موضوعات فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران
شماره : 74838
۱۰:۲ ۱۴۰۳/۵/۲۳
ایذه، جویباری دیگر در خوزستان

تاریخ سازی علیرضا  مهمدی در وزن 87 کیلوگرم

کسب مدال نقره توسط علیرضا  مهمدی کشتی گیر جوان ایذه ای در المپیک، نام شهر ایذه را بار دیگر بر زبان ها انداخت.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، همه چیز از نام یک باشگاه در ایذه آغاز شد و کشتی گیرانی که در لیگ خوش درخشیدند. شاید کمتر کسی فکر می کرد که حاصل حضور تیم سیناصنعت ایذه با هدایت ملک محمدبویری، کم کم به شکوفا شدن استعدادها در این شهر می شود.
علیرضا مهمدی یکی از این جوانان بود که با قهرمانی در جوانان جهان آغاز نمود و نام خود را در میان مدعیان اضافه کرد. عملکرد مناسب این کشتی گیر در چرخه ی انتخابی، باعث شد تا به دوبنده تیم ملی در وزن 82 کیلوگرم برسد و در اولین حضور خود در رقابت های جهانی 2023 صربستان با کسب مدال نقره اولین مدال خود و تاریخ شهر ایذه را کسب کرد. اما هدف این کشتی گیر جوان کسب مدال طلای المپیک بود و این مهم انگیزه ای شد که پا در چرخه انتخابی وزن 87 کیلوگرم بگذارد.
قطعا شرایط مهمدی چه از نظر وزنی و چه از نظر قوای بدنی در حد قهرمانان 87 کیلوگرم دنیای کشتی نبود اما جرأت و جسارت و غیرت این کشتی گیر باعث شد تا در المپیک از سد قهرمانان بزرگ جهان و المپیک همچون بلونیوک اوکراینی بگذرد. قطعا اگر مهمدی فرصت بیشتری داشت تا خود را برای حضور در وزن جدید آماده کند، دستش از طلای المپیک کوتاه نمی ماند اما تا همین جای کار مهمدی اولین مدال وزن 87 کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک در تاریخ ایران و اولین مدال المپیک شهر خود در تاریخ را بدست آورد تا نام ایذه را در خوزستان به مانند جویبار مازندران، به زبان ها بیاندازد.
حضور 3 کشتی گیر ایذه ای در تیم ملی کشتی فرنگی جوانان، این نوید را می دهد که در آینده نام های بیشتری را همچون علیرضا مهمدی و پویا دادمرز در تیم ملی کشتی بزرگسالان ببینیم.

©2011 . All Rights Reserved