كميته اجرائي مسابقات
شماره : 74828
۱۴:۴۵ ۱۴۰۳/۵/۲۱
کسب 3 مدال نقره و 1 مدال برنز توسط آزادکاران در المپیک پاریس

رده بندی انفرادی مسابقات

تیم ملی کشتی آزاد موفق به کسب 3 مدال نقره و 1 مدال برنز از 5 نماینده در بازی های المپیک 2024 پاریس شد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، رقابت های کشتی آزاد المپیک پاریس روزهای 18 لغایت 21 مردادماه برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط رحمان عموزاد در وزن 65 کیلوگرم، حسن یزدانی در وزن 86 کیلوگرم، امیرحسین زارع در وزن 125 کیلوگرم به مدال نقره و امیرعلی آذرپیرا در وزن 97 کیلوگرم به مدال برنز  دست یافت.

نتایج نمایندگان کشورمان و رده بندی انفرادی این مسابقات به شرح زیر است:

در وزن 57 کیلوگرم علیرضا سرلک در دور نخست با توجه به تأخیر در پروازها به مراسم وزن کشی نرسید و کشتی به نفع ری هیگوچی نایب قهرمان المپیک و قهرمان جهان از ژاپن شد و نماینده کشورمان حذف شد.
(پس از مصدومیت کشتی گیر صربستانی و رایزنی های صورت گرفته از سوی فدراسیون کشتی، سهمیه وزن 57 کیلوگرم کشتی آزاد المپیک به علیرضا سرلک تعلق گرفت اما با توجه به لغو تأخیر پروازها و زمان کم سرلک یک ساعت دیر به محل وزن کشی رسید)
در وزن 65 کیلوگرم رحمان عموزاد در دور نخست با نتیجه 8 بر صفر زین رترفورد قهرمان جهان از آمریکا را از پیش ررو برداشت وی در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 11 بر صفر اسلام دودایف قهرمان روسی الاصل اروپا از آلبانی را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. عموزاد در این مرحله با نتیجه 10 بر صفر اسماعیل موسوکایف قهرمان جهان از مجارستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی با نتیجه 10 بر 3 مغلوب کوتارو کیوکا از ژاپن شد و به مدال نقره رسید.
در وزن 74 کیلوگرم یونس امامی در دور نخست با نتیجه 9 بر 4 فرانک چامیزو دارنده مدال های طلا، نقره و برنز جهان از ایتالیا را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه 10 بر صفر باکار نودیم از  گینه بیسائو را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 11 بر 1 (ضربه فنی) مغلوب کایل دیک قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از آمریکا شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد، امامی حذف شد و در جایگاه هفتم ایستاد.
در وزن 86 کیلوگرم حسن یزدانی  حسن یزدانی در مبارزه نخست با نتیجه 10 بر صفر الکساندر لاورنس از استرالیا را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در یک دیدار نفسگیر با نتیجه 9 بر 4 داورن کوراگلیف قهرمان روسی الاصل اروپا از یونان را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. یزدانی در این مرحله با نتیجه 7 بر 1 مایل ناظم امینه دارنده مدال های برنز المپیک و جهان از سن مارینو را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. یزدانی در دیدار فینال در حالی که بارها به دلیل مصدومیت از ناحیه کتف نماینده کشورمان کشتی قطع شد، در عین شایستگی با نتیجه 7 بر 1 مغلوب ماگومد رمضان اف کشتی گیر روسی الاصل از بلغارستان شد و مدال نقره رسید.
در وزن 97 کیلوگرم امیرعلی آذرپیرا در دور اول با نتیجه 4 بر 3 مغلوب احمد تاج الدینوف قهرمان جهان از بحرین شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال به گروه بازنده ها رفت. آذرپیرا در این گروه با نتیجه 6 بر صفر علیشیر یرگالی از قزاقستان را مغلوب کرد و به دیدار رده بندی راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه 4 بر 1 از سدکایل اسنایدر قهرمان المپیک و جهان از آمریکا گذشت و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 125 کیلوگرم امیرحسین زارع در دور نخست با نتیجه 5 بر صفر آیال لازاریف از قرقیزستان را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه 10 بر صفر آمارور دسی از کانادا را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. زارع در این مرحله در یک کشتی نزدیک و سخت با نتیجه 2 بر 1 از سد طاها آکگول قهرمان المپیک و جهان از ترکیه گذشت و به دیدار فینال راه یافت. زارع  در دیدار فینال با نتیجه 10 بر 9 مغلوب گنو پتریاشویلی قهرمان جهان و دارنده مدال های نقره و برنز المپیک از گرجستان شد و به مدال نقره رسید.

57 کیلوگرم: 1- ری هیگوچی (ژاپن) 2- اسپنسر لی (آمریکا) 3- امان (هند) و غلام جان عبداله یف (ازبکستان) 5- داریان کروز (پورتوریکو) و بکزات آلماز اولو (قرقیزستان)
65 کیلوگرم: 1- کوتارو کیوکا (ژاپن) 2- رحمان عموزاد (ایران) 3- سباستین ریورا (پورتوریکو) و اسلام دودایف (آلبانی) 5- اسماعیل موسکایف (مجارستان) و تولگا تومور اوچیر (مغولستان)
74 کیلوگرم: 1- رازامبک جمال اف (ازبکستان) 2- دایچی تاکاتانی (ژاپن) 3- کایل دیک (آمریکا) و چرمن والیف (آلبانی) 5- حتیک سابولوف (صربستان) و ویکتور راسادین (تاجیکستان)
86 کیلوگرم: 1- ماگومد رمضان اف (بلغارستان) 2- حسن یزدانی (ایران) 3- داورن کوراگلیف (یونان) و آرون بروکس (آمریکا) 5- مایلز ناظم امینه (سن مارینو) و جاوریل شاپیف (ازبکستان)
97 کیلوگرم: 1- احمد تاج الدینوف (بحرین) 2- گیوی ماتچراشویلی (گرجستان) 3- امیرعلی آذرپیرا (ایران) و ماگومدخان ماگومدوف (آذربایجان) 5- کایل اسنایدر (آمریکا) و مورازی مچدلیدزه (اوکراین)
125 کیلوگرم: 1- گنو پتریاشویلی (گرجستان) 2- امیرحسین زارع (ایران) 3- طاها آکگول (ترکیه) و گئورگی مشویلدیشویلی (آذربایجان) 5- روبرت باران (لهستان) و آیال لازاریف (قرقیزستان)

©2011 . All Rights Reserved