اخبار منتخب
شماره : 7537
۱:۴۷ ۱۳۸۸/۵/۱۰
نماینده‌ی مجلس شورای اسلامی:

در تأمین اعتبار و بودجه به کشتی کم لطفی شده است

کشتی در کلیه سطوح نیاز به ثبات مدیریت دارد

 علی‌اصغر یوسف‌نژاد گفت: باید جایگاه کشتی در ورزش ایران مشخص شود زیرا معتقدم با توجه به افتخارآفرینی‌های این رشته متأسفانه در تأمین اعتبار و بودجه و از نظر ساختاری به این رشته کم‌لطفی می‌شود.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد نماینده‌ی مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: باید جایگاه کشتی ایران در دانشگاه‌ها، ورزش کارگران، نیروهای مسلح و آموزش و پرورش به عنوان مراکز مهم در کارهای بنیادی و ریشه‌ای در کشتی مشخص شود.

رئیس کمیته‌ی تخصصی کشتی، فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین تمامی تیم‌های باشگاه‌هی ما باید در رشته‌ی کشتی تیم‌داری کرده و در این رشته سرمایه‌گذاری کنند.

یوسف‌نژاد تصریح کرد: پشتوانه‌سازی در کشتی از رده‌های‌ سنی پائین و استفاده از روش‌های جدید علمی از جمله روانشناسی، تغذیه و پزشکی و استفاده از پیشکسوتان کشتی در تمامی بخش‌ها از جمله دیگر پشنهادات من برای رشد کشتی است.

وی اظهار داشت: معتقدم باید در مجلس شورای اسلامی قانونی به تصویب برسد که براساس آن به قهرمانان رقابت‌های قاره‌ای، جهانی و المپیک بر اساس یک معیار خاص جوایزی اهداء شود زیرا این نفرات سرمایه‌های ورزش ما هستند و نباید به هدر بروند و من به شخصه با اهدای جوایز از سوی برخی مسئولان استانی و یا کشوری که بدون هیچ ساز و کاری انجام می‌شود و الزام اجرایی نیز ندارد مخالفم.

یوسف‌نژاد تأکید کرد: متأسفانه از سال‌های دور در کشتی حاشیه‌ها بسیار زیاد است و این ذهن مدیریت را از مسائل اصلی دور می‌کند و ممکن است لطمات جبران‌ناپذیری به این رشته بزند.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر من یکی دیگر از مشکلات کشتی که به قوانین فیلا باز می‌گردد این است که کشتی نسبت به گذشته زیبایی خود را از دست داده است و در بعضی مواقع به هل دادن صرف در کل دنیا تبدیل شده است و ما باید با راهکارهای علمی و عملی و اعمال نظر به فدراسیون جهانی کاری کنیم که زیبایی به کشتی باز گردد و شاهد اجرای فنون نابی همچون سالتو، عقربک، برات و پیچ‌پیچک در کتشی باشیم و از اتکای بیش از حد به مسائل آمادگی جسمانی، دور شویم.

وی اظهار داشت: تصمیم‌گیری‌های سلیقه‌ای و فردی و دخالت‌های سیاسی همیشه به کشتی ضربه زده است، عزل و نصب در کشتی در سطوح مختلف از جمله مدیریت بسیار زیاد است و ما باید در کلیه سطوح در کشتی یک ثبات مدیریتی را ایجاد کنیم.

یوسف‌نژاد خاطرنشان کرد: امور تحقیقاتی و علمی در کشتی آغاز شده اما این روند باید تداوم داشته باشد و باید رابطه مناسبی بین فدراسیون و دانشگاه‌های داخلی و خارجی وجود داشته باشد.

رئیس کمیته‌ی تخصصی کشتی، فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این کمیته به تازگی در مجلس شورای اسلامی راه‌اندازی شده است و ما در این گروه تلاش می‌کنیم وارد جزئیات نشویم اما با دقت و حساسیت امور کشتی را دنبال می‌‌کنیم و این آمادگی را داریم با ایجاد تعامل هرچه بیشتر تلاش کنیم تا اعتبار مالی لازم را برای ورزش اول کشور فراهم کنیم. زیرا هدف اصلی ما کمک به کشتی است.

 

©2011 . All Rights Reserved