط به فکر تمرینات و موفقیت‌های احتمالی خود باشند.

وی افزود: علی‌رغم تمامی این تلاش‌های انجام شده، تنها خواسته‌ی من از ملی‌پوشان تیم کشتی آزاد و فرنگی این است که در مسابقات قهرمانی جهان به اصل خود باز گردند و با اجرای فنون ناب ایرانی دل مردم و علاقمندان به کشتی را خشنود کنند، چراکه ما هرچه داریم از این مردم است.

یزدانی خرم با بیان اینکه کشتی تازه در مسیر اصلی خود راه افتاده است تصریح کرد: افتخاراتی که طی چند ماه گذشته برای کشتی‌ ایران به وقوع پیوست نشان داد که ما بعد از 3 سال مسیر درست را پیدا کرده‌ایم و هم‌اکنون نیز استارت حرکت به سوی هدف اصلی خود که همانا المپیک لندن است را زده‌ایم. البته کشتی برخلاف بسیاری دیگر از رشته‌ها همیشه مدال‌آور بوده است ولی موفقیت در المپیک راه و رسم خاص خود را طلب می‌کند که حرکت مدام و بدون فراز و نشیب در یک مسیر درست یکی از عوامل اصلی آن است.

رئیس فدراسیون کشتی در ادامه خاطرنشان کرد: در 4 ماهی که گذشت برخی نه تنها به مجموعه‌ی فدراسیون بلکه به تیم‌های ملی کشتی این کشور جفای زیادی کردند که اگر این مسائل برای ما در مسابقات جهانی دانمارک مشکلی را به وجود بیاورد، آن‌ها باید جوابگوی مردم و علاقمندان به کشتی کشور باشند. من تا کنون در این رابطه صحبت خاصی نکرده‌ام چراکه نمی‌خواهم روحیه‌ی ملی‌پوشان ما در این شرایط دچار مشکل و استرس شود. همان که گفتم به لطف خداوند تبارک و تعالی تا این لحظه در مسیر خود حرکت کرده‌ایم و از این پس نیز با توکل به او حرکت خود را ادامه می‌دهیم.

وی همچنین تأکید کرد: نباید در آستانه‌ی مسابقات جهانی با بالا بردن انتظارات به ملی‌پوشان استرس وارد کنیم. همانطور که گفتم تنها خواسته‌ی ما از فرنگی‌کاران و آزادکاران اعزامی به مسابقات جهانی این است که در قالب اصلی و واقعی خود کشتی بگیرند چراکه این اتفاق بیافتد مطمئنا به موفقیت‌های موردنظر نیز خواهیم رسید.

محمدرضا یزدانی خرم در پایان گفت: امیدوارم تا آغاز مسابقات تیم‌های ملی کشتی فرنگی و آزاد ما همچنان بدون حاشیه خود را برای حضور در مسابقات جهانی آماده کنند. در این بین رسانه‌ها و مطبوعات نقش بسیار بزرگی داشتند که مجموعه‌ی فدراسیون همواره به کمک آن‌ها توانسته است به موفقیت‌های بزرگ دست پیدا کند. به هرحال امیدوارم این حمایت‌ها در نهایت منجر به موفقیت بزرگ دیگری برای جامعه‌ی کشتی شود.

 

©2011 . All Rights Reserved