اخبار
شماره : 73762
۲۲:۳۹ ۱۴۰۳/۵/۱۶
رقابت های کشتی فرنگی المپیک 2024 پاریس

رده بندی انفرادی اوزان 60 و 130 کیلوگرم مشخص شد
خداحافظی لوپز از دنیای قهرمانی

کنیچیرو فومیتا از ژاپن و میخائین لوپژ از کوبا عنوان قهرمانی اوزان 60  و 130 کیلوگرم رقابت های کشتی فرنگی المپیک 2024 پاریس را بدست آوردند.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در دیدار فینال وزن 60 کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک پاریس کنیچیرو فومیتا با نتیجه 4 بر 1 از سد لیگیو کائو از چین گذشت و بعنوان قهرمانی دست یافت.

در دیدارهای رده بندی نیز ژولومان شارشنبکوف از قرقیزستان با نتیجه 3 بر 1 مهدی محسن نژاد را شکتس داد و سی یئونگ ری از کره شمالی با نتیجه 8 بر 4 ریبر رودریگوئز اروزکو از ونزوئلا را مغلوب کرد.

در دیدار فینال وزن 130 کیلوگرم میخائین لوپز دارنده با پیروزی 6 بر صفر مقابل یاسمانی آکوستا فرناندز از شیلی پنجمین مدال طلای خود در المپیک پاریس را بدست آورد و خود را در تاریخ کشتی و المپیک جاودانه کرد.
در دیدار های رده بندی امین میرزازاده با نتیجه 4 بر صفر مقابل صباح شریعتی از آذربایجان پیروز شد و لینگ ژی منگ از چین با نتیجه 5 بر 2 عبدالطیف محمد از مصر را از پیش رو برداشت.

لوپز پس از کسب پنجمین طلای المپیک و در 42 سالگی از دنیای قهرمانی کشتی خداحافظی کرد.

رده بندی نفرات برتر این دو وزن به شرح زیر است:

60 کیلوگرم: 1- کنیچیرو فومیتا (ژاپن) 2- لیگیو کائو (چین) 3- ژولامان شارشنبکوف (قرقیزستان) و سی یئونگ ری (کره شمالی) 5- مهدی محسن نژاد (ایران) و ریبر رودریگوئز اروزکو (ونزوئلا)

130 کیلوگرم: 1- میخائین لوپز (کوبا) 2- یاسمانی آکوستا فرناندز (شیلی) 3- امین میرزازاده (ایران) و لینگژی منگ (چین) 5- صباح شریعتی (آذربایجان) و عبدالطیف محمد (مصر)

©2011 . All Rights Reserved